Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید قاسمی ده‌چشمه روز دوشنبه در آیین آغاز طرح دوگانه سوزکردن خودروهای عمومی در شهرک صنعتی اشترجان در فلاورجان اصفهان افزود: مصوبه شورای اقتصاد کشور و تخصیص ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای دوگانه سوز کردن خودروها، این زمینه را ایجاد کرد که صد درصد حمل و نقل بار و مسافر را به سمت سوخت پاک سی ان جی هدایت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورای اقتصاد کشور ١١ آذر امسال با هدف حمایت و کاهش هزینه‌های حمل و نقل عمومی و بهبود هوای شهرها، تصویب کرد که برای تبدیل خودروهای عمومی و مسافر بر شخصی بنزین‌سوز به سی‌ان‌جی‌سوز (کارخانه‌ای و کارگاهی)، اصل و فرع تسهیلات مالی را که به مالکان خودروها یا کارخانه‌ها پرداخت می‌شود، تضمین و بازپرداخت کند.
این مصوبه بیش از یک میلیون و چهارصد هزار خودرو را در برمی‌گیرد و همه خودروهای تاکسی، وانت، ون و مسافربر شخصی کشور شامل این مصوبه می‌شوند.

قائم ‌مقام مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اظهار داشت: تا ۲ سال آینده با اجرای این مصوبه، همه خودروهای عمومی از سیستم دوگانه سوز برخوردار می شوند مگر آنکه خود آنها نخواسته باشند.

وی با تاکید بر اینکه اجرای این مصوبه، کاهش هزینه خانوارها و آلودگی هوا را به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: همچنین پولی که از صادرات بنزین حاصل می‌شود به جیب مردم بازخواهد گشت.

قاسمی با اشاره به اینکه این طرح برای یک میلیون و ۴۶۴ هزار خودرو هدفگذاری شده است، گفت: برای اجرای آن به سراغ شرکت‌های داخلی رفتیم هرچند ممکن است برخی از مواد اولیه آنها از خارج وارد شود.

به گفته وی در کارگاه‌های تبدیل مخزن سوخت یک نفر متخصص زیر نظر سازمان ملی استاندارد حضور خواهد داشت و گواهی سلامت سوخت برای خودروهایی که دوگانه سوز می شوند، صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته حدود ۹۲۰ هزار خودرو در کشور به دوگانه سوز تبدیل شد، خاطرنشان کرد: هیچکدام از آنها تا کنون مشکلی نداشتند.

قاسمی همچنین به افزایش مصرف سوخت سی ان جی در کشور از ۱۹ به ۲۵ میلیون متر مکعب در روز پس از سهمیه بندی بنزین اشاره و اضافه کرد: اگر مصوبه دوگانه سوز کردن خودروها در ۲ سال آینده اجرا شود، حدود ۱۶ میلیون متر مکعب در مصرف بنزین صرفه جویی می شود که معادل تولید سه پالایشگاه است.

وی گفت: جایگاه های سوخت سی ان جی نیز در کشور هوشمند می شوند به طوریکه اگر خودرویی تاییدیه سلامت سوخت نداشته باشد و همچنین خودروهای معیوب نمی تواند سوخت گیری کند.

قاسمی همچنین کل مصرف بنزین در روز در کشور را ۸۰.۵ میلیون لیتر اعلام کرد و اظهار داشت: در سال های گذشته حرکت های خوبی برای استفاده از سوخت پاک سی ان جی با اهداف مختلف از جمله کاهش آلودگی شهرهای بزرگ شده است.

طرح دوگانه‌سوز کردن یکصد هزار دستگاه خودرو ناوگان حمل و نقل عمومی روز دوشنبه همزمان با دهه فجر و با حضور مسوولان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در شهرک صنعتی اشترجان در شهرستان فلاورجان اصفهان آغاز شد.

در آیین آغاز این طرح، ۴۱ دستگاه خودروی دوگانه سوز شده به صورت رایگان، رونمایی و سالن تولید این شرکت به شهید سپهبد قاسم سلیمانی نامگذاری شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا استاندارد بنزین حمل و نقل حمل و نقل عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی کردن خودروها ۲ سال آینده هزار خودرو سی ان جی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۲۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مافیای خودرو» مانع ورود خودروهای برقی به کشور

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: مافیای قدرتمند خودرو مانع از ورود خودروهای باکیفیت و ارزان به کشور می‌شود.

به گزارش تسنیم، علیرضا نادعلی؛ سخنگوی شورای شهر تهران اظهار کرد: با ناکام ماندن دلالان و مافیای صنعت خودرو در پیگیری منافع نامشروع خود در معاملات خودروهای برقی، و ناامیدی آنها از قراردادهای شهرداری تهران برای خرید این نوع خودروها، این گروه ذینفع با توسل به قدرت پول و تطمیع برخی افراد و رسانه‌ها، در تلاشند تا مانع از اجرای طرح برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی توسط دولت سیزدهم و مدیریت شهری شوند.

وی افزود: برخی از وزرا، نمایندگان مجلس و شهردار تهران اخیراً به صراحت اعلام کرده‌اند که مافیای قدرتمند خودرو مانع از ورود خودروهای باکیفیت و ارزان به کشور می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پرفروش‌ترین خودروهای برقی چینی فروش 125 میلیون دستگاه خودرو برقی تا سال 2030 ساخت نخستین خودروی برقی (فیلم)

دیگر خبرها

  • ۳۰ درصد نانوایی‌های سمنان دوگانه‌سوز شود
  • پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G | چینی ها استارت زدند
  • نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد
  • سهمیه سوخت این خودروها قطع می شود
  • نامه بنزینی وزیر اقتصاد به بذرپاش/ سهمیه سوخت این خودروها را قطع کنید
  • مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافت
  • تعرض به اساتید زن دانشگاه‌های آمریکا بیانگر چهره دوگانه غرب
  • انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده
  • «مافیای خودرو» مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • سنگ اندازی مافیای خودرو برای ورود خودروهای برقی به کشور