Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: شبکه فاضلاب اهواز در مجموع در سیل فروردین و بارندگی آذرماه امسال ۲ هزار میلیارد تومان خسارت دیده است و هر چه دیرتر اصلاح شبکه فاضلاب را انجام دهیم خسارت‌های بیشتری وارد می‌شود و به حدی خواهیم رسید که شبکه فاضلاب اهواز زمین‌گیر شود و با بحران جدی رو به رو شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاضل عبیات در یکصد و هفتمین جلسه شورای شهر اهواز که امروز دوشنبه (۲۱ بهمن‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: مشاهده مشکل و ناکارآمدی باید دغدغه اصلی ما باشد و برای رفع آن تلاش کنیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: شبکه فاضلاب اهواز فرسوده و ناکارآمد و طرح جامعه شبکه فاضلاب اهواز ۳۸ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اقدامات سالهای اخیر به پیشرفت آن منجر نشده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: در چند سال گذشته نیز اقدامات ضروری جهت رفع موقت مشکلات فاضلاب اهواز بوده است.

عبیات با اشاره به فرسودن بودن ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب اهواز، گفت: این خطوط فاضلاب باید ترمیم شوند. همچنین ساختار سالم اجرای طرح جامع فاضلاب اهواز باید ایجاد شود تا دغدغه مسئولانی که در این زمینه پیگیری و اعتبار دریافت می‌کنند، برطرف شود.

وی تصریح کرد: نماینده ولی فقیه در خوزستان و رییس کل دادگستری برای حل مشکل فاضلاب از نقاط مختلف شهر بازدید می‌کنند که این امر نشان دهنده این است که مردم آنها را مرجع خود می دانند. این بازدیدها از سوی دیگر برای ارزیابی هزینه کرد اعتبارات انجام می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با تاکید بر لزوم ایجاد هم افزایی، عنوان کرد: فرافکنی از مسئولیت بین دستگاه های اجرایی، کار خطرناکی است و نیازهای ضروری شهر و کار مردم را عقب می اندازد بنابراین در صورت ایجاد فرافکنی در زمان وقوع بحران باید دغدغه نخست همه، رفع این فرافکنی باشد و هر ارگانی وظیفه خود را انجام دهد.

عبیات با اشاره به بارندگی آذرماه سال جاری، بیان کرد: در بارندگی های آذرماه امسال حدود ۱۷ میلیون مترمکعب آب باران در مدت دو تا سه ساعت وارد شهر اهواز و کارون شد بنابراین حتی اگر شبکه جامع فاضلاب اهواز به طور کامل احداث می‌شد بازهم جوابگوی این حجم از آب باران نبود. این شهر به شبکه دفع آب های سطحی نیاز دارد اما اینکه چه مقدار آب باران توسط شبکه فاضلاب و شبکه دفع آب های سطحی تخلیه شود، نیاز به بررسی کارشناسی دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با تاکید بر لزوم مطالعات قبل از اجرای کارها، تصریح کرد: حتما باید بازنگری طرح جامع شبکه فاضلاب اهواز باید انجام شود. همچنین باید چشم اندازی برای تکمیل شبکه فاضلاب اهواز داشته باشیم.

عبیات در خصوص خسارت وارد شده در پی بارندگی آذرماه، گفت: در بارندگی آذرماه امسال یک هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان خسارت به شبکه فاضلاب اهواز وارد شده است. شبکه فاضلاب اهواز در مجموع در سیل فروردین و بارندگی آذرماه امسال ۲ هزار میلیارد تومان خسارت دیده است و هر چه دیرتر اصلاح شبکه فاضلاب را انجام دهیم خسارت‌های بیشتری وارد می‌شود و به حدی خواهیم رسید که شبکه فاضلاب اهواز زمین‌گیر شود و با بحران جدی رو به رو شویم.

به گزارش ایسنا، بهنام مریدی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز نیز در این جلسه اظهار کرد: در پی سیل فروردین ماه امسال حدود ۷۵ کیلومتر شبکه فاضلاب اهواز در نقاط مختلف دچار ریزش شد که عمدتا خطوط اصلی و کلکتورها بوده است.

وی افزود: تاکنون حدود ۶۰ کیلومتر از این شبکه بازسازی و وارد مدار شده است که ۱۵ کیلومتر باقی‌مانده در مرحله پیشرفت ۸۰ درصدی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: در بارندگی آذرماه امسال نیز ۵۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب اهواز نشست کرد که یکی از این نقاط در بلوار معلم منطقه باهنر است که همچنان در حال اجرای پروژه آن هستیم. تمام خروجی سپیدار و باهنر از بلوار معلم عبور می‌کند و همچنان درگیر این منطقه هستیم.

مریدی بیان کرد: حدود چهار نقطه این خط ریزش کرده که تاکنون حدود ۵۰۰ متر از خط فاضلاب این منطقه تعویض شده است.

وی عنوان کرد: همچنین تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه در حوزه شبکه فاضلاب اهواز اجرا شده در حالی که تنها ۹۵ میلیارد تومان در قالب اوراق تخصیص یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز در خصوص اجرا نشدن کامل طرح جامع فاضلاب شبکه اهواز، بیان کرد: ۴۰ درصد این طرح اجرا شده و حدود ۱۱۴ کیلومتر از کلکتورها هنوز اجرایی نشده است.

مریدی بیان کرد: با اجرایی شدن طرح ضربتی جمع‌آوری دفع آب‌های سطحی و فاضلاب در نقاط بحرانی اهواز، برخی از مشکلات حل می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز ادامه داد: همچنین در خصوص ایجاد نوار حفاری پس از اجرای عملیات توسط شرکت آبفا، پیمانکار حدود ۱۷ میلیارد تومان بابت آسفالت خیابانها از آبفا طلب دارد که قرار شد بخشی از این طلب، میان این شرکت و شهرداری تهاتر شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شورای شهر اهواز معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز شبکه فاضلاب اهواز میلیارد تومان خسارت دفع آب های سطحی جامع فاضلاب سیل فروردین طرح جامع زمین گیر آب باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۵۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها

جلال علمدار مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با اشاره به بارندگی شدید چند روز گذشته و بروز سیلاب در سطح استان یزد گفت: ساعت ۲۰ سه شنبه هفته جاری دبی تصفیه خانه فاضلاب استان یزد به یک هزار لیتر در ثانیه و تا ساعت ۲۳ به هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه رسید در حالی که ظرفیت عادی تصفیه خانه ۳۵۰ لیتر در ثانیه است. 
 
او با تاکید براینکه در مواقع بارندگی و آبگرفتگی از هدایت آب به داخل منهول‌های شبکه فاضلاب شهری باید جدا خوداری شود، افزود: هدایت روان آب‌ها به شبکه فاضلاب، افزایش دبی این شبکه را به دنبال خواهد داشت و این کار قطعا به پس زدگی روان آب‌ها در منازل شهروندان منجر می‌شود.
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب یزد با بیان اینکه این روند همچنان تا پایان بارندگی‌ها برقرار است، ادامه داد: تاکنون گزارشی از قطعی آب اعلام نشده است، اما به طور قطع زیرساخت‌ها با خسارت مواجه شده که بعد از بارش‌ها قابل شناسایی و ارزیابی است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • رودخانه دز، پنهان زیر پوست فاضلاب‌های شهری
  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی
  • قیمت مسکن ملی پرند؛ متری ۱۰ میلیون تومان
  • هزینه مسکن ملی پرند متری ۱۰ میلیون تومان
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • فیلم | کلنگ بیمارستان مادر و کودک بجنورد بر زمین خورد
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها