Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ائتلاف سائرون عراق اعلام کرد: فقط در صورتی که دولت جدید طرح اخراج نظامیان آمریکایی را اجرایی کند، رأی اعتماد خواهد گرفت.

به گزارش ایکنا؛ فارس نوشت: سلام الشمری، عضو پارلمان عراق از ائتلاف سائرون گفت که اغلب فراکسیون‌های سیاسی بر موضع خود مبنی بر ضرورت اخراج نیروهای خارجی به ویژه آمریکایی از خاک عراق اصرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

خروج نیروهای آمریکایی از عراق

وی طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «المعلومه» منتشر شد، اعلام کرد: تصمیم پارلمان درباره اخراج نظامیان خارجی از کشور، برای نخست‌وزیر مأمور تشکیل کابینه نیز الزام‌آور است و وی اگر رأی اعتماد نمایندگان مردم عراق را برای کابینه‌اش می‌خواهد، باید دولتش اقدامی در راستای اجرای این قانون انجام دهد.

الشمری تصریح کرد: ائتلاف سائرون فقط با موافقت مردم معترض در خیابان‌های عراق که از نخستین مطالباتشان، عراقی آزاد، مستقل و دارای حاکمیت کامل بدون دخالت‌های خارجی است، به دولت علاوی رأی اعتماد می‌دهد.

وی افزود: گروه‌های مقاومت ملی نیز خواستار حل و فصل سیاسی خروج نیروهای آمریکایی از عراق هستند، ولی صبر این ‌گروه‌ها در صورتی که احساس کنند که این مسئله به تأخیر افتاده یا اهمالی درباره آن صورت می‌گیرد، به درازا نخواهید کشید.

آمریکا بامداد سیزدهم دی‌ماه در یک حمله پهپادی به نزدیک فرودگاه بغداد، سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس، نائب رئیس حشدالشعبی و چند نفر از همرزمانشان را ترور کردند که این جنایت آمریکا با خشم گسترده عراقی‌ها و درخواست آنها برای لغو توافقنامه امنیتی میان بغداد ـ‌ واشنگتن و خروج نظامیان اشغالگر آمریکایی از کشورشان همراه شد.

پارلمان عراق، 15 دی‌ماه، در واکنش به اقدامات آمریکا در نقض‌‌ مکرر حاکمیت عراق که آخرین آن، طرح خروج نیروهای آمریکایی از عراق بود را تصویب کرد. عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر دولت پیشین عراق نیز در جلسه رأی‌گیری پارلمان این کشور برای تصویب طرح اخراج نیروهای خارجی از کشورش، خواستار خروج فوری نیروهای آمریکایی از عراق شد و گفت: منفعت عراق و آمریکا ایجاب می‌کند که نیروهای خارجی عراق را ترک کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: الشمری عراق ائتلاف سائرون فارس اخراج نیرو عبدالمهدی مجلس آمریکا خروج نیروهای آمریکایی از عراق ائتلاف سائرون نیروهای خارجی رأی اعتماد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۲۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل

یک مقام امنیتی نیجر روز جمعه گفت نظامیان آمریکایی در پی استقرار نیروهای روس در پایگاهی که نیروهای ایالات متحده در آن قرار دارند، آمادگی رزمی خود را افزایش داده‌اند.

به گزارش ایسنا، یک مقام آمریکایی روز پنج‌شنبه گفت که نیروهای روسیه در نیجر در پایگاه نظامیان آمریکا مستقر شده‌اند؛ اما تقسیم نیروها به نحوی است که آن‌ها به سربازان آمریکا دسترسی ندارند.

این مقام آمریکایی گفت: «روس‌ها در مجموعه‌ای مجزا مستقر هستند و به نیروها و تجهیزات آمریکایی دسترسی ندارند. ما به نظارت بر این وضعیت ادامه داده و تمامی اقدامات لازم و پیشگیرانه را برای تضمین امنیت نیروها، تجهیزات و تاسیسات آمریکایی به کار می‌گیریم.»

یک مقام نیجر در این رابطه گفت که نیروهای آمریکایی در پی استقرار نیروهای روس در این پایگاه آمادگی رزم خود را افزایش داده‌اند.

وی عنوان کرد که نیروهای آمریکایی با کلاه‌خود و جلیقه ضدگلوله در پایگاه حرکت می‌کنند و به شدت نگران هستند.

در دوازدهم آوریل اعلام شد متخصصین نظامی روسیه به نیجر رفتند تا در مبارزه با تروریسم به نیروهای نظامی این کشور تعلیم دهند.  

پس از کودتا در این کشور واقع در منطقه ساحل آفریقا، حاکمان جدید آن به‌سرعت گام‌هایی برای قطع روابط نظامی با کشورهای غربی، به‌ویژه فرانسه و آمریکا برداشته و به روسیه نزدیک‌تر شده‌اند.

شورای نظامی حاکم بر نیجر حضور آمریکا را «غیرقانونی» اعلام کرد و عملیات‌های پنتاگون در این کشور را مورد انتقاد قرار داد.

فصل حضور نظامی آمریکا در نیجر به پایان رسیده است و نیروهای نظامی روسیه وارد نیجر شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها
  • آمادگی دانشگاه کاشان برای پذیرش دانشجویان تعلیق شده آمریکا و اروپا
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • تشدید اعتراضات در مقابل پارلمان گرجستان