Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@16:43:28 GMT

اطاعت از طاغوت بدترین نوع شرک است

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۵۲۹۱۷

اطاعت از طاغوت بدترین نوع شرک است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی ظهر دوشنبه در جمع سربازان گمنام امام زمان (عج) استان با بیان اینکه انسان مهم‌ترین بذر عالم وجود است، افزود: انسان موجودی نامتناهی بوده که استعدادهای زیادی در او وجود دارد.

وی با بیان اینکه اگر استعدادهای نامتناهی انسان به حال خود رها شود، می گندد، اظهار کرد: اگر انسان در فرمولی قرار گرفت که رشد کند از فرشته بالاتر بوده و سجده گاه فرشته می‌شود اما اگر بگندد از تمام موجودات عالم بدتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله عبادی توحید و عبودیت را زمینه رشد و شکوفایی انسان دانست و گفت: خداوند به عبودیت و بندگی بشر نیازی ندارد بلکه آن را قرار داده تا بشر در قالب آن انسان شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه نتیجه عبودیت، پرورش انسانیت و راه کمال انسان است، گفت: تا زمانی که به توحید نرسیم، گفتن لا اله الله، خواندن نماز و گرفتن روزه مشکل مان را حل نمی‌کند.

وی با بیان اینکه عبادت صالحه زمانی معنی پیدا می‌کند که با توحید همراه باشد، گفت: انسان تا به حقیقت توحید نرسد نمی‌تواند به حقیقت عبودیت برسد.

آیت الله عبادی با بیان اینکه هیچ کاری بدون اذن خدا انجام نمی‌شود، اظهار کرد: اگر به غیر خدا برای هر کس حساب باز کنیم کارها به خوبی به پیش نمی‌رود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه خداوند دین خالص را می‌پذیرد، بیان کرد: کسی که ایمان توحیدی دارد در انجام هر کاری خداوند را در نظر می‌گیرد.

وی بدترین شرک را اطاعت از طاغوت دانست و گفت: اگر انسانی را که بت و فرعون زمان می‌شود، پرستش شود بدترین نوع شرک است.

آیت الله عبادی بیان کرد: ایمان به خدا برای انسان وقتی ایمان شمرده می‌شود که هیچ نهی و امری جز خدا قبول نکند در غیر این صورت از بت پرستی بدتر است.

وی با بیان اینکه هوای نفس بدترین بت است، افزود: فساد دنیا به خاطر شرک است چراکه امروز پول، شکم و عنوان پرستش می‌شود و برای پول دروغ می‌گویند.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام زمان پول خراسان جنوبی دین نماینده ولی فقیه انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی آیت الله عبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۲۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت الله نورمفیدی: با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت معلمان باید از میان بهترین‌ها انتخاب شوند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان متن پیام نماینده ولی فقیه در گلستان به شرح زیر است:

بسمه تعالی

انسان، والاترین آفریده خدای بزرگ و نشانه قدرت بی منتهای اوست. انسان، مستعد به همه صفات و کمالات الهی است. او را خلق کرد تا به مقام قرب الهی و جانشینی خدا در زمین برسد و این سیر جز با تعلیم و تربیت صحیح محقق نخواهد شد.

امام ( رضوان‌الله‌علیه ) فرمودند: «معلّمی شغل انبیا است»؛ این جمله خود جایگاه رفیع معلم را نشان می دهد و بنده بنا براهمیت تعلیم و تربیت تاکید دارم معلمین ما باید از میان بهترین ها انتخاب شوند.

به بیان متفکر و فیلسوف شهید مرتضی مطهری، معلم باید نیروی فکر و قوه ی ابتکارِ متعلم را زنده کند و آن را پرورش دهد و او را به سوی استقلال راهنمایی کند.از اینرو شأن والای معلم این است که ایمان را بر لوح جان و ضمیرهای پاک حک کند و ندای فطرت را به گوش همه رساند.   

اینجانب با گرامیداشت یاد و خاطره ی متفکر شهید مرتضی مطهری از زحمات جامعه فرهنگیان استان گلستان در راستای تحقق اهداف تعلیم و تربیت مبتنی بر ارزش های اسلام ناب و منویات حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، تقدیر و تشکر نموده و و توفیق روزافزون همگان را از خداوند متعال خواستارم.

دیگر خبرها

  • ضرورت تربیت و پرورش نیرو علیه استکبار جهانی
  • ترویج فرهنگ ایثار وشهادت بهترین ضربه به دشمن است
  • سیاستمدار فرانسوی: در اطاعت از یک پیرمرد آمریکایی و خدمت به رئیس مافیای اوکراینی نابود می‌شویم
  • ندای ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکایی و اروپایی در جامعه طاغوت بلند است
  • طلوع خورشید اسلام، روح نشاط و امید در کالبد زن دمید
  • اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • دین اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • امام خطر اسراییل و استکبار جهانی را به بشریت گوشزد کرد
  • آیت الله نورمفیدی: با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت معلمان باید از میان بهترین‌ها انتخاب شوند
  • (ویدئو) فجیع‌ترین و بدترین پرونده قتل به روایت یک کارآگاه