Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا شریعتی روز دوشنبه در حاشیه آیین بهره برداری طرح‌های برق منطقه‌ای در دزفول در جمع خبرنگاران بیان کرد: این طرح‌ها در بخش‌های مختلف برق، آب، راه، حوزه های زیرساختی، بخش خصوصی، گلخانه ای، خدمات تجاری، در منطقه  آزاد اروند و دیگر نقاط استان اجرا شدند که برای این طرح‌ها در مجموع اعتباری بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به افتتاح هفت طرح گلخانه ای در شهرستان دزفول اشاره کرد و گفت: این گلخانه‌ها با سرمایه گذاری بخش خصوصی درمجموع در زمینی به مساحت حدود سه هکتار اجرا شدند که برای این گلخانه‌ها ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات در اختیار سرمایه گذاران قرار داده شده است.

استاندار خوزستان افزود: با این نهضت گلخانه‌سازی که در شمال خوزستان بویژه در دزفول ایجاد شده، امید است تولیدات محصولات کشاورزی کیفی تر و بهینه تر شوند البته از این طزیق بهره وری از خاک و آب حداقل ۱۰ برابر افزایش می یابد.

شریعتی ادامه داد: حجم گلخانه‌های در حال ساخت و یا افتتاح شده حدودا ۴۳ هکتار است که این مقدار معادل ۵۰۰ هکتار زمین آزاد است.

وی گفت: تقویت گلخانه‌ها باعث بهینه شدن مصرف آب و افزایش تولید ناخالص ملی استان و تولید ثروت می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان افزود: دزفول در این زمینه باید برای سایر نقاط استان الگو باشد، دیگر مناطق استان نیز با توجه به شرایط اقلیمی باید به سمت کشت گلخانه‌ای حرکت کنند.

شریعتی با اشاره به افتتاح طرح‌های برق منطقه‌ای در دزفول گفت: امروز توسعه پست ۴۰۰ کیلو ولت دزفول و خط انتقال برای سردشت و منطقه نفتی لب سفید به بهره برداری رسید و قرار است بخش دیگر مسیر انجام شود.

وی با اشاره به اجرای طرح خط ۱۳۲ کیلوولت پست ۴۰۰ دزفول-  سردشت گفت: این طرح تابستان آینده به بهره برداری می رسد، که پایداری برق سردشت، روستاها و صنایع و کشاورزی در این مسیرها از اهداف این طرح است.

استاندار خوزستان افزود: با توجه به ظرفیت بار بالا و بیش از استاندارد بر روی ایستگاه‌ها، پست‌ها و خطوط انتقال فوق توزیع برق در شمال استان، باید تولید برق تقویت شود که در این راستا نیروگاه های ۲۵ مگاواتی به شمال خوزستان انتقال داده شد و نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی اندیمشک و نیروگاه یکهزار مگاواتی دزفول در حال اجرا هستند.

شریعتی گفت: این پست‌ها با یک برنامه پنج ساله در انتقال، به حدود ۵۷ درصد می‌رسد و از ۸۰ درصد ظرفیت بار و بانصب ظرفیت ها و سرمایه گذاری جدید در آینده در فوق توزیع به حدود ۶۰درصد خواهد رسید که به استانداردها نزدیک است.

وی افزود: تلاش براین است تا پایداری‌های برق دزفول، سردشت و روستاها و بخش‌ها را بیشتر کنیم.

 استاندار خوزستان ادامه داد: با توجه به استقبال و استعداد خیلی خوب در سرمایه گذاری در صنعت، کشاورزی و صنایع تبدیلی در شمال خوزستان بویژه دزفول، باید امکان تامین برق به عنوان یک صنعت پایه برای این سرمایه گذاری‌ها فراهم شود.

شریعتی افزود: انتظار است فرماندار دزفول همانند گذشته موانع را بردارد و برق منطقه‌ای نیز در سریعترین زمان ممکن کار را با کیفیت بالا به سرانجام برساند.

وی با اشاره به آمادگی استان خوزستان برای برگزاری انتخابات پرشور و باشکوه در روز دوم اسفند ماه گفت: با تایید صلاحیت‌های جدید که خواهد آمد ظرفیت رقابتی شدن و شور انتخابات در حوزه های مختلف بیشتر می‌شود.

به گزارش ایرنا، آیین بهره برداری ۲ طرح و آغاز عملیات اجرایی یک طرح برق منطقه‌ای روز دوشنبه با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسوولان در شهرستان دزفول برگزار شد.

همچنین هفت طرح گلخانه‌ای در دزفول بهره برداری شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا انتخابات ثروت دهه فجر سرمایه گذاران سرمایه گذاری بخش خصوصی انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی استاندار خوزستان شمال خوزستان سرمایه گذاری برق منطقه ای بهره برداری گلخانه ای گلخانه ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۶۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای بازگشایی محور منطقه عشایری ماهور برنجی دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: به علت بارش شدید باران جاده منطقه ماهور برنجی در بخش سردشت شهرستان دزفول مسدود شد.

مرتضی شرف الدین شیرازی افزود: هم اکنون نیرو‌های امور عشایری و امدادی با ماشین آلات در منطقه حضور دارند و با پایین آمدن سطح آب عملیات بازگشایی محور ماهور برنجی انجام می‌شود.

روز گذشته بیش از ۱۰۰ میلی متر باران در شهرستان دزفول به ثبت رسید.

این بارش شدید موجب آبگرفتگی معابر، مسدود شدن برخی محور‌های روستایی و عشایری در بخش سردشت شده بود.

منطقه ماهور برنجی در بخش سردشت دزفول قرار دارد.

دیگر خبرها

  • کدام شهرهای خوزستان بیشترین بارندگی را داشتند؟
  • صفی آباد دزفول و حسینیه اندیمشک پربارش‌ترین نقاط خوزستان
  • تلاش برای بازگشایی محور منطقه عشایری ماهور برنجی دزفول
  • دزفول رکوردار بیشترین میزان بارندگی در خوزستان
  • باند دوم پل هادی‌آباد شهرستان کارون به بهره‌برداری رسید
  • بهره برداری از باند دوم پل هادی آباد کارون
  • «حسینیه» رکورددار بیشترین میزان بارش در خوزستان
  • «حسینیه» رکورددار بیشترین میزان بارندگی در خوزستان
  • محفل شعر ارادت رضوی در دزفول برگزار شد
  • تکمیل و بهره‌برداری یک‌هزار طرح در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نفت