Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@07:41:47 GMT

نمایش «جان گابریل بورکمان» در سمنان به روی صحنه رفت

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۵۶۳۷۱

نمایش «جان گابریل بورکمان» در سمنان به روی صحنه رفت

کارگردان این نمایش شامگاه دوشنبه در حاشیه اجرای آن در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: نمایش «جان گابریل بورگمان» که به علت آسان شدن تلفظ برای مخاطب و نزدیکی به موضوع، با نام «عشق و اختلاس» در اطلاعیه این نمایش عنوان شد، نمایشنامه ای از نویسنده معروف نروژی، ایبسن است که توسط گروه تئاتر بامداد به روی صحنه رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی افزود: سال گذشته نیز نمایشنامه ای با نام «دشمن مردم» از این نمایشنامه نویس با همت این گروه با بازی پیشکسوتان تئاتر سمنان اجرا شد که با استقبال مخاطبان همراه بود.

وی  ادامه داد: ایبسن نمایشنامه «جان گابریل بورگمان» را در سال ۱۸۹۶ نوشت و با توجه به اینکه یکی از کارکردهای تئاتر بازتاب دغدغه های روز جامعه است آماده اجرا شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر اهمیت داستان این نمایش، تاثیرات آموزشی آن نیز از دیدگاه اهالی تئاتر مدنظر است زیرا پس از اجرای نمایش «دشمن مردم» که بر دوره خاصی از متون ایبسن تاکید می کرد، در نمایشنامه بورگمان بازگشت به شاعرانگی ایبسن را در دوره دوم آثارش را می توان شاهد بود.

سرپرست گروه تئاتر بامداد سمنان گفت: از مهرماه سالجاری تمرینات نمایش «بازرس» نیکلای گوگول به زبان سمنانی و نمایش «جان گابریل بورگمان» آغاز شد و پس از اجرای نمایش بازرس در دی ماه ۹۸، این نمایش از ۲۱ بهمن در تئاتر شهر سمنان به روی صحنه رفته است و تا ۳۰ بهمن ساعت ۱۸:۳۰ ادامه خواهد داشت.

موسوی خاطر نشان کرد : زمان این نمایش نزدیک به ۱۰۰ دقیقه است  و احمد مرادی حقیقی، حمیدرضا آفاق، مجید یحیایی، مهدیس خادمی، فاطمه کرامتلو، مریم مومن آبادی، الهه ناظریه و میترا حبیب زاده در این اثر به ایفای نفش پرداخته اند.

وی افزود : از دیگر عوامل این اثر می توان به حسین طاهریان بعنوان طراح صحنه، حسن درویش بعنوان طراح پوستر، الهام شهاب الملک فرد بعنوان طراح گریم، احمدرضا قدیر بعنوان نوازنده موسیقی و آرزو توفیقیان بعنوان منشی صحنه در این اثر نام برد.

هنریک یوهان ایبسن در سال ۱ ۸۲۸ در شین نروژ به دنیا آمد و در سال ۱۹۰۶ در اسلو بر  اثر سکته مغزی در گذشت. ایبسن از بزرگترین نمایشنامه نویسان ادبیات نمایشی جهان است که از آثار او می توان به نمایشنامه های استاد معمار، اشباح، مرغابی وحشی، هدا گابلر، بانوی دریایی و خانه عروسک اشاره کرد.

برچسب‌ها سمنان هنرمند تئاتر نمایش اداره کل هنرهای نمایشی نمایشنامه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان هنرمند تئاتر نمایش اداره کل هنرهای نمایشی نمایشنامه سمنان هنرمند تئاتر نمایش اداره کل هنرهای نمایشی نمایشنامه روی صحنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۶۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جمال اسدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان و رییس ستاد اجرایی استانی هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، درباره میزبانی استان از جشنواره گفت: یکی از پایه‌های مهم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، حوزه تئاتر ایثار است که هشتمین دوره جشنواره ملی تئاتر ایثار از تاریخ ۲۵ لغایت ۲۸ اردیبهشت در استان گلستان برگزار می‌شود. همه موضوعات طرح‌شده در نمایش‌های این جشنواره، در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین تکریم شهدا و خانواده‌های محترم شهدا و ایثارگران است.

وی یادآور شد: در هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار شاهد تلفیقی از حضور هنرمندان ایثارگر و غیرایثارگر هستیم. در این دوره از جشنواره ۸ گروه نمایش صحنه‌ای و ۱۰ گروه نمایش خیابانی از سراسر کشور در استان گلستان حضور دارند.

اسدی تاکید کرد: برای نخستین بار، این دوره جشنواره علاوه بر میزبانی شهر گرگان، به صورت غیرمتمرکز در دیگر شهرستان‌های استان گلستان نیز برگزار و نمایش‌ها در آن شهرستان‌ها از جمله گنبد، رامیان و بندر گز نیز اجرا می‌شوند. این امر موجب بهره‌مندی و اثرگذاری فرهنگی بیشتر در دیگر نقاط استان می‌شود. ضمنا تدابیری اندیشیده شده که گروه‌های نمایشی در مساجد نیز اجرا داشته باشند.

وی ادامه داد: در حوزه آموزش نیز در جدول اجرایی جشنواره کارگاه‌های آموزشی در سراسر استان برای علاقمندان برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید استان گلستان درباره همراهی سایر نهاد‌های استان در برگزاری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، گفت: با عنایت و همراهی استاندار محترم استان جناب آقای دکتر زنگانه، تمامی دستگاه‌های اجرایی و نظامی استان در جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر و بالا‌بردن کیفیت اجرایی جشنواره همراهی و همکاری دارند.

هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با دبیری محمد کرم‌الهی، از ۲۵ الی ۲۸ اردیبهشت امسال در استان گلستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان
  • دلش برای «آسید کاظم» پر می‌کشید
  • «هامون» داریوش مهرجویی به تئاتر می‌آید/ زنده نگه‌داشتن یاد بزرگان
  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب