Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام ارزانی گفت: بیش از ۲۰ هزار کانون فرهنگی هنری فعال در مساجد در راستای بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی با سازمان بسیج همکاری می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی روز یکشنبه در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و سازمان بسیج مستضعفین گفت: این تفاهم نامه تا قبل از ۲۲ بهمن برای اجرا به همه کانون ها ابلاغ می شود که تعداد این کانون ها بیش از ۲۰ هزار کانون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: برای امضای این تفاهم نامه در حدود یک سال وقت صرف شد چون کاری حرفه ای و تخصصی صورت گرفت تا کار مشابه بسیاری از تفاهم نامه ها که با صورتی یکسان، پس از امضا عملیاتی نمی‌شوند، پیش نرود.

وی افزود: حوزه اجرایی این تفاهم نامه بسیار وسیع است. چون در حوزه فرهنگ و هنر رخ می دهد و نگاه پایگاه های بسیج پس از جنگ به سوی حوزه های فزهنگی افزایش یافت.

وی افزود: بر همین اساس در تفاهم نامه امضا شده وظیفه ما و بسیج در برخی حوزه های فرهنگی مشخص شد. مثلا در حوزه ورزش قرار شد ما فقط در حوزه ورزش عمومی فعالیت کنیم و در حوزه هنر به صورت تخصصی در سرود و نمایش کار می کنیم.

 

ارزانی فعالیت در حوزه فیلم کوتاه را یکی دیگر از حوزه های هنری دانست و افزود: با توجه به تقسیم بندی صورت گرفته احساس می کنم که اجرای این تفاهم‌نامه نتایج خوبی را درپی داشته باشد.

 

برخی معتقدند دستگاه ها و نهادهای متعددی در مسجد فعالیت فرهنگی دارند در حالی که هیچ دستگاهی همچون بسیج و کانون های فرهنگی هنری در این زمینه فعالیت نمی کند و این دو نهاد در مساجد مقر فرهنگی دارند.

 

وی افزود: سازمان تبلیغات در بخشی از مساجد فعالیت فرهنگی دارد و مرکز رسیدگی به امور مساجد در زمینه امام جماعت فعالیت می کند.

 

ارزانی اضافه کرد: تقریبا در ۹۰ درصد مساجدی که کانون های فرهنگی هنری فعالیت می کند، بسیج نیز حضور دارد. البته با توجه به قدمت ۴۰ ساله بسیج، تعداد پایگاه های بسیج در مساجد بیش از قدمت ۲۷ ساله ستاد کانونهاست و هر جا که هم افزایی میان بسیج و کانون بوده، کارها به صورت قدرتمند انجام شده است.

 

تفاهم نامه همکاری سازمان بسیج و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با حضور حجج اسلام ارزانی و احسان صادقی رئیس بسیج مساجد و محلات به امضا رسید.

 

این تفاهم نامه در راستای احیای نقش واقعی فرهنگی و تبلیغی مساجد با بهره گیری از ظرفیت مشترک شبکه عظیم پایگاه های مقاومت بسیج و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور به عنوان یکی از وسیع‌ترین و مؤثرترین مراکز فرهنگی تبلیغی نظام جهت مقابله با نفوذ و تهاجم دشمنان امضا شد.

در مقدمه این تفاهم با اشاره به سفارش رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۱ مبنی بر ضرورت همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با بسیج آمده است:

 

به منظور برنامه‌ریزی صحیح و هدفمند با هدف جاذبه آفرینی، تقویت و پرورش ایده‌های خلاقانه، رشد و تحول در راستای جذب حداکثری قشر نوجوان و جوان به مساجد و همچنین حمایت از مجموعه جهادی و خودجوش محله محور، این تفاهم‏نامه منعقد می شود.

 

بر اساس ماده یک، در راستای ایجاد هم‏ افزایی و بهره‏ گیری از ظرفیت و امکانات سخت‏ افزاری و نرم‏ افزاری به منظور انجام طرح‏ ها و برنامه‏ های مشترک و همچنین پرهیز از دوباره کاری و تقسیم کار در راستای مأموریت سازمان بسیج و کانون‏ مساجد و با هدف افزایش تأثیرگذاری و جریان‏ سازی در جامعه هدف مخاطبان در چارچوب تعیین شده است.

ماده ۲ این تفاهم‏نامه به اهداف اشاره دارد که می توان از هم افزایی و همکاری جهت انجام فعالیت ها در راستای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد با بهره گیری از ابزارهای فرهنگی هنری و همچنین پرهیز از دوباره کاری و تقسیم کار در مساجد نام برد.

بهره‏ مند شدن طرفین از ظرفیت ها، توانمندی ها و امکانات یکدیگر از قبیل توان فکری، تجربی، پژوهشی، آموزشی، کارگاهی، کتابخانه‏ ای، رسانه‏ ای و ارتباطاتی و همچنین تقویت رویدادهای فرهنگی و هنری در محله‏ ها از طریق اجرای برنامه‏ های مشترک و مشارکت در طراحی و برگزاری برنامه‏ های ملی، مناسبتی و آیینی متناسب با تحقق شعار سال از دیگر اهداف است.

فصل سوم این تفاهم نامه به تقسیم کار فعالیت ها در حوزه مساجد در راستای مأموریت ها اختصاص دارد و در فصل چهارم به تعهدات طرفین اشاره شده است. البته اعتبار این تفاهم‏نامه سه سال خواهد بود.

در ماده ۲۷ نیز آمده است: به منظور اجرای مفاد این تفاهم‏نامه «کمیته‏ مشترک هماهنگی» متشکل از دو مجموعه سازمان بسیج و کانون مساجد تشکیل می‏‌گردد.

 

 

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد سازمان بسیج مستضعفین همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد هنری مساجد کشور تفاهم نامه گیری از ظرفیت ۲۰ هزار کانون سازمان بسیج بهره گیری بسیج و کانون تقسیم کار کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۲۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون والیبال ایران و عمان

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه با دعوت همتای عمانی خود راهی این کشور شد.

تقوی در این سفر در جلسات متعددی با رئیس فدراسیون والیبال عمان در خصوص تبادل مربی، برگزاری کمپ مشترک در بخش‌های و رده‌های سنی مختف رشته‌های والیبال ساحلی و سالنی به بحث و گفتگو پرداخت و با امضای یک تفاهم‌نامه مشترک، همکاری و تعامل ایران را با عمان آغاز کرد.

همچنین تقوی در این دیدار مذاکراتی در خصوص افزایش تعامل و همکاری با فدراسیون حوزه خلیج فارس و کشورهای عربی داشت و مذاکراتی با دیگر روسای فدراسیون‌ها انجام داد.

رییس فدراسیون والیبال کشورمان در دیدار با سفیر ایران در عمان در خصوص لزوم حمایت فدراسیون‌های ورزشی در سفرهای بین‌المللی توسط وزارت امورخارجه و سفارت خانه‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف صحبت‌هایی انجام داد و با حضور در کمیته ملی المپیک عمان با دبیر کل این کمیته به گفتگو نشست.

بازدید و بررسی بیشتر امکانات والیبال عمان و همچنین بررسی زمینه‌های مشترک دو فدراسیون برای ارتقای سطح والیبال دو کشور از دیگر برنامه‌های امروز تقوی در عمان است.

رییس فدراسیون والیبال ایران امشب(جمعه ۱۴ اردیبهشت) به تهران باز خواهد گشت.

کد خبر 6095559

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری والیبال ایران و عمان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون‌های والیبال ایران و عمان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون والیبال ایران و عمان
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند