Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انجمن صنفی متخصصان تجهیزات پزشکی نسبت به اعطای مسؤولیت حق فنی تجهیزات پزشکی به داروسازان اعتراض کرد.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، احمد مسلمی، رئیس انجمن صنفی متخصصان تجهیزات پزشکی در جلسه هم اندیشی با جمعی از دانشجویان، فارغ التحیلان و استادان رشته مهندسی پزشکی در اعتراض به اعطای مسئولیت حق فنی تجهیزات پزشکی  مراکز درمانی به داروسازان که در دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، اظهار داشت: تا سال 83 در ستاد وزارت بهداشت که قرارگاه تجهیزات پزشکی در آن وجود داشت، جمعاً دو تا سه کارشناس مهندسی پزشکی در آن فعالیت می‌کردند اما اکنون بیش از 150 کارشناس تخصصی داریم که 80 درصد آنها مهندسین پزشکی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:باید مسئول فنی برای کنترل تجهیزات پزشکی نیز باشد و بحث مسئول فنی در سال 85 مطرح شده و آیین‌نامه تجهیزات پزشکی در سال 86 تدوین شد اما جنبه‌های حقوقی آن به جدیت جنبه فنی دیده نشد. 

مسلمی یادآور شد: تا زمانی که تجهیزات پزشکی زیر نظر سازمان غذا و دارو نرفته بود، آنقدر دچار مشکل نبودیم؛ ضمن اینکه دوره طلایی که تجهیزات پزشکی داشت زمانی بود که زیر نظر وزیر بهداشت بود اما از زمانی که تجهیزات پزشکی زیر نظر سازمان غذا و دارو رفت، این روند تغییر کرد.

رئیس انجمن صنفی متخصصان تجهیزات پزشکی تصریح کرد: اکنون بیش از 1200 مهندس پزشکی در بیمارستان‌ها فعالیت می‌کنند. پنج سال پیش سازمان غذا و دارو به وزیر بهداشت فشار آورد که تجهیزات پزشکی نیز تحت نظر ما قرار گیرد و تفاهم‌نامه‌ای نیز امضا شد. اکنون طرف حساب ما داروسازان هستند که هیچ اشرافی نسبت به تجهیزات پزشکی ندارند اما دو قطبی مهندسی پزشکی با داروسازان دو قطبی محکوم به شکست است.

وی با بیان اینکه بیش از پنج هزار شرکت در حوزه تجهیزات پزشکی فعالیت می‌کنند، گفت: حدود 300 شرکت دارویی داریم که 70 درصد تجارت دارو مربوط به دولت است؛ ضمن اینکه 99 درصد تولید تجهیزات پزشکی در بخش خصوصی است.

مسلمی با انتقاد از انتخاب داروسازان به عنوان مسئول فنی تجهیزات پزشکی، خاطرنشان کرد:‌ داروخانه‌ها حق فنی از هر نسخه دریافت می‌کردند اما دیوان این موضوع را باطل کرده است و حالا داروسازان وقتی نتوانستند این مشکل را حل کنند، به سمت تجهیزات پزشکی آمده‌اند.

رئیس انجمن صنفی متخصصان تجهیزات پزشکی با تأکید براینکه باید این موضوع از مسیر قانونی حل شود،گفت: ما نسبت به این موضوع اعتراض کرده‌ایم و پیگیر هستیم تا جلسه‌ای با وزیر بهداشت برگزار کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تجهیزات پزشکی انجمن صنفی فنی تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو تجهیزات پزشکی تجهیزات پزشکی مهندسی پزشکی وزیر بهداشت مسئول فنی زیر نظر حق فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۲۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در این مدت ۷۰ تخت ویژه آی سی یو با تجهیزات کامل، ۲۲ دستگاه آزمایشگاهی پیشرفته، ۳۱ دستگاه شاخص تشخیصی از جمله سه دستگاه ام ار آی برای قاین، فردوس و طبس، ۵۶۴ تخت بیمارستانی، دستگاه سی تی اسکن آنژیو (برای مرکز فوق تخصص قلب بیرجند) و یک دستگاه سی تی اسکن دیگر برای بیماران سرطانی و قلب و عروق با کمک دولت تأمین شده است.

موسوی میرزایی افزود: در دولت سیزدهم همچنین ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی تکمیل شده و علاوه بر طرح‌های توسعه بیمارستان‌های بشرویه، درمیان و سرایان، برای قاین، نهبندان، زیرکوه و طبس هم پروژه فعال است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۲۱ نفر دستیار تخصصی پزشک در هشت رشته دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مشغول به تحصیلند گفت: هم اکنون ۶۵ کد رشته در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند فعال است و علاوه بر آن ۲۱۱ دانشجوی تحصیلات تکمیلی هم در رشته‌های مختلف از جمله مغز و اعصاب، جراحی اعصاب، بیماری‌های داخلی، قلب، رادیولوژی، جراحی عمومی و ... در حال تحصیلند تا به جمع جامعه‌ی پزشکی بپیوندند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: ۴۳ مرکز سلامت شهری، ۶۱ مرکز سلامت روستایی، ۷۱ پایگاه بهداشتی، ۳۲۶ خانه بهداشت، ۸۵ پایگاه اورژانس جاده‌ای و ۲ پایگاه امداد هوایی در خراسان جنوبی خدمات بهداشتی ارائه می‌کنند.

وی گفت: افزایش کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی در بخش خصوصی و دولتی مهمترین هدفگذاری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است که هم اکنون حدود ۹ هزار پرسنل دانشگاه، برای تحقق این هدف تلاش می‌کنند.

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • نقش موثر متخصصان مامایی در اجرای طرح جوانی جمعیت
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در جزیره قشم
  • جزیره قشم میزبان گروه پزشکان جهادی
  • لزوم اجتناب از تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • ایران می‌تواند توانمندی خود در حوزه صنعت دارو را به کشورهای دیگر ارائه دهد
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی
  • مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات‌پزشکی به ۲۰ کشور آفریقایی
  • ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی