Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@13:30:48 GMT

کمپ آموزش راهبردی اینترنت اشیا برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۵۲۳۷۹

کمپ آموزش راهبردی اینترنت اشیا برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرهنگسرای فناوری اطلاعات، کمپ «آموزش راهبردی اینترنت اشیا»، با حضور ستاره امیری، دبیر کانون شهر هوشمند فرهنگسرای فناوری اطلاعات، مهشید کارخانه‌چی روانشناس و مدرس، مهدی آقایی کارشناس اینترنت اشیا، محمدباقر سیف اللهی، مدیر پروژه های اینترنت اشیا، آرمان ارسطوزاده و احمدرضا سعیدی مدرس و کارشناس سخت افزاری پروژه های اینترنت اشیا در فرهنگسرای فناوری اطلاعات برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این کمپ آموزشی، ستاره امیری با اشاره به جدیدترین معماری شهرهای هوشمند، به تشریح کاربرد اینترنت اشیا و معرفی IoE (اینترنت همه چیزها) بعنوان ابزار اصلی تحقق شهر هوشمند پرداخت و مهارت‌ها و مشاغلی که در یک پروژه اینترنت اشیا موردنیاز و مطرح است را معرفی کرد.

سپس مهشید کارخانه چی با دعوت از شرکت کنندگان به انجام بازی‌های گروهی، ضمن برشمردن نیازهای اساسی انسان، چگونگی شناخت افراد نسبت به توانمندی های خویش و ایفای نقش در یک گروه کاری اینترنت اشیا را بیان کرد.

مهدی آقایی و آرمان ارسطوزاده نیز شرکت کنندگان را با حوزه نرم‌افزاری پروژه‌های اینترنت اشیا آشنا کردند. معرفی انواع حوزه‌های کلیدی اینترنت اشیا از جمله Big Data، Data Mining، واقعیت مجازی و نحوه شناخت بهتر نسبت به مباحث شبکه‌ و پروتکل‌های مهم این حوزه، از دیگر برنامه های این بخش بود.

محمدباقر سیف اللهی نیز با تشریح مفاهیم «استارت‌آپ» و «کارآفرینی» به تفاوت این دو مفهوم پرداخت و با اشاره به پیشینه و مفهوم «مدیریت پروژه»، شاخص ترین نکات این حوزه را به ساده‌ترین مدل بیان کرد.

در بخش کارگاهی این کمپ نیز احمدرضا سعیدی به معرفی انواع سنسورها، نحوه شبکه‌سازی آنها پرداخت.

در ادامه شرکت کنندگان با شناخت و نحوه آشنایی با انواع بردهای آموزشی، کارکرد و نحوه راه‌اندازی و کار با محیط برنامه‌نویسی «برد Raspberry Pi » آشنا شدند و پروژه تشخیص چهره به عنوان یکی از کاربردهای مهم اینترنت اشیا در خانه‌های هوشمند و نیز امنیت در شهر هوشمند پیاده‌سازی شد.

کد خبر 4849805 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: اینترنت اشیا دوره اموزشی فرهنگسرای فناوری اطلاعات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ویروس کرونا فناوری نانو تحقیقات علمی فناوری فضایی موبایل نوآوری شرکت دانش بنیان ماهواره ظفر اینترنت سامسونگ امنیت اطلاعات گوگل هکرها فرهنگسرای فناوری اطلاعات شرکت کنندگان شهر هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۲۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز پایش هوشمند انرژی برق در همدان

  مدیرکل دفتر سرمایه انسانی وزارت نیرو در این آیین با بیان اینکه بهره‌گیری از دانش در حل مسائل شرکت توزیع برق همدان جای قدردانی دارد، گفت: مرکز مدیریت هوشمند انرژی (مها) در همدان پیش نیازهایی، چون تفکر، دانش‌ورزی و ارتقای بهره‌وری را پشت سر گذاشته و حرکت به سمت بهره‌گیری از علم و دانش در حل مسائل دارد.

مصطفی شاه بوداغیان با بیان اینکه تصمیمات آینده ما بر مبنای داده‌ها و هوش مصنوعی است که باید به بهترین شکل از آن‌ها برخوردار شد، اظهار کرد: ستادی در وزارت نیرو شکل می‌گیرد که نیرو‌های شرکت توزیع برق استان همدان می‌تواند با ارتباط‌گیری با آن سرعت پیشرفت کار خود را را در پیشبرد برنامه‌های مورد نظر بیشتر کنند.

شاه بوداغیان با بیان اینکه امیدواریم به سمتی حرکت کنیم که در حوزه‌های مختلف پیش‌بینی‌هایی را با درصد خطای بسیار پایین داشته باشیم، گفت: شرکت توانیر و مجموع شرکت توزیع در این مسیر قدم گذاشتند و امیدواریم در آینده نزدیک به سمتی حرکت کنیم که همه فرآیند‌ها بر مبنای واقعیت‌ها و داده‌ها باشد و تصمیمات کاملا علمی شکل گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان نیز در این آیین گفت: سال گذشته ناترازی در صنعت برق داشتیم بنابراین باید تغییر در حوزه مصرف صورت بگیرد و به اعتدال در مصرف برسیم.

امیرضا یوسفیان با بیان اینکه امروز حرکت به سمت انرژی تجدیدپذیر اجتناب‌ناپذیر است، گفت: از صرفه‌جویی می‌توانیم به سمت تامین تولید برویم تا نیازی به واردات نداشته باشیم.

او با تاکید بر اینکه در موضوع مصرف در همه حوزه‌ها ناترازی وجود دارد بر فرهنگ مصرف انرژی در کشور تاکید کرد و گفت: در خیلی از حوزه‌ها از جمله آب اهل اسراف هستیم و امروز فروچاله‌هایی که به وجود آمده، نتیجه مصرف بی‌رویه ماست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان با اشاره به تامین آب شرب شهر همدان با تلاش‌های انجام شده و اهتمام دولت، گفت: سال گذشته با وجود خشکسالی و کمبود ذخایر منابع آبی توانستیم آب لازم را تامین کنیم تا مشکل آب همدان حل شود، با این حال از آب برای شستشوی منازل و خودرو‌ها استفاده می‌کنیم که این مسائل نیاز به تحلیل رفتار‌های فرهنگی دارد.

او با بیان اینکه کارگر ماهر و پرانگیزه رکن جهش تولید است، افزود: نگاه وزارت نیرو به کار و کارگر و نیروی انسانی منطبق بر نگاهی است که دین اسلام تبیین و تاکید کرده است.

منبع ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز پایش هوشمند انرژی برق در همدان
  • گلایه متقاضیان آزمون آموزگاری از نحوه محاسبه نمرات بومی
  • توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • کمک 500 میلیارد دلاری چین به پروژه شهر هوشمند نئوم
  • ارائه ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • نحوه بارگذاری مدارک پذیرفته‌ شدگان آزمون آموزگاری + لینک بارگذاری و مدارک لازم
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها