شهر قصه را به بهروز وثوقی تقدیم میکنیم/ گناه افرادی که برای ما خاطره ساختند چه بوده است؟
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۵۳۳۵۱
به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری فیلم «سینما شهرقصه» با حضور کیوان علیمحمدی و علیاکبر حیدری (نویسنده و کارگردانان)، علی اوجی، حامد کمیلی، آناهیتا درگاهی، سیاوش مفیدی، رویا میر علمی (بازیگران) و برخی عوامل دیگر در سالن رسانههای پردیس ملت برگزار شد.
علی فرهمند (منتقد) درباره این فیلم گفت: این فیلم یک درام پست مدرن بوده و درامش بر پایه دو هجویه پایهگذاری شده است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
کیوان علیمحمدی درباره اینکه چرا همه فیلمهای خود را به صورت مشترک میسازد، توضیح داد: فیلمسازی کار جدی و سختی است و همه میدانند من به خاطر استرس کار، روز اول فیلمبرداری فرار میکنم. به همین دلیل همیشه با یک کارگردان دیگر همکاری میکنم.
وی درباره اینکه چرا با بنکدار کار نکرده است، توضیح داد: درحال حاضر تعداد زیادی از هنرمندان سینما بیکار هستند و خانهنشین شدهاند. در باره بنکدار نیز باید بگویم که به دلیل مشکلاتی که سر فیلم گیلدا برای ما پیش آمد امید بنکدار تصمیم گرفت فیلم نسازد، اما فکر میکنم کار بعدی خود را ۳ نفره کارگردانی میکنیم البته تاکید میکنم که بنکدار در طول فیلمسازی کنار ما بود.
علیاکبر محمدی نیز در ادامه اظهار داشت: بعد از مشکلات گیلدا سعی کردیم با ساختن این فیلم مجددا بلند شویم و از این بابت خوشحالیم چراکه فیدبکهای مثبتی برای این فیلم از مخاطبان گرفتهایم.
علیمحمدی در ادامه با اشاره به بازیگران قبل از انقلاب بیان کرد: گاهی از خود میپرسم که گناه این افراد که برای ما خاطره ساختند چه بوده است؟ چرا اکنون ما نباید بازیگری همچون سوسن تسلیمی را در کشور خود نداشته باشیم؟
آیدین ظریف طراح صحنه درباره این اثر گفت: هر فیلم برای خود سختیهایی دارد و تجربه خاصی به شمار میآید که امیدوارم نتیجتا در این فیلم به اثر خوبی رسیده باشیم.
سیده محمدزاده طراح لباس درباره این فیلم گفت: قسمتهای مربوط به روزهای انقلاب برای ما بسیار سخت بود که همه آنها باید مجددا میساختیم و از این جهت کار سختی به شمار میآید.
علیاکبر حیدری در ادامه بیان کرد: ما سعی کردیم فیلمی بسازیم که قصه همه ما و افرادی باشد که با سینما خاطره دارند و به همین دلیل فکر میکنم فیلم همدلانهای را تولید کردیم.
علیمحمدی درباره اکران این فیلم اظهار داشت: من امیدوارم در اکران مشکلی نداشته باشیم. امیدوارم این پختگی به وجود آمده باشد و این خطکشی که سینما از سال ۵۷ شروع شده را برداریم. افراد مهمی همچون تقوایی، مهرجویی و شهید ثالث قبل از انقلاب در این سینما زحمت کشیدهاند. فیلم ما ستایشی از سینما و عشق به سینما بوده و امیدوارم فیلم به سلامت به اکران برسد.
حامد کمیلی درباره این فیلم گفت: روزی که فیلمنامه را خواندم، مطمئن بودم که آن را بازی میکنم اما فیلم ریسک بزرگی بود؛ یا فیلم خیلی خوبی میشد یا خیلی بد. به همین دلیل کمی نگران بودم اما امروز باید بگویم که از بازی در این فیلم خیلی خوشحالم. به طور کل اهل تجربههای تازه هستم و از این جهت بازی در ژانرهای مختلف را میپذیرم.
علی اوجی درباره بازی در این فیلم توضیح داد: این فیلم را خیلی دوست دارم و چندین بار آن را دیدم و هربار با آن گریه کردم. به طور کل اهل وجب کردن نقش نیستم و نقشهای تاثیرگذار در فیلمها برایم جذاب است.
آناهیتا درگاهی نیز درباره این فیلم بیان کرد: نقشی که در این فیلم بازی کردم، متفاوت از کارهای قبلیام بود و از این جهت آن را دوست داشتم و از بازی در آن خوشحالم.
سیاوش مفیدی نیز درباره بازی در این فیلم اظهار داشت: جنس دوستیام با کیوان علیمحمدی از جنس رفاقتهای چندین ساله بوده که قبل از سینما آغاز شده است. از بابت بازی در این فیلم خوشحالم و امیدوارم مخاطبان نیز آن را دوست داشته باشند.
مرتضی پورصمدی (مدیر فیلمبرداری) درباره این فیلم گفت: ما اصولا اهل حرف زدن نیستیم و در پرده حرفهایمان را میزنیم. اما باید بگویم این کار محصول جنون خوشخیم یک تیم است که سالها باهم کار میکنند و از اینکه این کار مرتکب شدم، واقعا خوشحالم.
علیمحمدی درباره اینکه چرا اسم آقای مصباح هم در رسانهها به عنوان تهیهکننده عنوان شده است، گفت: در روزهای سخت گیلدا از طریق سیاوش با آقای مصباح آشنا شدم و ایشان بسیار به من کمک کردند و در جذب سرمایه این فیلم نیز کمک کردند و قید اسم ایشان ادای دین به آدمی است که در روزهای سخت ما را تنها نگذاشت.
وی همچنین درباره میزان تحقیق و دیدن فیلمهای قدیمی برای ساخت این فیلم گفت: ابتدا تنها خاطراتمان را مرور میکردیم اما بعد که قضیه جدی شد یک هارد که ۳۵۰ فیلم در آن بود را دیدیم. روزی که از آقای مشایخی برای بازی در فیلم دعوت کردیم، بیمار بود و روز چندین قرص میخورد اما به عشق سینما جلوی دوربین آمد. تو رو خدا برگردیم و بازی فرامرز صدیقی در دندان مار را ببینیم که چطور بازی میکند. امیدوارم از بزرگانی که امروز در سینما فعالیتی ندارند، یاد شود.
حامد کمیلی در پایان این نشست گفت: این فیلم ادای احترام به تمام زنان و مردانی است که در سینما کار کردند و ما امروز مدیون آنها هستیم. به نمایندگی از گروه فیلم سینما شهر قصه فیلم را به بهروز وثوقی تقدیم میکنیم.
منبع: ایلنا
کلیدواژه: فیلم شهر قصه درباره این فیلم گفت درباره اینکه چرا بازی در این فیلم علیمحمدی درباره همین دلیل حامد کمیلی باید بگویم کیوان علی علی اکبر ما خاطره فیلم ها برای ما
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۳۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
دانشمندان به کمک نمک، سوپر باتری ارزان قیمت ساختند
بهدنبال راهحلی برای مشکلات باتری گوشی، لپتاپ یا حتی خودروهای الکتریکی هستید؟ محققان مؤسسه علم و فناوری پیشرفته کره جنوبی (KAIST) خبر خوبی برای شما دارند! آنها موفق به ساخت یک باتری هیبریدی سدیم-یون با کارایی بالا شدهاند که با سرعتی حیرتانگیز شارژ میشود و از تراکم انرژی فوقالعادهای برخوردار است.
به گزارش گجت نیوز، این نمونه اولیه انقلابی از عنصر سدیم (Na) استفاده میکند که مادهای شیمیایی با فراوانی بیش از 1000 برابر لیتیوم (Li) است (عنصر اصلی تشکیلدهنده باتریهای رایج). درضمن، سدیم بسیار ارزانتر از لیتیوم هم هست.
بهطور کلی، باتریهای سدیم-یون با محدودیتهایی مانند خروجی انرژی پایینتر، قابلیت ذخیرهسازی محدود و زمان شارژ طولانیتر مواجه هستند. اما طراحی نوآورانه این باتری به رهبری پروفسور جونگ کو کانگ، استاد دانشکده مهندسی و علوم مواد در KAIST، با ادغام مواد آندی (قطب منفی) رایج در باتریهای معمولی با کاتدهای (قطب مثبت) مورد استفاده در سوپرخازنها در یک سیستم هیبریدی، محدودیتهای موجود در باتریهای سدیم-یون را پشت سر گذاشته است. گزارشها حاکی از آن است که این باتری جدید، ظرفیت ذخیرهسازی بالا و سرعت شارژ و دشارژ فوقالعادهای را ارائه میدهد.
پتانسیلهای متعدد سوپر باتری نمکی جدیدتوسعه این باتری هیبریدی بر بهبود سرعت ذخیرهسازی انرژی آندهای نوع باتری و افزایش ظرفیت نسبتاً پایین مواد کاتدی نوع سوپرخازن متمرکز بود.
تیم تحقیقاتی KAIST با استفاده از دو چارچوب فلزی-آلی مجزا، موفق به سنتز بهینه باتریهای هیبریدی شد. این فرآیند منجر به تولید ماده آندی با سینتیک (سرعت واکنش) بهبود یافته و ماده کاتدی با ظرفیت بالا شده است.
گزارشها نشان میدهند که دستگاه ذخیرهسازی انرژی هیبریدی سدیم-یون کاملاً مونتاژ شده، از تراکم انرژی باتریهای تجاری لیتیوم-یون فراتر میرود و با ویژگیهای تراکم توان سوپرخازنها مطابقت دارد.
پروفسور کانگ میگوید این باتری جدید با تراکم انرژی ۲۴۷ وات ساعت بر کیلوگرم و تراکم توان ۳۴۷۴۸ وات بر کیلوگرم، میتواند در صنایع مختلفی از جمله خودروهای الکتریکی، وسایل الکترونیکی هوشمند و فناوریهای هوافضا مورد استفاده قرار بگیرد.
یافتههای این تحقیق که با همکاری دانشجویان دوره دکتری KAIST، جونگ هوی چوی و دونگ وون کیم انجام شده، با عنوان جذاب «آند دوپ شده سولفید آهن چند ظرفیتی با هدایتپذیری پایین بلورینگی و کاتد با سطح ویژه بالا و دوپشده اکسیژن از چارچوبهای کربنی گرافیتی غنی از نیتروژن متخلخل سهبعدی برای ذخیرهسازی انرژی هیبریدی سدیم-یون با کارایی بالا»، در مجله بینالمللی Energy Storage Materials منتشر شد.
کانال عصر ایران در تلگرام