Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، هیات داوران مسابقه آثار صحنه ای سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر متشکل از مسعود دلخواه، کیومرث مرادی و رضا مهدی‌زاده پس از مشاهده، ارزیابی و کارشناسی ۲۲ اثر حاضر در این بخش، نامزدهای دریافت جوایز را به شرح زیر و به ترتیب حروف الفبا در رشته‌های مختلف معرفی کردند:

طراحی حرکت

*مجتبی رستمی فر  برای طراحی حرکت نمایش «همه فرزندان مکبث» از اهواز

*سعید اسد سنگابی برای طراحی حرکت نمایش «ننه مده‌آ» از فسا

*محمدرضا فرجی برای طراحی حرکت نمایش «در دهانم حرف بزن» از بندر دیر

طراحی نور

*رضا خضرایی برای طراحی نور نمایش‌های «بیگانه درخانه» و «کریم لوژی» از تهران

*احسان طاهری برای طراحی نور نمایش «چند روایت نامعتبرازآنچه نمیدیدیم» از ارومیه

*علیرضا میرانجم برای طراحی نور نمایش «است» از تهران

*ایمان نخلستانی برای طراحی نور نمایش «همه فرزندان مکبث» از اهواز

*فرشاد نصیری برای طراحی نور نمایش «شازده احتجاب» از تهران

طراحی صدا و آرایه‌های صوتی

*علیرضا اکبریان برای طراحی صدای نمایش «بیگانه در خانه» از تهران

*بهرام بهاری برای طراحی صدای نمایش «رسن‌های گور» از بیجار

*مهرداد حبیبیان برای طراحی صدای نمایش «باق وحش» از شهرکرد

*آرمین خیردان برای طراحی صدای نمایش «شاه ماهی» از تهران

طراحی گریم

*ماریا حاجیها برای طراحی گریم نمایش «کریم لوژی» از تهران

*فاطیما حزباوی برای طراحی گریم نمایش «همه فرزندان مکبث» از اهواز 

*مریم رخام برای طراحی گریم نمایش «چند روایت نا معتبرازآنچه نمی دیدیم» از ارومیه

*عباس قنبری برای طراحی گریم نمایش «در دهانم حرف بزن» از بندر دیر

موسیقی 

*حسین اصیلی برای موسیقی نمایش «دست هایت کو مم حسن» از یاسوج

*امیرحسین الله دادی برای موسیقی نمایش «بیگانه در خانه» از تهران

*بهزاد بختیاری برای موسیقی نمایش «شازده احتجاب» از تهران

*فرشاد دهنوی برای موسیقی نمایش «مارلون براندو» از تهران

*بهرنگ عباس‌پور برای موسیقی نمایش «تنها خرچنگ خانگی لای ملافه‌هاخانه می‌کند اتللو» از تهران

*مهرداد علی‌پور  برای موسیقی نمایش «صدمین سالگرد فتح گریه» از گچساران

*بهفر کایدی برای موسیقی نمایش «همه فرزندان مکبث» از اهواز

طراحی لباس

*پگاه ترکی برای طراحی لباس نمایش «کریم لوژی» از تهران

*سارا حسین پور  برای طراحی لباس نمایش «همه فرزندان مکبث» از اهواز

*عمادالدین رجبلو برای طراحی لباس نمایش «متساوی الساقین» ازگرگان

*افشین زمانی برای طراحی لباس نمایش «شازده احتجاب» از تهران

*مقدی شامیریان برای طراحی لباس نمایش‌های«تنها خرچنگ خانگی لای ملافه‌هاخانه می‌کند اتللو» و «مارلون براندو» از تهران

*شیما میرحمیدی برای طراحی لباس نمایش «شاه ماهی» از تهران

طراحی صحنه 

*پوریا اخوان برای طراحی صحنه نمایش «است» از تهران 

*روحان امامی برای طراحی صحنه نمایش «شاه ماهی» از تهران

*ابراهیم پشت‌کوهی برای طراحی صحنه نمایش «تنها خرچنگ خانگی لای ملافه‌ها خانه می‌کند اتللو» از تهران

*عمادالدین رجبلو  برای طراحی صحنه نمایش «متساوی الساقین» از گرگان

*مجتبی رستمی فر برای طراحی صحنه نمایش «همه فرزندان مکبث» از اهواز 

*مهرداد علی‌پور برای طراحی صحنه نمایش «صدمین سالگرد فتح گریه» از گچساران

*مریم کلانتری برای طراحی صحنه نمایش «چند روایت نامعتبر ازآنچه نمی‌دیدیم» از ارومیه

بازیگری زن

*الناز حبیبی برای بازی در  نمایش «شاه ماهی» از تهران

*شیرین دژاگاه  برای بازی در نمایش«همه فرزندان مکبث» ازاهواز

*الهام شعبانی برای بازی در نمایش «کمیته نان» از تهران

*یلدا عباسی برای بازی در نمایش‌های «کمیته نان» و «مارلون براندو» از تهران

*آرزو عبدالهی برای بازی در نمایش «باق وحش» از شهرکرد

*رومینا مومنی برای بازی در نمایش «بیگانه در خانه» از تهران

بازیگری مرد

*امین ابراهیمی برای بازی در  نمایش «قزل حصار» از کوهدشت

*امیر جدیدی برای بازی در نمایش «شاه ماهی» از تهران

*مجید رحمتی برای بازی در  نمایش «کریم لوژی» از تهران

*علی شادمان برای بازی در  نمایش «شاه ماهی » از تهران

*مهرداد فلاحی برای بازی در  نمایش «ژنتیک .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..» از مشهد

*علی پویا قاسمی برای بازی در  نمایش‌های «شازده احتجاب» و «مارلون براندو» از تهران

*نوید محمدزاده برای بازی در  نمایش «بیگانه در خانه» از تهران

نمایشنامه‌نویسی

*عمادالدین رجبلو  برای نگارش نمایشنامه «متساوی الساقین» از گرگان

*مهران رنجبر برای نگارش نمایشنامه «کریم لوژی» از تهران

*احمد سلگی و رضا بهاروند برای نگارش نمایشنامه «شاه ماهی» از تهران

*مهسا غفوریان برای نگارش نمایشنامه «ژنتیک ... » از مشهد

*سیدمحمد مساوات برای نگارش نمایشنامه «بیگانه در خانه» از تهران

کارگردانی 

*رضا بهاروند برای کارگردانی نمایش «شاه ماهی» از تهران

*رضا بهرامی برای کارگردانی نمایش «کریم لوژی» از تهران

*عمادالدین رجبلو برای کارگردانی نمایش «متساوی الساقین» ازگرگان

*مجتبی رستمی‌فر برای کارگردانی نمایش «همه فرزندان مکبث» از اهواز

*افشین زمانی برای کارگردانی نمایش «شازده احتجاب» از تهران

*مهسا غفوریان برای کارگردانی نمایش «ژنتیک ...» از مشهد

*سیدمحمد مساوات  برای کارگردانی نمایش «بیگانه در خانه» از تهران

سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند امروز با معرفی برگزیدگان در تالار وحدت به کار خود پایان می‌دهد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر برای طراحی لباس نمایش برای نگارش نمایشنامه برای کارگردانی نمایش برای موسیقی نمایش برای طراحی صحنه متساوی الساقین تهران طراحی بیگانه در خانه مارلون براندو شازده احتجاب برای بازی تئاتر فجر چند روایت کریم لوژی شاه ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۲۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش‌های بدون سلبریتی شگفت‌انگیز هستند/تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «اسب قاتلین» از ۱۹ فروردین تا ۳۱ اردیبهشت ساعت ۱۹ در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است. فرزاد پریدار، این روز‌ها در نمایش «اسب قاتلین» نقش کشیش یا مانوس را بازی می‌کند.

پریدار درباره تجربه حضورش در «اسب قاتلین» به خبرنگار آنا گفت: در نسخه اصلی نمایشنامه؛ کشیشی به نام مانوس به واسطه طمع، خودش را به شیطان می‌فروشد. ولی در اجرای ما به صلاحدید کارگردان، مانوس در واقع فردی کلاهبردار است که خود را به جای کشیش جا زده است و این کار من را به عنوان بازیگر دچار چالش می‌کند، چون درواقع باید دو نقش بازی کنم، ولی وجه تمایر نقش من نسبت به بقیه نقش‌ها این است که یک تیپ را بازی می‌کنم و از آن‌جایی که من ذاتاً بازیگر تیپیکال هستم این نقش برایم جذاب است.

او ادامه داد: تماشاگر در نمایش «اسب قاتلین» با اعجاز نور، صدا و قاب‌های زیبایی روبرو می‌شود. وجه تمایز نمایش «اسب قاتلین» نسبت به نمایش‌های دیگر تغییر صحنه است، صحنه‌ها خیلی سریع و در تاریکی مطلق از این رو به آن رو می‌شوند و واقعا چیزی شبیه شعبده بازی اتفاق می‌افتد.

پریداربه اهمیت نوردر این نمایش اشاره کرد و گفت: محمد هاشم زاده کارگردانی است که کار با نور را خیلی خوب می‌فهمد و در این نمایش هم به بهترین شکل از نوراستفاده کرده و در واقع نور جزئی از بازی و بازیگر‌های اصلی این نمایش است.


او با اشاره به این‌که نمایش «اسب قاتلین» روایت خطی ندارد توضیح داد: همین موضوع باعث می‌شود تماشاگر وقتی به خانه می‌رود هم ذهنش درگیر این نمایش می‌ماند، پازل‌ها را کنار هم می‌چیند و از کشف‌های جدیدش لذت میبرد. این به چالش کشیدن فکر تماشاگر به نظر من بسیار جالب است و خیلی از مخاطبان به ما گفتند یا برایمان نوشته‌اند که این نمایش را باید چند بار دید.

این هنرمند شیرازی اجرا در تهران را برای کسانی که از استان‌ها و شهرستان‌های دیگر می‌آیند رویدادی بزرگ ارزیابی کرد و افزود: به هر حال تهران پایتخت است و هنرمندان بهتر دیده می‌شوند. مخاطبینی که در پایتخت تئاتر می‌بینند حرفه‌ای‌تر هستند، چون تئاتر‌های مختلف ازشهر‌های ایران و حتی خارج از کشور دیده اند و برای بازیگر اجرا در مقابل مخاطبی که تئاتر را می‌شناسد خیلی ارزشمند است و باعث می‌شود که بیشتر تلاش کند و در نتیجه اجرای با کیفیت تری ارائه کند.

پریدار افزود: ما هیچ سلبریتی نداریم، ولی نمایش اسب قاتلین در چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر بیشتر جوایز را کسب کرد. متاسفانه بعضی اوقات، فقط حضور سلبریتی برای مخاطبین اهمیت دارد و خیلی‌ها به تماشای آثاری که چهره‌های شناخته شده ندارد نمی‌روند، درحالی که حضور یک بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون و تئاتر؛ به تنهایی تضمین خوب بودن آن اثر نیست و همچنین ممکن است تماشای نمایشی که هیچ چهره‌ای ندارد، تماشاگر را شگفت زده کند.

این بازیگر، حضور هنرمندان شهر‌های دیگر در تهران را در ارتقا سطح تئاتر کشور بسیار موثر دانست و گفت: در تهران سطح رقابت از سایر استان‌ها بالاتر است و وقتی هنرمندان شهر‌های دیگر برای اجرا به تهران می‌آیند سعی می‌کنند به بهترین خودشان تبدیل شوند و این انگیزه‌ای است که بازیگر، تلاش کند از لحاظ تجربه اجرا ومطالعه و سواد کاری؛ سطح خود را ارتقا بدهد و از مسئولین و دست‌اندرکاران حوزه نمایش درخواست می‌کنم از پتانسیل شهرستان‌ها بیشتر استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • علیرضا کوشک‌جلالی به تماشاخانه ایران‌شهر می‌آید
  • کوشک جلالی با «آرت» به تماشاخانه ایرانشهر می‌آید
  • خوانندگی پولاد کیمیایی برای «گالیله»
  • پولاد کیمیایی برای نمایش «گالیله» می‌خواند
  • جایزه منتقدین جشنواره مونودرامای تونس به «آلاء» رسید
  • پولاد کیمیایی خواننده «گالیله» شد
  • خوانندگی پولاد کیمیایی برای «گالیله» + ویدیو
  • «آلاء» برگزیده مونودرام تونس شد
  • نمایش‌های بدون سلبریتی شگفت‌انگیز هستند/تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد
  • برگزیدگان جشنواره نمایش کانون معرفی شدند