Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@03:26:48 GMT

موضع ایران در حمایت از سوریه تغییرناپذیر است

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۵۳۰۱۷

موضع ایران در حمایت از سوریه تغییرناپذیر است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، جواد ترک آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق اظهار داشت: موضع کشورمان در حمایت از سوریه در جریان جنگ علیه گروه‌های تروریستی تغییر ناپذیر است.

وی در نشست خبری خود در سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه گفت: تهران از هرگونه تلاشی یا راه حل که مورد تایید مردم سوریه باشد و به برون رفت بحران کمک کند، حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر کشورمان در دمشق در این نشست خبری که در آستانه چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران برگزار شد، افزود: جمهوری اسلامی ایران از حفظ حاکمیت ملی و یکپارچگی خاک سوریه حمایت می‌کند.

ترک آبادی در سوریه در پاسخ به پرسشی درباره چشم انداز همکاری‌های اقتصاد تهران و دمشق گفت: همکاری‌های دوجانبه اقتصادی مبتنی بر هم پیمانی دو کشور است و بر همین اساس گسترش خواهد یافت.

وی با اشاره به سرنوشت مشترکی ملت‌های مسلمان ایران و سوریه عنوانکرد: هرد و کشور در برابر توطئه مشابه دشمن قرار دارند، دشمنی که با اعمال فشار سیاسی و محاصره اقتصادی تلاش می‌کند که ملت‌ها را به زانو در آورد؛ اما اطمینان داریم که هر دو ملت، با عزم و اراده، این شرایط بحرانی را پشت سر خواهند گذاشت.

سفیر ایران در سوریه تصریح کرد: مواضع ما در زمینه حمایت از سوریه برای بازپس گیری همه مناطق این کشور و تحکیم حاکمیت ملی این کشور، ثابت و همیشگی است.

ترک آبادی ادامه داد: همکاری اقتصادی بین سوریه و ایران بر مبنای ائتلاف موجود بین دو کشور است.

وی خاطرنشان کرد: رنج سوریه و ایران یکی است و هر دو با یک طرح مشابه روبرو هستند که دشمن مشترک برای اعمال این طرح از روش‌ها و ابزارهای مشابهی استفاده می‌کند. دشمن مشترک دست به اقداماتی می‌زند تا ملت‌ها را آزار دهد و آن‌ها را گرسنه نگاه دارد.

سفیر ایران در سوریه اظهار داشت: مردم سوریه می‌توانند این مرحله را پشت سر بگذارند و ایران در کنارشان خواهد بود.

ترک آبادی در پاسخ به سوال خبرنگار «الوطن» درباره پیشنهاد وزارت امور خارجه ایران در زمینه آمادگی تهران برای میانجیگری بین ترکیه و سوریه تاکید کرد: موضع ایران حمایت از برادران در سوریه در مبارزه با تروریسم و مقابله با تلاش‌هایی است که با هدف تجزیه ملت و مهین سوریه به عمل می‌آید و موضع ما در حمایت از هر راه حل مورد رضایت ملت سوریه، ثابت است.

وی گفت: ایران از طریق این مبانی واصول، به راه حل‌ها نگاه می‌کند.

سفیر کشورمان در دمشق افزود: موضع ایران همیشه ثابت خواهد ماند و حاکمیت ملی سوریه بر سراسر خاک سوریه موضع ثابت و تغییر ناپذیر است.

ترک آبادی گفت: بازپس گیری اراضی سوریه با تلاش‌ها و فداکاری‌های ارتش سوریه محقق خواهد شد.

کد خبر 4849925 محسن احدی

منبع: مهر

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران تروریسم جمهوری اسلامی ایران انتخابات 98 مجلس شورای اسلامی انقلاب اسلامی ایران شورای نگهبان قاسم سلیمانی ایران مقام معظم رهبری ارتش جمهوری اسلامی ایران نیروی هوایی ارتش ایالات متحده آمریکا حسن روحانی سید عباس موسوی معامله قرن ایران در سوریه حمایت از سوریه حاکمیت ملی موضع ایران ترک آبادی ملت ها راه حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۳۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: روابط با افغانستان را گسترش می‌دهیم

سفیر چین در کابل در دیدار با وزیر دفاع حکومت طالبان تصریح کرد پکن با حفظ سیاست عدم مداخله، به گسترش روابط خود با افغانستان ادامه می‌دهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ژائو شینگ» سفیر چین در کابل در دیدار با «ملا محمد یعقوب» وزیر دفاع حکومت طالبان اظهار داشت با تحکیم امنیت سراسری در افغانستان، فرصت خوبی برای همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین دو کشور به‌وجود آمده است.

 وی افزود: چین با حفظ سیاست عدم مداخله، به روابط تاریخی خود با افغانستان ادامه داده و در مسائل تجارت، اقتصاد و سایر موضوعات نیز همکار و همگام افغانستان است.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت دفاع طالبان، ملا یعقوب نیز در این دیدار روابط دیپلماتیک و همکاری‌های تجارتی و اقتصادی دو کشور را مثبت دانست.

وی با تأکید بر این موضوع افزود: افغانستان و چین اشتراکات واضحی دارند، ما ضمن تقویت و حفظ روابط دو کشور همسایه، از سرمایه‌گذاری‌ها و پروژه‌های اقتصادی چین در افغانستان حمایت کرده و بار دیگر از تأمین امنیت آنها اطمینان می‌دهیم.

سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار داردچین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیمچین: قطعنامه شورای امنیت پیشرفت‌های اخیر در افغانستان را منعکس نمی‌کند

بر اساس اطلاعیه منتشر شده، دو طرف در ادامه نیز پیرامون مسائل مرزی و پروژه اتصال افغانستان و چین از طریق کریدور واخان تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از سرمایه گذاری پکن در افغانستان حمایت می کنیم
  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات
  • چین: روابط با افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • روز پر اتفاق اتاق تبریز در نمایشگاه ایران اکسپو
  • تفاهم‌نامه‌های همکاری اقتصادی میان اتاق تبریز و فدراسیون اتاق‌های سوریه
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • فیلم/رهبر انقلاب: نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی‌اعتمادی به آمریکا است
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران