Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی در کشور را ۶۶ میلیون تن در سال دانست و گفت: با هدف گذاری انجام شده تا سال ۲۰۳۰ به این میزان ۷۳ میلیون تن افزوده می‌شود. ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۸ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از عسلویه، محمد شریعتمداری بعدازظهر امروز در نشست سالروز بهره‌برداری مجتمع پتروشیمی جم در منطقه پارس جنوبی با بیان اینکه این منطقه صنعتی نقش مهم و تاثیرگذاری در اقتصاد کشور دارد اظهار داشت: بر اساس امارهای موجود سال گذشته افزون بر 20 میلیارد دلار از گمرک پارس جنوبی صادرات انجام شده که نقش مهم منطقه صنعتی و تولیدی پارس جنوبی در اقتصاد، صادرات و اشتغال نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، با بیان اینکه 48 درصد منابع گازی ایران در عسلویه قرار دارد افزود: 8 درصد منابع گازی جهان در منطقه پارس جنوبی قرار دارد که این خود نقش این منطقه در اقتصاد و تولید گاز کشور را نشان می‌دهد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر افزایش بهره‌وری و ارزش افزوده در تولید محصولات پتروشیمی  تصریح کرد: اگر برای ارتقاء سطح فناوری توجه نشود رقیب‌ها در تولید محصولات پیشتاز می‌شوند که لازم است توجه ویژه به تکمیل زنجیره ارزش برای تامین مواد اولیه تولید محصولات شود.

شریعتمداری با اشاره به اینکه مجتمع پتروشیمی جم در منطقه پارس جنوبی نقش مهم و تاثیرگذاری در تولید، اشتغال و صادرات دارد گفت: این واحد صنعتی، تولیدی و صادراتی پتروشیمی جم از واحدهایی اولیه در منطقه پارس جنوبی است که در توسعه فعالیت‌های بسترسازی لازم شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افتتاح 152 واحد پتروشیمی در کشور خبر داد و بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده 152 واحد پتروشیمی با سرمایه‌گذاری 260 میلیارد دلار هدف گذاری شده که با وارد مدار شدن این پروژه‌ها ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی افزایش می‌یابد.

شریعتمداری ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی در کشور را 66 میلیون تن  در سال دانست و گفت: با وارد مدار شدن طرح‌های  تدوینی،  تا سال 2030 به تولید محصولات پتروشیمی 73 میلیون تن افزوده می‌شود.

وی، با  تاکید بر توجه ویژه به  وضعیت بومی‌های منطقه پارس جنوبی افزود: اگر 20 میلیارد دلار صادرات از منطقه پارس جنوبی انجام می‌شود وضعیت بومی‌های منطقه باید بهبود یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه مجتمع پتروشیمی جم 50 میلیارد تومان  در راستای مسئولیت‌های اجتماعی پرداخت کرده است گفت: مسئولیت‌های اجتماعی در قبال مردم منطقه وقتی کارآمد است که  مطالبات مردم محقق شود.

شریعتمداری، با تاکید بر  استقرارنظام شفاف سازی در نحوه  اجرای مسئولیت‌های اجتماعی در منطقه افزود: به هیچ وضعیت فعلی در منطقه عسلویه و جم در زندگی مردم مطلوب  نیست هر چند  این منطقه در توسعه کشور نقش مهمی دارد  ولی برای مردم منطقه همجوار پارس جنوبی طرح‌های شایسته‌ای انجام نشده است.

وی بیان کرد: به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست که چهره‌های خشنی از فقر آموزشی، فقر مسکن، بهداشتی درمانی، اشتغال و کارآفرینی در منطقه بومی پارس جنوبی وجود داشته باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر ایجاد مجموعه مهم فنی و حرفه‌ای در منطقه پارس جنوبی برای مهارت آموزی مردم منطقه تصریح کرد: برای مجهز شدن مردم شهرستان‌های پیرامون منطقه پارس جنوبی از جمله دیر، کنگان، جم و عسلویه به مهارت‌های لازم در ایجاد اشتغال آنان در صنایع پارس جنوبی باید اقدام شود.

بوشهر| مجتمع گردشگری در عسلویه با حضور وزیر تعاون افتتاح شد وزیر تعاون در بوشهر: عقب ماندگی‌در زمینه رفاه مردم عسلویه جبران می‌شود وزیر تعاون در بوشهر: 770 هزار خانوار جدید مشمول دریافت سبد حمایتی شدند

شریعتمداری گفت: باید شرایطی در این منطقه ایجاد شود تا مردم به فن و مهارت متناسب با نیاز صنایع و شرکت‌های منطقه مجهز شوند.

وی با بیان اینکه در کنار تاسیسات پارس جنوبی بیکاری پذیرفتنی نیست تصریح کرد: در کنار تاسیسات عظیم نفت و گاز و پتروشیمی پارس جنوبی بیکاری پذیرفتنی نیست و باید همگان تلاش کنند تا مشکل مردم برطرف شود.

انتهای پیام/190

R41363/P4001/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کار و رفاه اجتماعی مسئولیت های اجتماعی منطقه پارس جنوبی وزیر تعاون در بوشهر مجتمع پتروشیمی جم پتروشیمی در کشور پذیرفتنی نیست میلیارد دلار مردم منطقه میلیون تن انجام شده نقش مهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۳۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر تعاون: تمام دغدغه رئیس جمهور معیشت مردم است

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همایش امتنان و تجلیل از کارگران و کارفرمایان و واحدهای نمونه کارگری خراسان رضوی در مشهد گفت:  کار بنا به تعبیر مقام معظم رهبری ستون فقرات اقتصاد و کارگر، ستون فقرات تولید است.

وی اضافه کرد: نفس کار و تلاش در مکتب اسلام صاحب ارزش است لذا پیامبر بر دست کارگر بوسه می زند از این جهت که کار و کارگر را بزرگ بداند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر عشق به کار باشد بهره وری افزایش می یابد و اگر بهره وری افزایش یابد تولید ناخالص داخلی رشد پیدا خواهد کرد و در نهایت سرانه درآمدی مردم بیشتر می شود.

مرتضوی با اشاره به این که دهه گذشته ایران با رکود مواجه بوده است به اهمیت نام‌گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره و اظهار کرد: لازم است که کارفرمایان تلاش کنند و دولت نیز مصمم است گره از مشکلات مردم باز کند.

وی با اشاره به تلاش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای برطرف کردن مشکلات معیشت و مسکن و بیمه کارگران ادامه داد: یکی از اقدامات این وزارتخانه توزیع کالابرگ الکترونیکی بوده که بارها گفته شده که چرا این کالابرگ به صورت نقدی پرداخت نشده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی علت اصلی نقدی نکردن کالابرگ الکترونیکی را اثرات تورمی آن بر بازار دانست و افزود: بیم از این داشتیم که با نقدی کردن کالابرگ الکترونیکی با یک دست بدهیم و از آن طرف از دست بدهیم.

مرتضوی اظهار کرد: تاکنون اقدامات زیادی برای تسهیل شرایط زندگی کارگران انجام شده که از جمله آن اجرای نظام جامع تامین اجتماعی بوده که کارگران می توانند از مراکز درمانی تامین اجتماعی به صورت رایگان خدمات دریافت کنند همچنین از مراکز درمانی دانشگاهی از فرانشیز ۱۰ درصدی بهره گیرند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است
  • وزیر نفت: تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد
  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رئیس جمهور معیشت مردم است
  • وزیر تعاون: کارگر از منظر اسلام ابزار نیست
  • تجلیل از ۵۰۰۰ معلم شاغل و بازنشسته جنوب استان بوشهر
  • تولید گاز در سکوی شماره ۲۳ پارس جنوبی در خلیج فارس
  • مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها
  • تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد
  • تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد