Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر حزب دموکراتیک مسیحی آلمان و بخت جانشینی صدراعظم این کشور، در پی انتقاداتی که از عملکرد این حزب در یک انتخابات محلی شده بود، استعفا می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ «آنه‌گرت کرامپ کارن باوئر» که به‌عنوان جانشین آینده صدراعظم آلمان شناخته می‌شد روز دوشنبه گفت، قصد دارد از رهبری حزب محافظه‌کار «اتحادیه دموکراتیک مسیحی» آلمان استعفا دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته روزنامه «گاردین»، کارن باوئر ۵۷ ساله، وزیر دفاع کنونی آلمان، اواخر سال ۲۰۱۸ توانست در رقابت بر سر جانشینی «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان پیروز شود و سیاست میانه‌روی فعلی حاکم بر این کشور را ادامه دهد.

با این حال به نوشته این روزنامه، کاربن باوئر در زیر سایه مرکل، برای ایجاد سابقه کاری قوی برای خود با مشکل مواجه شده است. شبهاتی که پیرامون تفرقه حزب دموکراتیک مسیحی آلمان به وجود آمده است هفته گذشته به بیشترین میزان رسید.

هفته گذشته سیاست‌مداران حزب دموکراتیک مسیحی در انتخابات ایالت «تورینگن» آلمان با سیاست‌مداران حزب راست‌گرای «راه جایگزین برای آلمان» همراه شدند.

در نتیجه این همراهی، «توماس کمریش» نامزد حزب «دموکرات‌های آزاد»، رهبری دولت محلی تورینگن را تصاحب کرد. این اقدام با انتقادات گسترده جامعه آلمان مواجه شد و  اتفاقات پیش از به قدرت رسیدن نازی‌ها پیش از جنگ جهانی دوم را در اذهان متبادر می‌کرد.

مرکل در واکنش به این اتفاق، پیروزی احزاب دموکراسی‌خواه با کمک حزبی عوام‌گرا مانند حزب راه جایگزین برای آلمان را «غیر قابل بخشش» توصیف کرد. این اظهارنظر مرکل عدم اقتدار کارن باوئر را در اذهان تداعی کرد.

کارن باوئر در واکنشی تندتر خواهان انحلال پارلمان و برگزاری انتخاباتی جدید شد که با مخالفت انشعاب حزب دموکراتیک مسیحی در ایالت تورینگن مواجه شد و ضربه دیگری بر اقتدار رئیس این حزب وارد کرد.

در نهایت کمریش تحت فشار انتقادات و افکار عمومی از ریاست دولت محلی تورینگن استعفا کرد.

گفته می‌شود مرکل با استعفای کارن باوئر از ریاست حزب دموکراتیک مسیحی آلمان موافقت کرده است اما این خبر هنوز تأیید نشده است.

مرکل بارها هشدار داده است اگر دولت این کشور خطر راست‌گراهای افراطی را جدی نگیرد اعتبارش را از دست خواهد داد و  باید بدون هیچ تابویی با راست‌گراهای افراطی مبارزه کرد.

به گفته «آژانس امنیت داخلی» آلمان، حدود ۱۲۷۰۰ راست‌گرای خشونت‌طلب در آلمان زندگی می‌کنند و یک نظرسنجی نیز نشان داد ۶۰ درصد از مردم آلمان معتقدند اقدامات دولت در مقابل آن‌ها کافی نیست.

اواسط ماه خرداد، جسد «والتر لوبکه» فرماندار شهر کاسل و از سیاست‌مداران حزب  مرکل، در حالی در باغچه خانه‌اش یافت شد که یک گلوله‌ از فاصله نزدیک به سرش شلیک شده بود.

گفته می‌شود یکی از دلایل اصلی مخالفت راست‌گراها با لوبکه، دفاع وی از ورود پناه‌جویان به آلمان بود. حتی پس از مرگ او نیز طرف‌داران احزاب راست‌گرای آلمان از مرگ او استقبال کردند و در فضای مجازی نوشتند پس از لوبکه نوبت مرکل و دیگران خواهد بود.

اندکی بعد «دیتر گومر» شهردار شهر «هاکنهایم» آلمان در مقابل خانه‌اش مورد حمله یک فرد مهاجم قرار گرفت و از ناحیه سر زخمی و به بیمارستان منتقل شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که راست‌گرایان آلمانی ۱۴.۵ درصد از جرایم مرگبار را در این کشور را انجام داده‌اند و مسئول ۱۲.۲ درصد از مجموع آزارهای جنسی و ۹.۷ درصد از خشونت‌های غیرمرگبار هستند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: آلمان وزیر دفاع مرکل سیاست مداران حزب کارن باوئر راست گرای مواجه شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۱۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داور لیگ برتری استعفا داد

به گزارش " ورزش سه "، یکی از داوران لیگ برتری که اکنون در فوتبال در یک پست و مقام دیگر هم فعالیت می‌کند، سید علی اصغر مومنی است؛ داوری که این فصل دیدارهای حساسی را سوت زد و این هفته نیز در کوبل داوری دیدار تراکتور و استقلال حضور دارد.

سید علی اصغر مومنی که دو سال از شروع فعالیت او به عنوان رئیس هیات فوتبال شهرستان چالوس می‌گذرد، روز گذشته تصمیم گرفت از سمت خود استعفا دهد و پس از دو سال ریاست هیات را به شخص دیگری تحویل بدهد.

در دوران حضور او، کلاس‌های مختلف مربیگری فوتبال و فوتسال ایران و آسیا برگزار شد و همچنین در پایان نیم فصل شاهد این بودیم که برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر، یک شهرستان میزبان دوره دانش افزایی تمامی داوران لیگ برتر بود و این اتفاق به میزبانی هیات فوتبال شهرستان چالوس رقم خورد.

اسماعیل بابائی، دوست مدیر روابط عمومی هیات فوتبال شهرستان چالوس تایید کرد که سید علی اصغر مومنی رئیس هیئت فوتبال این شهرستان از سمت خود استعفا داده و تنها در امر قضاوت به فعالیت خود در فوتبال ادامه خواهد داد.

دیگر خبرها

  • خانواده فرانتس بکن باوئر مهمان ویژه دیدار بایرن مونیخ و رئال مادرید (+عکس)
  • خانواده فرانتس بکن باوئر مهمان ویژه دیدار بایرن مونیخ و رئال مادرید / عکس
  • داور لیگ برتری استعفا داد
  • ۱۰ شکاف بزرگ در روابط رژیم‌صهیونیستی با غرب طی جنگ طوفان الاقصی
  • نخست وزیر اسپانیا: استعفا نخواهم کرد
  • وزیر اول اسکاتلند استعفا داد
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • پس‌لرزه‌های جنبش دانشگاه کلمبیا و بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • از زلزله دانشگاه کلمبیا تا بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • فقط سه پنالتی زن برای پرسپولیس مانده بود!