Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم و مسئولان خراسان شمالی ضمن دعوت از اقشار مختلف مردم به حضور در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن، این حضور و مشارکت را وظیفه آحاد جامعه دانستند و تأکید کردند باید به کوری چشم دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب با شور و شعور وصف ناپذیر در صحنه حاضر شویم.

خبرگزاری شبستان_ خراسان شمالی؛ انقلاب (Revolution) یکی از مفاهیم کلیدی در جامعه شناسی و علوم سیاسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انقلاب حرکتی مردمی، در جهت تغییر سریع و بنیانی ارزش ها و باورهای مسلط، نهادهای سیاسی، ساختارهای اجتماعی، روش ها و فعالیت های حکومتی یک جامعه است که توام با خشونت همراه است.

 

به طور کلی چهار عامل اساسی برای وقوع انقلاب در یک جامعه لازم است که از آن جمله می توان به نارضایتی عمیق از وضع موجود، گسترش و پذیرش اندیشه جدید، گسترش روحیه انقلابی در افراد جامعه و وجود رهبری و نقش آفرینی ساختارهای سیاسی، اجتماعی بسیج گر اشاره کرد که انقلاب اسلامی، یکی از انقلاب های مهم جهان در قرن بیستم است که چهار عامل فوق را داراست.

 

بر اساس اذعان نظریه پردازان انقلاب، انقلاب اسلامی یک رخداد بزرگ سیاسی است که کارکرد و ساختار آن با همه انقلاب های دنیا تفاوت ماهوی دارد. بیشتر این نظریه پردازان، وقوع این حادثه بزرگ قرن بیستم را فرصتی استثنایی برای درک بهتر و تکمیل دیدگاه های خود را خصوص نظریه های انقلاب می دانند.

 

همه این تفاسیر بیانگر این است انقلابی که به اذعان بسیاری از صاحب نظران، پدیده مهم قرن بیستم است و آنچنان حائز اهمیت است که به عنوان الگویی در میان تمام جوامع مسلمان و غیر مسلمان تبدیل شده و توانسته به کمک محرومان و ستمدیدگان بیاید و آنان را از یوغ دشمنان قسم خورده اسلام نجات دهد، باید حفظ شود و اجازه نداد به دست نااهلان بیفتد.

 

امروز و در آستانه طلیعه چهل و یکمین فجر انقلاب اسلامی و پیش رو بودن راهپیمایی 22 بهمن، نظرات و اعتقادات مردم و مسئولان را در راستای چگونگی صیانت و حراست از آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی بازگو می کنیم.

 

«حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی» نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: ما به پشتوانه خون شهیدان و امام شهدا، 40 سال پُر فراز و نشیب را پشت سر گذاشته ایم و در چله دوم انقلاب هم مسیر شهدا و امام راحل را ادامه خواهیم داد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه باید تلاش کرد تا پیام های انقلاب را برجسته تر و کاربردی تر به گوش جهانیان برسانیم، اظهارکرد: راهپیمایی 22 بهمن فرصت مناسبی برای حضور آگاهانه ملت ایران است تا یکصدا اقتدار و صلابت خود را به دنیا اعلام کنند.

 

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه راهپیمایی 22 بهمن سرنوشت ساز است و هر سال خون تازه ای در رگ های انقلاب اسلامی می دمد، بیان کرد: امسال با توجه به اینکه دشمن با شهادت سردار سلیمانی، داغ بزرگی بر دل ملت ایران گذاشته باید حضور ما در راهپیمایی با ضربت بیشتر و شعارها کوبنده تر باشد.

 

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به سخن امام راحل مبنی بر اینکه «بکشید مارا، ملت زنده تر می شود» تصریح کرد: به خیال خام دشمن با شهادت سردار سلیمانی راه مقاومت بسته می شود اما اینگونه نیست چرا که  انقلاب ما به شخص وابسته نیست بلکه به اهداف و آرمان ها وابسته است و  مردم راه و جبهه مقاومت را به عنوان یادگار حاج قاسم ادامه می دهند.

 

«حجت الاسلام محمدعلی سالاری» رییس ستاد گرامیداشت دهه فجر خراسان شمالی هم با بیان اینکه عزت و عظمت این انقلاب به برکت حضور مردم در صحنه است، گفت: حضور مردم در صحنه همواره ضامن امنیت و اقتدار کشور بوده و این حضور همواره تکیه گاه مطمئن و محکمی برای نظام و انقلاب است.


وی با اشاره به اینکه در شرایط حساس کنونی که دشمن از هیچ حربه ای برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب کوتاهی نمی کند، لازم است تا در صحنه اجتماعی و سیاسی فعال تر حضور داشته باشیم و حمایت خود را از انقلاب و نظام اعلام کنیم.

 

ندا موسوی، یکی از دانشجویان جوان بجنوردی هم با بیان اینکه حضور در راهپیمایی 22 بهمن وظیفه تک تک مردم است، می گوید: در شرایط حساس کنونی که چشم های همه جهان به سوی ما خیره شده، باید وحدت و انسجام جامعه را به رخ دشمنان بکشیم.

 

مصیب مرادی، جوان 35 ساله بجنوردی که در آژانس تلفنی مشغول به کار است هم بیان می کند: هرچند مشکلات اقتصادی به اکثر مردم فشار آورده و مردم در تنگنا هستند، اما باید به دشمنان نشان دهیم با همه مشکلات، کشور و انقلاب خود را دوست داریم و در صحنه حاضر می شویم.

 

رضا یزدانی، یکی از کسبه شهر بجنورد هم با بیان اینکه اگر شرایط امروز را با دوران طاغوت مقایسه کنیم، خواهیم دید انقلاب اسلامی چه خدمات ارزنده ای به مردم هدیه داده است، افزود: در یک برهه از تاریخ، انقلاب به کمک ما آمد و ما را از شر شیاطین نجات داد و امروز در شرایط کنونی وظیفه ماست که از انقلاب اسلامی حمایت کنیم.

 

بر اساس اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، مراسم راهپیمایی 22 بهمن در 90 نقطه شهری و روستایی خراسان شمالی و با حضور آحاد مردم و مسئولان برگزار می شود.

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: لبیک به ندای رهبری 22 بهمن راهپیمایی راهپیمایی 22 بهمن مردم و مسئولان انقلاب اسلامی خراسان شمالی حجت الاسلام قرن بیستم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۱۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان خراسان شمالی در اردوی استعدادیابی بسکتبال حضور دارند

به گزارش خبرگزاری مهر، جشنواره مینی بسکتبال کشور استعدادیابی تیم ملی ۲۰۳۰ در مرحله نهایی با حضور ۹۰ بازیکن و مربی در بخش پسران به میزبانی رامسر در حال برگزاری است.

جلال چشمه سیماب به عنوان مربی، عرفان خسروی و آیدین قدیمی به عنوان بازیکن در این مرحله حضور دارند.

کد خبر 6088279

دیگر خبرها

  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • اردوغان: حفاظت از قدس وظیفه ماست/ نام نتانیاهو به عنوان قصاب غزه در تاریخ ثبت شده است
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • صیانت از شوراهای اسلامی شهر از وظایف اصلی است
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • نمایندگان خراسان شمالی در اردوی استعدادیابی بسکتبال حضور دارند