Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

سخنگوی سپاه: سردار سلیمانی در ماجرای حوادث سال های ۷۸ و ۸۸ مسئولیتی نداشت

سردار شریف، سخنگوی سپاه گفت: محتوای توییت منتشر شده صحت ندارد و حاج قاسم مسئولیت و حضوری در قرارگاه ثارالله نداشته است. در پی انتشار توییتی مبنی بر نقش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در ماجرای حوادث ۷۸ و ۸۸ و حضور در قرارگاه ثارالله، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه با رد این مطلب، گفت: سردار سرافراز سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در ماجرای فتنه‌های ۷۸ و ۸۸ مسئولیتی نداشت و ماموریت اصلی آن شهید گرانقدر در حوزه برون مرزی و نیروی قدس سپاه و کمک به جبهه مقاومت و مقابله با توطئه‌های دشمن و تروریسم تکفیری علیه ملت‌های منطقه بوده است. سردار شریف با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی در ماجرای مورد اشاره نیز هیچ مسئولیت و حضوری در قرارگاه ثارالله نداشته‌اند، تاکید کرد: محتوای توییت منتشر شده صحت ندارد.

استعفای روحانی تکذیب شد

علیرضا معزی معاون ارتباطات نهاد ریاست جمهوری نوشت: استعفا شایعه‌ای تکراری و فاقد خلاقیت شده. از شایعه‌سازانی که چندین صفحه دیالوگ‌ تخیلی و مهیج می‌نوشتند و حتی میزانسن هم می‌چیدند واقعا بعید بود به این سطح تنزل کنند. برای پوشاندن دعوای دولیستی‌ها و مشاجره بی‌لیست‌ها، به شایعات خلاقانه‌تری نیاز است.

میزان تخلفات دوره پیشین مدیریت شهری از پرونده املاک نجومی بیشتر است

عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران درباره تخلفات ذکر شده در نامه محرمانه ارسالی شورای شهر به شورای نگهبان گفت: میزان تخلفات در این نامه بیشتر از تخلفات پرونده املاک نجومی است و براساس مستندات سازمان بازرسی کل کشور است.ناهید خداکرمی درباره تخلفات اشاره شده در نامه ارسالی به شورای نگهبان گفت: بخشى از اطلاعات محرمانه است و وظیفه رسانه‌هاست که آن را پیگیرى کنند،  در همین حد بگویم که میزان تخلفات در این نامه بیشتر از تخلفات پرونده املاک نجومی است. نامه‌ای که از طرف شورای شهر به شورای نگهبان ارسال شده، براساس مستندات سازمان بازرسی کل کشور است و وظیفه شورای نگهبان است که مستندات را مورد بررسی و راستى آزمایى قرار دهد.مدیر هر مجموعه مسئول تمام اتفاقات آن مجموعه است. نمی‌شود که من مدیر باشم و قائم مقام و یا معاونان خلاف کنند و بگوییم مدیر مبرا است، چرا که مسئولیت اول متوجه مدیر مجموعه است.

احمدی نژادی ها با لیست «ائتلاف مردم» آمدند
احمدی نژادی ها با لیست «ائتلاف مردم» آمدندجمعی از وزرا، معاونین رئیس جمهور و معاونین وزرای دولتهای نهم و دهم و برخی شخصیت‌های سیاسی و نخبگان جوان در بیانیه‌ای از ارائه لیست انتخاباتی با نام "ائتلاف مردم" خبر دادند. در بخشی از این بیانیه آمده است: به استحضار می‌رساند، در آستانه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران خدمتگزار شما در دولتهای نهم و دهم برآن شدند که تجارب موفق خود را این‌بار در مجلس شورای اسلامی در خدمت به کشور و انقلاب به کار گرفته و با شکستن حلقه بسته مدیریتی از طریق تشکیل یک مجلس مردمی، پویا، کارآمد، فساد ستیز و عدالت‌خواه، آن را در جایگاه واقعی خود قرار دهند. به‌گونه‌ای که مجلس در راس امور کشور قرار گرفته و اراده ملت بر تمامی شئون اداره کشور حاکم گردد. با تحقق این مهم می‌توان اقدامات اساسی در زمینه رفع فقر و محرومیت، کاهش فاصله طبقاتی، مبارزه همه جانبه با فساد، توسعه همه‌جانبه عدالت، رونق اقتصادی، رفع بیکاری، کاهش تورم، تقویت قدرت خرید مردم، افزایش نشاط و رفاه عمومی جامعه صورت داد.

مردم انقلاب نکردند که حرف خوب بشنوند

عماد افروغ جامعه شناس: بعد از انقلاب شرایط به گونه‌ای رقم خورد که برخی خود را می‌فروشند و این مربوط به یک قشر خاص نمی‌شود و لایه‌هایی از طبقات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و حتی اقتصادی ما را درگیر کرده است. ما انقلاب کردیم تا رابطه قدرت- ثروت چنانکه در ساختار قبل از انقلاب وجود داشت از بین برود اما متأسفانه به رابطه قدرت ـ منزلت نیز تسری یافت. مردم انقلاب نکردند که حرف خوب بشنوند؛ مردم انقلاب کردند که عمل خوب ببینند. شاید بتوان یکی از دلایل بی‌توجهی به عمل را به ایدئولوژیک بودن‌ نظام ربط داد؛ چراکه طی آن، عده‌ای با تظاهر صرف به ایدئولوژی به نان و نوایی می‌رسند. این در حالی است که باید میزان موفقیت‌ و توفیق‌شان درعمل، محک ارزیابی باشد نه صرف حرف و مدعا./ایران.

چرا دادکان ثبت نام نکرد؟

محمد دادکان یکی از گزینه هایی بود که احتمال می رفت در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال شرکت کند اما این اتفاق در نهایت صورت نگرفت. او متولد ۱۵ آبان سال ۳۳ است و ۱۵ آبان امسال ۶۴ سالگی خود را پشت سر گذاشته و وارد ۶۵ سالگی شده است. ورود به انتخابات تا سن ۶۵ سالگی مجاز است. بنابراین از نظر قانونی محمد دادکان نمی توانست وارد عرصه انتخابات شود./ورزش سه

ادعاهای انتخاباتی درباره کاندیداهای شاخص اصلاح‌طلب

«انصراف» و«تغییر حوزه انتخابیه» نامزدهای تایید صلاحیت شده تبدیل به سوژه برای شایعه سازی یا گمانه زنی شده است. «مجید انصاری، کاندیدای اصلاح‌طلب انتخابات مجلس قرار است از زرند کرمان وارد گود انتخابات شود» این یکی از همان شایعاتی بود که این روزها دهان به دهان می‌چرخید؛ موضوعی که وقتی آن را با انصاری درمیان گذاشتیم آن را تکذیب کرد و به خبرآنلاین گفت: «من حوزه‌ انتخابیه خود را تغییر نداده‌ام و هیچ تصمیمی هم برای انصراف ندارم» «محمد حسن مقیمی» معاون سیاسی سابق وزیر کشور دولت روحانی و چهره سیاسی اصلاح طلب هم درگیر این شایعات بود و شنیده می شد که قرار است به جای تهران از شهرستان «خمین» که محل تولدش است پا به میدان رقابت‌ها بگذارد اما او به خبرآنلاین گفت: «مهلت تغییر حوزه انتخابیه ۲۴ ساعت بعد از تائید صلاحیت بود که با توجه به گذشت چند روز از این بررسی صلاحیت‌ها عملا وقت تغییر حوزه انتخابیه تمام شده است مضاف برآنکه من اصلا قصد چنین کاری نداشتم»

دریافتی یارانه‌بگیران ۵ میلیون تومان شد

حدود ۱۰ سال از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها گذشت و دولت‌ها ۱۰۸ مرحله یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز کرده‌اند، این نشان می دهد که طی این دوران حدود چهار میلیون و ۹۱۴ هزار تومان برای هر نفر پرداخت شده است. طی این سال‌ها سبد یارانه‌بگیران گرچه کم و زیاد شده اما همواره عمده جمعیت ایران در آن قرار داشتند؛ به طوری که اکنون حدود ۷۸ میلیون نفر در هر ماه خواستار دریافت یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی هستند که در بین آنها از افراد نیازمند تا پردرآمد و کسانی که احتیاجی به دریافت این مبلغ ندارند حضور دارد.

کارگزاران لیست مستقل انتخاباتی می‌دهد

حسین مرعشی، با اشاره به اینکه حزب کارگزاران برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، لیست ۲۰ نفره بدون ائتلاف با هیچ حزب دیگری ارائه خواهد کرد، گفت: البته تا روز ۲۲ بهمن منتظر تاییدصلاحیت‌های احتمالی هستیم و در روز چهارشنبه این لیست را منتشر کرده و از مردم واصلاح‌طلبان دعوت می‌کنیم به این لیست رای بدهند. داریوش قنبری، عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری نیز گفت: شورای عالی سیاستگذاری پس از آنکه تصمیم گرفت در تهران فهرستی منتشر نکند به احزاب اجازه داد که مستقلاً وارد انتخابات شوند./ایسنا

رویارویی علنی جبهه پایداری با شورای ائتلاف در انتخابات دوم اسفند

غلامعلی حدادعادل بالاخره تعارفات و مصلحت را کنار گذاشت، دست به قلم شد و حجت را بر یاران و فرزندان سیاسی آیت الله مصباح تمام کرد و عملا به پایداری ها گفت شورای ائتلاف حاضر نیست اینبار تن به سهم خواهی و سهم دهی بدهد. هفته پیش بود که شورای ائتلاف بالاخره بعد از ماه ها رایزنی و جلسه در قالب سازوکار پایین به بالایی که برای انتخاب کاندیداها مشخص کرده بود، به لیست ۹۰ نفره رسید. به فاصله کوتاه از انتشار این لیست جبهه پایداری هم لیست ۶۰ نفره ای را منتشر کرد که در ۲۵ مورد با لیست ۹۰ نفره اشتراک داشت. لیستی که سهم خواهی پایداری ها از ائتلاف را عیان تر کرد و نامه حداد عادل به آقاتهرانی به وضوح این سهم خواهی را آشکار کرده است. اما آن سوی قصه این اختلاف فرزندان سیاسی آیت الله مصباح هستند که مدعی هستند با وجود آنکه در جلسات شورای ائتلاف حضور نداشته اما هم وحدت گرا هستند هم مدل وحدت را طراحی کرده اند. مدلی که نتیجه آن همان لیست ۶۰ نفره است که در ۲۵ مورد اشتراکاتی با لیست ۹۰ نفره دارد و مدعی هستند حاضرند این اشتراکات را بالاتر هم ببرند، همان ادعایی که بنا به گفته حدادعادل نه در مسیر وحدت که اتفاقا در جهت تحمیل لیست و بستن دست شورای ائتلاف است.

عقب‌نشینی اصلاح‌طلبان از ایده لیست ندادن در انتخابات ۹۸

اگرچه بسیاری از کاندیداهای اصلاح طلب از حضور در گردونه رقابت های انتخاباتی دور ماندند و با فیلتر شورای نگهبان روبرو شدند اما زمزمه‌ها حکایت از صحنه‌گردانی بازماندگان در زمین اصلاحات و احتمال لیست دادن آنها برخلاف نظر شورایعالی سیاستگذاری دارد. احمد مازنی نماینده تهران و عضو حزب اعتماد ملی به خبرآنلاین گفت: بالاخره که اصلاح‌طلبان لیست خواهند داد اما اینکه تحت چه عنوانی باشد و ترکیبش چه باشد هنوز به قطعیت نرسیده است و احزاب و اشخاص اصلاح‌طلب در حال مذاکرات فشرده هستند و به زودی به جمع‌بندی خواهند رسید. بعضی از شخصیت‌هایی که در شورایعالی سیاست گذاری به لیست ندادن رای دادند امروز تائید صلاحیت شده‌اند و خودشان وارد فضای انتخابات شده‌اند و این ممکن است موجب شود تصمیم شورایعالی سیاست‌گذاری تغییر کند. محمد حسن مقیمی فعال سیاسی اصلاح طلب نیز به خبرآنلاین گفت: اصلاح‌طلبانی که تائید صلاحیت شده‌اند با احزاب و گروه‌ها درحال رایزنی و تعامل هستند تا از پنجشنبه که تبلیغات انتخاباتی آغاز می‌شود لیستی ارائه کنند.

بازداشت مدیران ۳ رستوران مشهور در تهران

دادسرای ارشاد اعلام کرد: مدیران ٣ رستوران مشهور در تهران به جرم ایجاد فضای مغایر با شئونات اخلاقی و مذهبی بازداشت شدند. دادسرای جرائم امنیت اخلاقی پس از دریافت گزارش‌های مردمی، با شناسایی عوامل خاطی در سه رستوران فردوسی، شبستان و دیوان، مبنی بر فراهم ساختن فضای این رستوران‌ها به جهت اختلاط و رقص زن و مرد، نسبت به بازداشت آنان و پلمب این اماکن مبادرت کرد. شهروندان تهرانی می‌توانند در صورت مشاهده هر نوع هنجارشکنی منافی عفت عمومی، گزارش خود را در بستر فضای مجازی به شماره ۰۹۰۵۴۳۰۹۴۸۴با دادسرای جرائم امنیت اخلاقی درمیان بگذارند.

تحلیل آشنا از هدف شایعه استعفای روحانی
حسام الدین آشنا در حساب توییتری خود نوشت: شایعه سازی سازماندهی شده در باره / علیه مقامات عالی با هدف بی‌ثبات سازی کشور اقدامی ضد انقلابی و دارای تبعات ضد امنیتی است. اگرچه زم در حال محاکمه است ولی ظاهرا هنوز شبکه‌ او یا شبکه‌های مشابه ولی پنهان‌کارتر فعال هستند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: شهاب حسینی فیلم انگل دادگاه روح الله زم دهه فجر معامله قرن کروناویروس ماهواره ظفر راهپیمایی 22 بهمن سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر عماد افروغ انتخابات مجلس پایداری شهاب حسینی فیلم انگل دادگاه روح الله زم دهه فجر معامله قرن کروناویروس ماهواره ظفر راهپیمایی 22 بهمن سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حاج قاسم سلیمانی در ماجرای تغییر حوزه انتخابیه قرارگاه ثارالله پرونده املاک نجومی مجلس شورای اسلامی خبرآنلاین گفت شورای نگهبان مورد توجه قرار انتخابات مجلس میزان تخلفات شورای ائتلاف تائید صلاحیت لیست ۹۰ نفره اصلاح طلبان ائتلاف مردم سخنگوی سپاه صلاحیت شده اصلاح طلب سهم خواهی شورای شهر نژادی ها خبر هایی رسانه ها شده اند سال ها خبر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۴۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شانا و جبهه پایداری در جستجوی ۳ کاندیدا /لیست مشترک قطعی شد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه اصولگرای صبح نو در گزارشی نوشت:

نشست منتخبان مجلس دوازدهم به دعوت شورای ائتلاف شب گذشته در مسجد نور تهران برگزار شد. بیش از ۱۴۰ نماینده در این نشست حاضر شدند.

گفتنی است در این نشست که با حضور حدادعادل، قالیباف، حجت الاسلام آقاتهرانی، نیکزاد، حاجی بابایی، سردار کوثری، حاجی دلیگانی، مالک شریعتی، علی خضریان و... برگزار شد که ۱۰ نفر از منتخبان به بیان نظراتشان پرداختند. امیرابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی روز گذشته با اعلام خبر برگزاری نشست منتخبان مجلس دوازدهم به دعوت شورای ائتلاف گفت: «این نشست سه‌شنبه برگزار می‌شود.»

وی افزود: «این روزها نشست‌های مختلفی توسط گروه‌های سیاسی و صنفی یا توسط افراد برگزار میشود، ائتلاف با احترام به همه سلایق نشست منتخبان مجلس دوازدهم رابه جهت همدلی و همفکری برگزار میکند و امیدواریم مجلس آتی بتواند نقش خود را به خوبی ایفا کند.» رسولی در پایان با اشاره به برخی تخریب‌ها گفت: «برخی روشی جز بی‌اخلاقی و تخریب ندارند، بی‌محلی سیاست ما به این قلیل افراد است. مسئله ما مردم و کشور است و با عنایت به رهنمودهای رهبرانقلاب در باب وحدت و پرهیز از مجادلات بیهوده سیاسی ازآنها و رفتارشان عبور می‌کنیم.»

شورای ائتلاف و جبهه پایداری در دور دوم هم لیست مشترک می‌دهند

بنابراین جبهه پایداری و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب (شانا) در دور اول انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی موفق به ارائه یک لیست مشترک ۳۰ نفره برای تهران شدند که از بین ۳۰ گزینه پیشنهادی، ۱۳ گزینه به دور دوم انتخابات که قرار است جمعه ۲۱ اردیبهشت‌ماه برگزار شود، راه یافتند.

یک عضو شورای ائتلاف در همین زمینه به خبرنگار تسنیم گفته است که برای دور دوم انتخابات، لیست ۱۶ نفره ارائه خواهد شد و به گفته وی، قرار شده است سه نامزد از لیست‌های دیگر به لیست شانا اضافه شود؛ او گفت که سه نامزد از بین نامزدهای راه‌ یافته به دور دوم انتخابات توسط شورای انتخاب شانا به لیست ۱۳ نفره فعلی اضافه و در نهایت لیست ۱۶ نفره به مردم معرفی خواهد شد.

بر همین اساس و با توجه به اینکه لیست آتی قرار است به‌زودی منتشر شود، این سوال مطرح است که آیا ائتلاف شانا و جبهه پایداری برای دور دوم انتخابات همچنان برقرار است یا ممکن است جبهه پایداری، لیست مستقل ارائه کند.

مجید متقی‌فر، سخنگوی جبهه پایداری در پاسخ به این سوال به خبرنگار تسنیم گفت: «ائتلاف جبهه پایداری با شانا برای دور دوم انتخابات نیز پایدار است و ما همانند دور اول انتخابات، در دور دوم نیز لیست واحدی با شانا ارائه خواهیم کرد.» وی درباره سه گزینه دیگری که قرار است به لیست مشترک جبهه پایداری و شورای ائتلاف اضافه شوند، گفت: «درباره سه گزینه باقی‌مانده، جبهه پایداری پیشنهادهای دارد و پیشنهادهای خود را به شورای ائتلاف اعلام کرده است. ما سعی می‌کنیم لیست پیشنهادی خود به مردم را انقلابی‌تر کنیم.»

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901645

دیگر خبرها

  • لیست «ائتلاف امناء» برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • لیست «ائتلاف امناء» برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران اعلام شد
  • اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری
  • لیست نهایی جبهه انقلاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • لیست ۱۶ نفره جبهه پایداری و شورای ائتلاف منتشر شد
  • لیست نهایی جبهه انقلاب برای انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران منتشر شد
  • اعلام لیست شورای ائتلاف و جبهه پایداری در دور دوم انتخابات
  • سه نامزد دیگر به لیست شورای ائتلاف اضافه می‌شود
  • شانا و جبهه پایداری در جستجوی ۳ کاندیدا /لیست مشترک قطعی شد؟