Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@09:06:21 GMT

کمک گرفتن از وکیل ملکی برای فسخ قرارداد

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۵۲۲۶۴

کمک گرفتن از وکیل ملکی برای فسخ قرارداد

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، افزایش فعالیت‌ها در زندگی روزمره انسان باعث شد تا برخی از کارها به سمت تخصصی شدن بروند. امروزه با توجه به قوانین مختلفی که وجود دارند خیلی سخت است که خودمان بخواهیم به حل تمامی مشکلات حقوقی بپردازیم. از طرفی ناآگاهی ما درباره این مسائل ممکن است به شکست در یک دعوی منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله مهم‌ترین موضوعاتی که تقریباً هر فردی با آن سر و کار دارد، مسائل مالی و ملکی هستند. فسخ قرارداد یکی از ابتدایی‌ترین کارهایی است که شاید در هر معامله‌ای مجبور به انجام آن بشویم. اما این کار نیازمند رعایت قوانین خاص خودش است. پس در این مواقع بهتر است از یک وکیل ملکی با تجربه کمک بگیریم.همکاران ما در تهران و همه شهرهای کشورمان آماده ارائه خدمات به موکلین هستند.

در این مطلب می‌خواهیم درباره وکیل امور ملکی و کار او اطلاعات بیش‌تری را به شما بدهیم. اگر می‌خواهید بدانید که حضور وکیل با این تخصص در زمینه‌های فسخ قرارداد چه مزیت‌هایی دارد، این مطلب را از دست ندهید.

 

وکیل ملکی چه نوع وکیلی است؟

همان‌طور که از اسمش پیداست، وکیل ملکی کسی است که تخصص او به طور ویژه در زمینه‌ دعاوی ملکی و اموال است. این شخص توانایی‌های انجام پرونده‌های خانوادگی و دیگر موارد را هم دارد. اما آن‌ها با سال‌ها تجربه‌ای که در انجام این‌گونه پرونده‌ها به دست آورده‌اند می‌توانند ترجیح می‌دهند تا در مواردی مثل اختلافات حقوقی بر سر مالکیت یک ملک و یا فسخ قرارداد به موکلان خود کمک کنند.

برخلاف تصور عموم، حوزه فعالیت‌های وکیل ملکی گسترده است و کارهای زیادی را شامل می‌شود. یک وکیل ملکی کارهای مختلفی را در زمینه ملک و اموال انجام می‌دهد. تنظیم سند رسمی، اقدامات لازم در موضوع اجاره یا ابطال قرارداد یا گرفتن حکم تخلیه ملک، فسخ قرارداد و معامله، پرونده‌های جعل سند، اخذ مدرک پایانکار ساختمان و حل پرونده‌های کلاهبرداری از جمله فعالیت‌هایی هستند که وکیل ملکی می‌تواند آن‌ها را انجام دهد.

وکیل ملکی خوب کسی است که آنقدر به قوانین و روندهای قانونی هر نوع پروند‌ه‌ای در این حیطه مسلط باشد که بتواند به راحتی از موکلش دفاع کند. حتی خیلی خوب است که اگر به وکیل‌تان اعتماد دارید، طی یک قرارداد اختیار تمام کارهای حقوقی لازم در امور ملکی‌ را به او بسپارید. با انجام این کار دیگر لازم نیست در هیچ دادگاهی حضور داشته باشید و خیال‌تان راحت است که پرونده به خوبی روندهای قانونی را طی می‌کند.

اما فراموش نکنید که علاوه بر دانش حقوقی‌ای که وکیل ملکی باید داشته باشد، میزان تجربه و سال‌های فعالیتش هم مهم هستند. به طور مثال اگر یک وکیل در تهران به اندازه کافی تجربه داشته باشد به راحتی روش‌های حل دعوی فسخ قرارداد را تشخیص می‌دهد.

نقش وکیل ملکی در فسخ قرارداد چیست؟

فسخ قرارداد زمانی است که یکی از طرفین معامله بخواهند آن را ناتمام رها کنند. معمولاً شرایط فسخ را پیش از آن‌که یک قرارداد به ثبت رسمی برسد در آن ذکر می‌کنند. هرکدام از طرفین با توجه به موارد مختلفی که در این معامله اهمیت دارند از حق و حقوقی برخوردار می‌شوند. به طور مثال گاهی ذکر می‌کنند در صورتی که اگر یکی از طرفین قرارداد تعهداتش را به درستی انجام ندهد، طرف دیگر می‌تواند آن را بدون ضرر مالی و یا حتی با گرفتن جریمه فسخ کند.

بنابراین همان‌طور که بستن یک قرارداد دارای اصول و شرایط خاصی است، فسخ قرارداد نیز دارای قوانین متنوعی است که انجام یک اشتباه ساده ممکن است شما را به پرداخت زیان مالی زیادی دچار کند. پس به همین دلیل است که در هنگام فسخ هر نوع قراردادی از وکیل مخصوص آن حوزه کمک بگیرید. این مورد به ویژه در دعاوی ملکی اهمیت دارد و لازم است یک وکیل ملکی بر روند پرونده شما نظارت داشته باشد.

تمام مراحل روند پیشرفت پرونده‌های ملکی اهمیت زیادی دارند. با یک جمله ساده و یا ارائه مدرکی که به نظر بی‌اهمیت می‌رسد ممکن است حقوق شخصی پایمال شود و یا برعکس، بتواند به حق از دست رفته‌ش برسد. از طرفی در این‌گونه دعاوی چگونگی مدیریت زمان هم بسیار مهم است. وکیل ملکی مجرب به خوبی می‌داند که کدام مدرک را در چه زمان و به صورت ارائه کند تا بیش‌ترین تأثیر را بر دادگاه داشته باشد.

جمع‌بندی: سراغ وکیل و مشاور حقوقی برویم یا نه؟

مسائلی مثل ایجاد مزاحمت برای یک ملک، تصرف عدوانی و یا عمل نکردن به تعهدات قرارداد چیزهایی نیستند که بشود به سادگی ازشان گذشت کرد. از طرفی این موارد گاهی به اندازه‌ای پیچیده می‌شوند که برای فسخ قرارداد هم دچار مشکل می‌شویم. در این مواقع است که به نقش وکیل ملکی و اهمیت کاری که انجام می‌دهد پی می‌بریم. بنابراین اگر درگیر دعاوی حقوقی مانند موارد فوق هستید بهتر است بیش از هر اقدامی با یک وکیل ملکی مجرب مشورت کنید و از او کمک بگیرید.

منبع: https://rahjooyan.org/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نبض بازار اقتصاد ایران فسخ قرارداد یک قرارداد پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۲۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای تسهیلات و کمک بلاعوض به سیل زدگان سیستان و بلوچستان ظرف چند روز آینده آغاز می‌شود

وزیر کشور با اشاره به مصوبه امروز هیئت دولت برای تخصیص یک هزار و پانصد مییارد تومان اعتبار ویژه به صورت فوق العاده برای جبران خسارات ناشی از سیل و اقدامات فوری  برای حل مشکلات استان سیستان و بلوچستان به خبرنگار قدس آنلاین گفت: البته ممکن است بیش از این اعتبار نیاز باشد که در وقت خودش با بررسی های مجدد  دولت آنرا تکمیل خواهد کرد.

وی در خصوص امکان اعطای کمک بلاعوض دولت و تسهیلات به سیل زدگان هم  با تأکید بر اینکه بخشی از کمک های دولت به صورت کمک های بلا عوض می تواند ارائه شود و بخشی از طرق تسهیلات بانکی، اظهار داشت: این روال جاری در همه موارد مشابه است و کا هم شروع شده و آقای استاندار به شدت  پیگیر این مسئله هستند.

وی در پاسخ به این سوال که فصل ساخت و ساز و بازسازی خانه های آسیب دیده کوتاه است و چه زمانی مردم استان می توانند به این تسهیلات دسترسی پیدا کنند هم تصریح کرد:  روند اجرایی کار به سرعت شروع شده و  شاید در همین چند روز اینده این مهم اتفاق بیفتد.

پاکستان با ما در امر مبارزه با تروریسم هم نظر است

وزیر کشور  در پاسخ به سوال دیگری در مرود روند اجرای برنامه انسداد مرزهای شرقی کشور هم با اشاره به اینکه انسداد مرز یک پروژه قدیمی است و کار در مقاطع مختلفی دنبال و بعضا رها شده است، گفت: اکنون رئیس‌جمهور در این خصوص تصمیمات مهمی گرفته‌اند و برای آن منابع جدیدی پیش‌بینی شده تا این کار با همت بیشتری انجام شود که در دست اجراست.

احمد وحیدی درباره امکان تعقیب تروریست ها و اشرار در داخل خاک پاکستان پس از سفر رئیس جمهور و مذاکرات با مقامات پاکستانی هم گفت: مقامات پاکستانی کاملا اظهار آمادگی کردند که با هماهنگی هم اقداماتی هم انجام دهیم. الان بحث ادامه عملیات مطرح نیست؛ موضوع مهم این است که آنها هم کاملا با جمهوری اسلامی ایران در موضوع مبارزه با تروریسم هم‌نظر هستند. بعد از سفر رئیس جمهور گام‌های خوبی برداشته می‌شود.

قرارداد شهردای تهران با چینی‌ها یک حرکت خوب بود

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره مسائل نقدها و شائبه‌هایی که در مورد قرارداد کلان شهرداری تهران با چین برای خرید اتوبوس و مینی بوس و وسائط حمل و نقل شهری منعقد شده و اینکه ذیل نظارت این وزارتخانه انجام شده؟ با تأکید بر اینکه طبعا این قرارداد با نظارت ما بوده، گفت: بالاخره شهرداری تهران یک کار خوب را با هدف نوسازی ناوگان انجام داده و آنرا در دو سطح مترو و خودروهای حمل و نقل عمومی اقدامی خوبی می‌دانیم. البته توضیح داده‌ایم که اولویت ما نخست حمایت از تولید داخل است و به هر میزان که در داخل تولید داشته باشیم  اولویت با خرید از آنجاست و  مابقی نیاز را باید با خرید از خارج برطرف کنیم وحیدی استفاده و  خودورهای برقی را یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هوا و مل به تعهدات قانون هودای پاک عنوان کرد و و در مورد نقدهایی که به اهلیت شرکت چینی در این قرارداد مطرح شده، گفت: تشخیص اهلیت روش و قانون دارد و  قانون تعیین می کند که چطور این شرکتها انتخاب شوند.

همه از اجرای طرح نور رضایت دارند

وحیدی درباره آخرین وضعیت اجرای رح نور هم با بیان اینکه طرح نور بر اساس تکالیف قانونی است که فراجا به عنوان ضابط قوه قضائیه انجام می‌دهد، گفت: دستگاه‌های دیگر هم طبق قانون مسئولیت‌هایی دارند و باید به آن عمل کنند  و تا از ناهنجاریهایی که می‌خواهند به جامعه ما تحمیل کنند جلوگیری شود و الحمدلله تا کنون نیز هم مجلس هم قوه قضائیه و هم  دستگاه‌ها و نهادهای مختلف از اجرای این قانون ابراز رضایت کرده‌اند.

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • یک سال دیگر با کاپیتان؛ سرجی روبرتو در آستانه تمدید قرارداد با بارسلونا
  • تشکیل ۱۰ پرونده برای واحد صنفی متخلف در زاهدان
  • حکم قاتل وکیل شاهرودی در دیوان عالی کشور تایید شد
  • محکومیت ۲۶ پرونده قصور پزشکی در پزشکی قانونی کرمانشاه
  • رشد ۴۱ درصدی قراردادهای ثبت شده در سامانه «خودنویس»
  • رشد ۴۱ درصدی قراردادهای ثبت شده در سامانه خودنویس
  • مذاکرات شهرداری قم با چینی‌ها برای خرید ۳ رام واگن مترو 
  • اعطای تسهیلات و کمک بلاعوض به سیل زدگان سیستان و بلوچستان ظرف چند روز آینده آغاز می‌شود
  • بررسی قوانین مشاعات آپارتمان از نظر وکیل ملکی کرج
  • نکات حقوقی و قوانین مربوط به دیه