Web Analytics Made Easy - Statcounter

هاشمی مقدم گفت: در سال جاری بالغ بر ۱۹ میلیارد تومان فعالیت های عمرانی در بخش های مختلف آب و فاضلاب به نتیجه رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «مهدی هاشمی مقدم» امروز (21 بهمن) در مراسم کلنگ زنی مخزن هزار متر مکعبی شهرستان خوسف با حضور معاون سیاسی، امنیتی استاندار خراسان جنوبی، اظهار داشت: در سال جاری بالغ بر 19 میلیارد تومان فعالیت های عمرانی در بخش های مختلف آب و فاضلاب را به نتیجه رسانده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی افزود: این اقدامات منجر شده که درصد برخورداری مردم استان از آب شرب به 100 درصد برسد و در سطح شهرستان ها 29 کیلومتر خط لوله اصلاح و باز سازی شده است.

 

هاشمی مقدم گفت: استان خراسان جنوبی به دلیل پراکندگی جمعیت، محدودیت هایی دارد و به عنوان مثال در شهر خوسف سه برابر نرم کشوری خطوط انتقال؛ آب را وارد این شهر می کنیم.

 

وی بیان کرد: در بحث شبکه های توزیع آب به ازای هر مشترک طول شبکه، هفت متر است و در استان خراسان جنوبی به طور متوسط 11 و نیم متر ولی در شهر خوسف به ازای هر مشترک 11 متر طول شبکه توزیع داریم که نشان دهنده پراکندگی و محدودیت های این شهر است که باید به مسائل مختلف این شهر توجه کرد.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی ادامه داد: پروژه مخزن هزار متر مکعبی خوسف در شاخص های مخزن ذخیره که یکی از پروژه های مهم اقتصاد مقاومتی و متناسب با طرح سازگاری با کم آبی است؛ جزو مصوبات سفر استاندار خراسان جنوبی به این شهرستان است که امروز کلنگ زنی می شود.

 

هاشمی مقدم بیان کرد: برای احداث این مخزن الزامات پدافند غیرعامل و مدیریت بحران دیده شده و تجهیزاتی نصب خواهد شد تا در مواقع بحران آب مخزن قطع شود و ذخیره پایداری برای پاسخ به مدیریت بحران خواهد داشت.

 

وی گفت: در سطح شهرستان هایی مانند سربیشه، طبس مسینا، قهستان، فردوس و طبس نیازهای مخزن ذخیره آب تا سال 1415 مرتفع شده و با احداث مخزن آب در شهر خوسف مشکل آب این منطقه هم رفع می شود.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی افزود: مخزن ذخیره آب خوسف با اعتبار شش هزار میلیون ریال و خط رفت و برگشت به طول چهار کیلومتر با اقطار 250 و 315 میلی متر برای بهره مندی شش هزار نفر کلنگ زنی می شود.

 

«ناصر خوش خبر»معاون سیاسی، امنیتی استاندار خراسان جنوبی نیز در این مراسم اظهار داشت: دهه فجر فرصتی برای انعکاس دستاوردهای نظام و دولت به مردم است چراکه علی رغم همه تحریم ها، دولت به فکر مردم و پیگیر مطالبات برحق مردم است.

 

خوش خبر گفت: در شهرستان خوسف با همت مسئولان شهرستانی و استانی اقدامات خوبی انجام شده و افتتاح و کلنگ زنی 90 پروژه با اعتبار 226 میلیارد تومان، گام بلندی برای توسعه  این شهرستان خوسف است و در روزهای آتی شاهد کارهای بزرگتری خواهیم بود.

 

خوش خبر افزود: شهرستان خوسف دارای مزیت های خاصی است که سرآمد شهرستان های استان است.

 

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: ساخت مخزن ذخیره آب خوسف خراسان جنوبي بیرجند استاندار خراسان جنوبی خراسان جنوبی میلیارد تومان شهرستان خوسف شهر خوسف مخزن ذخیره هاشمی مقدم کلنگ زنی خوش خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۳۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی خراسان جنوبی را مسدود کرد

آخوندی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در پی بارندگی‌های ۲۴ ساعت گذشته و وقوع سیلاب، اکنون مسیرهای شهداد به نهبندان به دلیل نداشتن ایمنی، شاهکوه به میغان، طبس به بردسکن، بیرجند به شوشود و مسیرهای فرعی رباط خان و سرچاه عماری و محور روستایی خرو مسدود است.

او افزود: در پی بارندگی شبانه روز گذشته در بیشتر مناطق استان رواناب جاری شده و در بیرجند، نهبندان، خوسف و بخش‌هایی از طبس و روستاهای قائنات شاهد سیلاب‌ شدیدتری بودیم.

آخوندی اظهار کرد: رواناب شدید به علت بارندگی و سیلابی شدن موجب وارد شدن خسارت به محورهای روستایی، فرعی و عشایری به ویژه قنوات در مسیر رودخانه و نیز خطوط انتقال آب، برق و گاز، تلف شدن دام‌ها و اراضی کشاورزی استان شده که بیشترین آن در شهرستان خوسف بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: محور سرچاه عماری در شهرستان خوسف به دلیل باتلاقی بودن و سیلابی شدن، شانه‌های خاکی آن شسته شده و بسیار خطرناک است.

بیشتر بخوانید

۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید

او تصریح کرد: در نهبندان هم ورود سیلاب به داخل معابر شهری و سایت نهضت ملی مسکن را داشتیم که این وضعیت با تلاش مسئولان مدیریت شد و با توجه به اینکه شرایط جوی هنوز ناپایدار است با فروکش کردن سیلاب اقدامات تکمیلی در دستور کار است.

آخوندی تأکید کرد: اکنون مسیرهای اصلی و شریانی استان باز است ولی برخی از مسیرهای فرعی و روستایی به دلیل جاری بودن رواناب بسته است که به تدریج توسط راهداری بازگشایی می‌شود.

سامانه بارشی جدید از روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در خراسان جنوبی فعال شد و تا روز جمعه بارش گسترده باران اغلب مناطق استان را فرا گرفت که در برخی مناطق جاری شدن سیلاب را به همراه داشت.

اداره کل هواشناسی استان ضمن صدور هشدار سطح نارنجی پیش بینی کرد که ناپایداری جوی در خراسان جنوبی تا شنبه شب ادامه دارد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • بدهی‌های آب و فاضلاب استان بوشهر پرداخت شد
  • گزارش آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی 
  • مختاران سربیشه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • مختاران سربیشه با ۷۳ میلیمتر رکورددار بارندگی‌های شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی
  • آسیب جدی به راه‌های شهرستان خوسف در پی جاری شدن سیلاب
  • سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی خراسان جنوبی را مسدود کرد
  • بارش‌های بهاری در خراسان جنوبی/کویر به دریاچه تبدیل شد + فیلم
  • بسته شدن برخی محور‌های خراسان جنوبی بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • بسته شدن برخی محورهای خراسان جنوبی بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • مسدود شدن جاده خوسف - معدن قلعه زری