Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مجید مجیدی تهیه کننده و کارگردان، امیر بنان تهیه کننده، علی نصیریان، جواد عزتی، طناز طباطبایی بازیگران اثر و سایر عوامل فیلم سینمایی خورشید در نشست خبری این فیلم حاضر شده و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.  تاریخ انتشار: 19:39 - 21 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۵۴۴۶

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، نشست خبری فیلم سینمایی «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی در سالن نشست های پردیس سینمایی ملت موسوم به کاخ رسانه با اجرای فرزاد حسنی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجید مجیدی تهیه کننده و کارگردان، امیر بنان تهیه کننده، علی نصیریان، جواد عزتی، طناز طباطبایی بازیگران اثر و سایر عوامل فیلم سینمایی خورشید در نشست خبری این فیلم حاضر شده و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند. 

بیشتر بخوانید: برای مشاهده فهرست کامل آثار سودای سیمرغ فجر ۳۸ اینجا کلیک کنید برای مشاهده متن کامل نشست خبری جشنواره فیلم فجر ۳۸ اینجا کلیک کنید برای مشاهده آخرین خبرها از جشنواره فیلم فجر ۳۸ اینجا کلیک کنید برای مشاهده معرفی هیئت داوران جشنواره فیلم فجر ۳۸ اینجا کلیک کنید برای مشاهده برنامه سینماهای مردمی جشنواره فیلم فجر ۳۸ اینجا کلیک کنید

رضا صائمی منتقد این نشست درباره فیلم خورشید گفت: این بازگشتی بسیار باشکوه بود و ما را به یاد آثاری به یادماندنی همچون بچه های آسمان انداخت، به نظر من خورشید طلوع دوباره مجیدی در سینمای ایران است. 

امیر بنان درباره دیر رسیدن فیلم به جشنواره گفت: ما خودمان در این اتفاق ضرر کردیم چون اگر فیلم به موقع می رسید ما در آرا مردمی هم حضور پیدا می کردیم. علت اصلی دیر رسیدن فیلم به جشنواره مراحل پس از تولید اثر بود، به طور معمول پیش از جشنواره استودیوهای پس از تولید شلوغ هستند، اگر ما فشار می آوردیم شاید فیلم های دیگری به فجر نمی رسیدند. 

مجید مجیدی در ابتدای نشست خبری فیلم گفت: من به سهم خودم به شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادای دین می کنم، به کسانی که خالصانه جان خود را در دست گرفتند تا ما در آرامش باشیم، ماه گذشته اتفاقاتی غم انگیزی افتاد، ابتدا شهادت سپهبد قاسم سلیمانی بود که همواره خود را سرباز وطن می نامید، دوم فاجعه سقوط هواپیمای اکراینی که دل همه به درد آمد، درود می فرستم به روح پاک همه عزیزان، امیدوارم سال آینده سال بسیار خوبی برای کشور باشد. 

وی در همین راستا ادامه داد: من همواره در آثارم نشان دادم که دغدغه مردمم را داشته ام، بسیاری از مردم وقتی با من مواجه می شودن می گویند که درد ما را مطرح کنبد. امیدوارم که مسئولین ما قدر مردم شریف ایران را بدانند و لیاقت مردم خوب ما را داشته باشند.

مجیدی پیرامون دیر رسیدن فیلم به جشنواره اذعان کرد: شرایط فیلمبرداری اثر بسیار سخت بود، این سختی از لحاظ روحی و فیزیکی سخت بود، من به جد معتقد بودم که این فیلم به هیچ عنوان نمی رسد، منتها برا جلوگیری از سوء تفاهمات تعمدا ترجیح دادم که فیلمم ابتدا در کشور خودم اکران شود و بعد از آن به جشنواره های خارجی برسد. به نظر من مهم این بود که ما تنور جشنواره فیلم فجر را گرم نگه داریم و برای ما حضور این فیلم در مهمترین جشنواره سینمایی کشور مهم بود. 

علی نصیریان درباره فیلم خورشید گفت: به نظر من فیلم بسیار جذابی بود، به نظر میاد که فیلم سینمایی خورشیدباید کمی کوتاه شود و تغییراتی در آن صورت گیرد. 

خبر در حال تکمیل است...

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا جشنواره فیلم فجر اخبار سینما کلیک کنید برای مشاهده فیلم سینمایی خورشید جشنواره فیلم فجر ۳۸ علی نصیریان مجید مجیدی تهیه کننده نشست خبری نظر من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۵۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی که گدار یک روز قبل از مرگ خودخواسته کامل کرد

فیلم ۱۸ دقیقه‌ای «سناریوها» آخرین ساخته «ژان بوک گدار» کارگردان مولف فرانسوی در جشنواره کن امسال همراه با یک معرفی ۳۴ دقیقه‌ای از این سینماگر به نمایش درمی‌آید.

به گزارش ایسنا، «سناریوها» یک فیلم کوتاه ۱۸ دقیقه‌ای است که در سال ۲۰۲۲ و یک روز قبل از مرگ «ژان لوک گدار» از طریق مرگ خودخواسته در سوئیس به پایان رسید.

این فیلم یک معرفی ۳۴ دقیقه‌ای از گدار ارائه خواهد کرد که ترکیبی از «تصاویر ثابت و متحرک، چیزی بین خواندن و دیدن» است که همراه با فیلم نمایش داده می‌شود.

سال گذشته، فیلم کوتاه «تریلر فیلمی که هرگز وجود نخواهد داشت؛ جنگ های ساختگی» ساخته ژان لوک گدار در جشنواره کن به نمایش گذاشته شد که اولین پروژه او بود که پس از مرگ منتشر شد و برخی آن را به عنوان آخرین فیلم این کارگردان فرانسوی معرفی کردند، اما در اوایل همان سال، «نیکول برنز» نویسنده‌ای که روی کتابی درباره گدار کار می کرد، گفت که وی قبل از مرگش چندین فیلم دیگر را نظارت و کارگردانی کرده است.

فیلم کوتاه «سناریوها» با تلاش «فابریس آرانو» و «ژان پل باتگیا» همکاران قدیمی گدار در بخش کلاسیک جشنواره کن ۲۰۲۴ رونمایی می‌شود.

«ژان لوک گدار» سینماگر سرشناس و از چهره‌های مطرح و پیشگام موج نوی سینمای فرانسه، در سال ۲۰۲۲ در سن ۹۱ سالگی درگذشت.

این فیلمساز طی چهار دهه فعالیت سینمایی‌اش موفق به کسب جوایز معتبری شد که دو خرس نقره‌ای و یک خرس طلای جشنواره برلین، شیر طلا، جایزه هیأت داوران و شیر طلای افتخاری جشنواره ونیز از مهم‌ترین آنها هستند.

وی که پنج‌بار نامزد جایزه نخل طلای کن بوده است، در سال ۱۹۷۸ جایزه افتخاری سزار فرانسه را دریافت کرد، در سال ۲۰۰۷ جایزه یک عمر دستاورد سینمایی آکادمی فیلم اروپا را گرفت و در سال ۱۹۹۵ یوزپلنگ افتخاری جشنواره لوکارنو به وی اعطا شد.

فیلم سه‌بعدی او با نام «خداحافظی با زبان»، در سال ۲۰۱۴ توانست در جشنواره کن جایزه هیات داوران را کسب کند و یکی از آخرین ساخته او در سال ۲۰۱۸ با عنوان «کتاب تصویر» توانست اولین نخل طلای ویژه تاریخ جشنواره کن را از آن خود کند.

«از نفس افتاده»، «آلفویل»، «پی‌یرو خُله»، «تعطیلات آخر هفته»، «تحقیر» و «زن زن است»، تنهای بخشی از آثار مهم این کارگردان تاثیرگذار سینمای جهان محسوب می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا(ع) می سازد
  • فرهاد قائمیان تکلیف ساخت فیلم درباره امام رضا(ع) را روشن کرد
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • از رکوردها تا یک تفاهم‌نامه تئاتری و...
  • «اتاق فرار» پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه»
  • ساخت فیلم سینمایی اقتباسی درباره فرهنگ رضوی
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • «اتاق فرار» پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه» شد
  • فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود
  • فیلمی که گدار یک روز قبل از مرگ خودخواسته کامل کرد