Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@08:23:52 GMT

تمبر «آیت‌الله میرشاه‌ولد» در ملایر رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۵۴۸۲۹

تمبر «آیت‌الله میرشاه‌ولد» در ملایر رونمایی شد

امام جمعه ملایر روز دوشنبه در آیین روز ملی ملایر و پاسداشت «آیت‌الله میرشاه‌ولد»، شهدای انقلاب این شهر و چهلمین روز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مسجد امام جعفر صادق(ع) ملایر اظهار داشت: ولایت فقیه از زمان شکل‌گیری و تداوم انقلاب اسلامی در راس نظام است و در نوع خود بی‌نظیر است.

حجت الاسلام محمدباقر برقراری ولایت فقیه را همان ولایت اجتماعی امام معصوم(ع) دانست و افزود: پس از انقلاب ولایت اجتماعی ولی فقیه را تجربه کردیم که مقدمه ولایت فقیه ولی عصر(عج) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه در تمامی زمینه‌ها باید از ولی فقیه دوران اطاعت کنیم گفت: اگر امروز از علما و شهدا تکریم و تجلیل می‌شود، به این خاطر است که ما به واسطه بزرگان دین از ولایت فردی به ولایت اجتماعی رسیده‌ایم.

امام جمعه ملایر ادامه داد: به واسطه نقش علما و پرچم‌داران انقلاب همچون آیت الله میرشاه‌ولد توانستیم به این رشد و بالندگی برسیم.

حجت الاسلام برقراری افزود: علمایی همچون آیت الله میرشاه‌ولد رهبری این نهضت و دستگیری این ملت را برای رسیدن به تراز ولایت اجتماعی بر عهده گرفتند و نقش اول را ایفا کردند.

وی بیان کرد: امروز که نظام اسلامی به رهبری ولی فقیه شکل گرفته است، دشمن بیشتر از گذشته هسته مقاومت و قدرت را هدف قرار داده است.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه دشمن مرکز مقاومت کشورهای اسلامی را مورد آماج حملات خود قرار داده گفت: همه باید مراقب باشیم و برای خنثی کردن توطئه‌های دشمن تلاش کنیم.

حجت الاسلام برقراری به گام دوم انقلاب اشاره و اظهار داشت: در گام دوم انقلاب که با قدرت و مستحکم برداشته شد، برای قدم گذاشتن در این مسیر خون مطهر سردار سلیمانی را تقدیم کردیم.

وی ادامه داد: به طور قطع پیروزی‌هایی که در منطقه پس از شهادت سردار بزرگ اسلام شکل خواهد گرفت، حاصل خون شهید سپهبد سلیمانی است.

 آیت‌الله سیدمحمد میرشاه‌ولد مردی از جنس مبارزان انقلابی و پیشگام در مبارزه علیه رژیم طاغوت است که راهی نورانی در مسیر استقامت و پیروزی برای مردم ملایر ترسیم کرده است

این عالم ربانی که هم اکنون ۱۴ سال از رحلتش می‌گذرد، در ۷۵ سال دوران زندگی ارزشمندش به خوبی این سنگر را پاسبانی کرد و پرچم پرافتخار توحید را در حد توان برافراشت.

رهبر مبارزات انقلابی مردم ملایر در این مدت تکیه‌گاه محکمی برای دین‌مداران و دانش‌پژوهان بود و تمامی سرمایه‌های مادی و معنوی خود را در طبق اخلاص گذاشت تا بتواند نقشی مهم در مبارزه با رژیم پهلوی و خروج ظلم از کشور ایفا کند.

آیت الله سیدمحمد میرشاه‌ولد در سال ۱۳۰۹ هجری شمسی در شهرستان ملایر و در خاندانی بزرگ و اصیل دیده به جهان گشود و در سال ۱۳۲۲ شمسی وارد حوزه علمیه تازه تاسیس ملایر شد و از محضر آیت الله حاج شیخ شهاب الدین مصطفوی مؤسس حوزه کسب فیض کرد.

وی پس از گذراندن دروس مقدماتی، سطح متوسطه، تفسیر و اخلاق در محضر آیت الله شهاب الدین مصطفوی با مشورت و صلاح‌دید استاد بزرگ و پدرش تصمیم به هجرت گرفت و پس از آن وارد حوزه علمیه قم شد.

این عالم ربانی سطوح عالیه فقه و اصول را نزد عالمانی همچون آیت الله مرعشی نجفی، گلپایگانی و شهید صدوقی فرا گرفت و سپس وارد حوزه درس خارج مرحوم آیت الله بروجردی و آیات عظام حجت کمرب و سیّد محمدتقی خوانساری شد.

پس از دوازده سال اقامت در قم، آیت الله میرشاه‌ولد به علت بیماری چشم و برای معالجه به ناچار به تهران عزیمت و حدود سه سال هم در تهران اقامت کرد و از محضر با برکت آیت الله حاج سیّد احمد خوانساری و مرحوم آیت الله حاج شیخ باقر آشتیانی استفاده و فلسفه و حکمت را از محضر عالم متبحر مرحوم آیت الله حاج شیخ مهدی حائری فرزند مرحوم آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم، مؤسس حوزه علمیه قم در مدرسه سپهسالار قدیم آموخت.

بدین ترتیب آیت الله میرشاه‌ولد به مدارج والایی از علم و فقاهت و اجتهاد نایل شد و در بالاترین درجه مورد وثوق و اطمینان مراجع عالی قدر قرار گرفت.

مراجع بزرگی همچون امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در اجازات جداگانه‌ای وی را نماینده خود و مجاز در تصدی امور حسبیه دانسته‌اند.

این روحانی پرتلاش در سال ۱۳۳۷ به ملایر بازگشت که مصادف با رحلت استاد بزرگوار خود آیت الله شیخ شهاب الدین مصطفوی شد و پس از رحلت آن عالم ربّانب، بنا به درخواست مومنان، وی در ملایر اقامت کرد و به ترویج دین مبین اسلام مشغول شد.

وی در دوران خفقان انقلاب رهبر مبارزان انقلابی مردم ملایر بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به حکم امام خمینی(ره) به عنوان نخستین امام جمعه ملایر منصوب شد، اما پس از ۲ سال به علت شدت بیماری استعفا کرد تا اینکه دوباره از سال ۱۳۷۵ در کنار آیت الله فاضلیان امام جمعه ملایر به عنوان امام جمعه موقت راهبری امور این شهر را برعهده گرفت.

خورشید وجود این عالم ربانی و مجاهد نستوه پس از نیم قرن خدمت خالصانه به مکتب تشیع و دفاع از حریم ولایت، به علت عارضه قلبی عصر روز سه شنبه ۲۵ بهمن ماه ۱۳۸۴ در ایام محرم حسینی به عالم باقی پر کشید و در جوار آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) به خاک سپرده شد.

ستاره درخشان، شیعه و رجعت، تفسیر سوره حمد، تفسیر سوره‌های نور، هود، غافر، مدثر، آل عمران و بقره و چند مجلد در موضوعات مختلف تاریخی، اجتماعی، سیاسی از جمله آثار و تالیف‌های این فقیه پارسا و رهبر مبارزات انقلابی مردم ملایر است.

مجمع عالی بسیج شهرستان ملایر از سال ۹۳ روز ۲۱ بهمن ماه را به عنوان سالروز پاسداشت مرحوم آیت الله سید محمد میرشاه‌ولد شخصیت برجسته و محوری مبارزات مردمی این شهرستان در جریان انقلاب به نام روز ملی ملایر تصویب و نامگذاری کرد.

نخستین نماز جمعه ملایر توسط آیت الله میرشاه‌ولد و به حکم امام خمینی(ره) در ۲۱ رمضان ۱۳۹۹ قمری در ورزشگاه تختی خیابان حمزه‌لویی این شهر اقامه شد.

به همین مناسبت امسال آیین گرامیداشت این عالم ربانی با حضور حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، سیدسعید شاهرخی استاندار همدان، فرماندار ویژه ملایر، امام جمعه ملایر، نماینده مردم ملایر در مجلس، جمع کثیری از مسوولان، اقشار مختلف مردم و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در مسجد امام جعفر صادق(ع) این شهر برگزار شد، آیینی باشکوه که با چهلمین روز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی متقارن و شکوه آن چندین برابر شد.

در این آیین با حضور نماینده ولی فقیه در استان همدان و استاندار همدان از تمبر آیت الله میرشاه‌ولد رونمایی شد.

همچنین مسوولان با حضور در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) ملایر به مقام شامخ آیت الله سیدمحمد میرشاه‌ولد ادای احترام کردند.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا انقلاب اسلامی جهان مادی و معنوی مدرسه نماینده ولی فقیه انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی آیت الله میرشاه ولد انقلابی مردم ملایر آیت الله حاج شیخ امام جمعه ملایر مرحوم آیت الله همچون آیت الله عالم ربانی ولایت اجتماعی امام خمینی ره حجت الاسلام حوزه علمیه ولایت فقیه وارد حوزه ولی فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۴۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «رضای انقلاب» رونمایی می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، تازه‌ترین اثر حجت‌الاسلام فخرزاده با سخنرانی محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی می‌شود.

این مراسم عصر دوشنبه 17 اردیبهشت ساعت 16:30 در تالار اندیشه حوزه هنری واقع در تقاطع خیابان حافظ و سمیه برگزار خواهد شد.

علاقمندان می‌توانند در این مراسم حضور پیدا کنند.«رضای انقلاب» روایتی خواندنی از سال‌ها مجاهدت و تلاش انقلابی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ رضا مطلبی از دلباختگان فکری امام خمینی (ره) در سنگر مسجد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار کارگزاران حج با رهبر معظم انقلاب
  • کتاب «رضای انقلاب» در حوزه هنری رونمایی می‌شود
  • دیدار کارگزاران حج با رهبر انقلاب
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری+عکس
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری | تصاویر
  • درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد + جزئیات
  • درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد
  • درب طلای حرم امام رضا(ع) آماده شد
  • رونمایی از «رضای انقلاب» در حوزه هنری
  • کتاب «رضای انقلاب» رونمایی می‌شود