Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن خانجانی گفت: عوامل اجرایی و نظارتی در هر سطح نباید از نامزدهای انتخاباتی به طور آشکار یا پنهان حمایت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ دادستان استان همدان ظهر امروز در همایش ارشادی توجیحی نامزدهای انتخاباتی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در آستانه انتخابات سرنوشت ساز یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی قرار داریم اظهار کرد: انتظار مردم از نامزدهای انتخاباتی این است که به عنوان یک نامزد قانونمدار تمار عیار باشید و به مردم نشان دهید که پایبند مواضع قانونی و مقدس هستید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانجانی خطاب به نامزدهای انتخاباتی افزود: مردم باید در ایام تبلیغات نمایش قانونمداری شما را حس کنند چرا که انتخابات از دیدگاه حقوقی روشی برای گزینش زمامداران بر حاکمیت سیاسی کشور است.

وی با بیان اینکه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دو محوریت جمهوریت و اسلامی بودن وجود دارد گفت: در جمهوریت روش گزینش نامزدها روش همه پرسی و آرای عمومی است چیزی که مطابق سیاست کلی نظام است و قوای سه گانه نیز باید مطابق این سیاست عمل کنند.

خانجانی در این جلسه توجیهی به بند ۵ و ۶ سیاست انتخابات اشاره کرد و افزود: در اصل ۵ این سیاست هرگونه تخریب و رفتار مغایر قانون ممنوع شده است و برای نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی حایز اهمیت است.

دادستان استان همدان با بیان ضرورت توجه به بند ۶ سیاست های قانون انتخاباتی بیان کرد: در بند ۶ این سیاست عدم استفاده از امکانات و جیب بیگانگان برای تبلیغات نامزدها ضروری است و در صورت انجام جرم محسوب می شود.

وی با تاکید بر اینکه عوامل اجرایی نظارتی اتتخابات در هر سطح که باشند نباید آشکار یا پنهان از نامزدها حمایت کنند تصریح کرد: اگر اقدامی اینگونه پیش آید جرم محسوب می شود و با این افراد برخورد قانونی می شود.

خانجانی با اشاره به ماده ۶۵ قانون انتخاباتی بیان کرد: در این ماده قانونی برای هرگونه تخلف نامزدها تا دو سال حبس و مبلغ ۸ میلیون تومان جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق در نظر گرفته شده است.

دادستان استان همدان با تاکید بر اینکه از این ایام تا بامداد روز ۲۴ بهمن ماه هر گونه اقدام تبلیغی نامزدها جرم محسوب می شود گفت: با هرگونه تجمع در رستوران ها حسینیه ها و…. برخورد قانونی می شود.

وی خاطرنشان کرد: هرگونه خرید و فروش رای، توزیع اقلام و لوازم در حواشی شهر توسط نامزدها و هرگونه اقدام مالی برای حمایت از مراکز خیریه ممنوع و جرم محسوب می شود.

رییس دادگاه روحانیت غرب کشور نیز با اشاره به اینکه سالم ترین انتخابات در نظام جمهوری اسلامی برگزار می شود گفت: به طور میانگین در ۴۱ سال گذشته سالی یک انتخابات در کشور برگزار شده است.

حجت الاسلام بیگلری با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی نظامی مردمی است که باید قدر آن را دانست عنوان کرد: نامزدهای انتخاباتی نباید وعده ای کذب و دروغ به مردم بدهند چراکه وظیفه اصلی یک نماینده مجلس وضع قانون خوب در مجلس شورای اسلامی است.

وی با بیان اینکه رسالت نمایندگان مجلس شورای اسلامی قانونگذاری و التزام عملی به قانون است گفت: کسی که از هم اکنون در حال تبلغ است التزامی به قانون ندارد و این عمل او خیانت است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نامزدهای انتخاباتی دادستان استان همدان مجلس شورای اسلامی جرم محسوب می شود جمهوری اسلامی عوامل اجرایی حمایت کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۳۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از امشب آغاز می‌شود

ستاد انتخابات کشور اعلام کرد مهلت زمانی تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از بامداد پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت به‌مدت یک‌هفته آغاز خواهد شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره یک اعلام کرد تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از بامداد 13 اردیبهشت به مدت یک‌هفته آغاز می‌شود.

نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

به آگاهی مردم شریف ایران اسلامی و تمامی نامزدهای مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می رساند، در اجرای ماده (70) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، فعالیت‌های تبلیغاتی کلیه نامزدهای واجد شرایط از ساعت  00:00 بامداد روز پنجشنبه مورخ 13/02/1403 آغاز و در ساعت 08:00 صبح روز پنجشنبه مورخ 20/02/1403 پایان می‌یابد.

 ستاد انتخابات کشور

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد
  • شروع تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در خوزستان
  • نامزدهای مورد حمایت جبهه پایداری در خوزستان معرفی شدند
  • آغاز تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در استان زنجان
  • اخبار انتخاباتی در هفته‌ای که گذشت چه بود؟
  • نامزدهای مورد حمایت شریان در خوزستان معرفی شدند
  • آغاز تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس از فردا در کرمانشاه
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از امشب آغاز می‌شود
  • تبلیغات نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه کرمانشاه از فردا آغاز می‌شود
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه