Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@14:04:33 GMT

۸۵ طرح در قوچان به بهره‌برداری رسید

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۵۶۹۱۳

۸۵ طرح در قوچان به بهره‌برداری رسید

هادی رجایی نیا دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت اجرای ۱۵ طرح نیز با اعتبار یک هزار و ۵۰۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آغاز شد.

وی ادامه داد: توسعه شبکه های آب، برق و گاز، مسکن محرومین، واحدهای تولیدی دامی و کشاورزی، آبیاری تحت فشار و کم فشار، واحدهای آموزشی و بهداشتی، نیروگاه ۳۰ کیلوواتی اوقاف از عمده ترین طرح‌های بهره‌برداری شده و بوستان، دریاچه مصنوعی، مرکز آموزش صنایع دستی، توسعه و عمران روستایی و گود کشتی نیز از مهمترین طرح‌های آغاز شده طی دهه فجر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افتتاح پروژه آبیاری تحت فشار و کم فشار روستای کلاته بلوریان را موجب بهره‌مندی ۱۴ بهره‌بردار این روستا در ۱۱.۲ هکتار دانست و گفت: هزینه این پروژه ۷۰۵ میلیون ریال است که ۵۰۵ میلیون ریال آن ازطریق کمک بلاعوض دولت و ۲۰۰ میلیون ریال ازطریق خودیاری مردم تامین شده است.

فرماندار قوچان با اشاره به افتتاح گاوداری شیری در این شهرستان افزود: این واحد بخشی از فاز ۲ مجتمع دامپروری بهار خبوشان است که ظرفیت ۲۰ راس دام سنگین مولد و ۴۱ راس گاو دارد و با دریافت ۴۵ میلیارد ریال تسهیلات و اشتغالزایی برای ۶ نفر به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: مرکز خدمات جامع سلامت سیدالشهدا (ع) نیز با هزینه هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال و زیربنای ۵۲۵ مترمربع افتتاح شد که ۱۵ هزار نفر را زیرپوشش خدمات درمانی و بهداشتی قرار می‌دهد.

وی گفت: ۲۴ باب مغازه در مجتمع تجاری تلاشگران با هزینه ۲۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال، ۲ مدرسه ۲ کلاسه شهدای فیلاب و شهید جمشید الماسی در روستای گل میم با هزینه ۶ میلیارد ریال، سالن ورزشی قوچان عتیق و یک واحد مسکونی کمیته امداد با هزینه ۲۵۰ میلون ریال از دیگر پروژه‌های افتتاح شده طی دهه فجر در قوچان است.

رجایی نیا افزود: شبستان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در مقبره امامزاده سلطان ابراهیم با مساحت ۱۶۵ مترمربع و هزینه چهار میلیارد ریال، محوطه سازی و زیباسازی آرامستان ثامن الحجج (ع) در این مقبره با مساحت ۲۰۰ مترمربع و هزینه ۵۰۰ میلیون ریال، نیروگاه خورشیدی ۳۰ کیلوواتی متصل به شبکه میقات الرضا (ع) با هزینه سه میلیارد ریال، خانه عالم و دفتر هیات امنای مقبره امامزاده جعفر با مساحت ۲۰۰ مترمربع و هزینه ۳۰۰ میلیون ریال و محوطه سازی مقبره امامزاده عبدالرحمان با مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و هزینه ۷۰۰ میلیون ریال نیز طی این دهه به بهره‌برداری رسید. 

وی ادامه داد: علاوه برآن ساخت واحد تولید انواع کاغذ بسته بندی در شهرک صنعتی شماره ۲ این شهرستان با ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن در سال و سرمایه‌گذاری یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای اشتغال ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم آغاز شد.

وی گفت: همچنین احداث ساختمان مرکز آموزش صنایع دستی قوچان به مساحت ۴۰۰ مترمربع، زیربنای ۲۵۰ مترمربع و اعتبار هشت میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال و آموزشگاه ۶ کلاسه روستای شفیع با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال طی دهه فجر آغاز شد. 

شهرستان ۱۸۰ هزار نفری قوچان در ۱۳۷ کیلومتری شمال غربی مشهد قرار دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا سرمایه گذاری صنایع دستی کشاورزی گاز مسکن انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی بهره برداری رسید مترمربع و هزینه مقبره امامزاده میلیون ریال میلیارد ریال مساحت ۲ دهه فجر آغاز شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۶۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۳۴۸ رشته قنات در استان قزوین

نصرت اله نیکو مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در حال حاضر ۳۴۸ رشته قنات فعال در سطح استان وجود دارد که در احیا و پایدار سازی منابع آبی نقش مهمی دارند.

 نیکو افزود: بر اساس سالنامه آماری ۱۴۰۰ میزان آبدهی این میزان رشته قنات در استان ۴۳ میلیون متر مکعب است.

وی یادآور شد: این میزان رشته قنات در سطح شهرستان‌های استان دایر است که با توجه به اینکه آب جاری شده در قنوات با فناوری خاص تمام ایرانی بدون صرف انرژی و فقط با نیروی ثقل از اعماق به سطح زمین منتقل و جاری می‌شود برای پایدارسازی منابع آب اهمیت زیادی دارد.

‌نیکو یادآور شد: به همین منظور هرساله تعدادی از قنوات استان متناسب با اعتبارات تخصیصی بازسازی و نوسازی می‌شوند که در سال گذشته نیز عملیات بهسازی و نوسازی برای ۷۵ رشته قنات در استان انجام شده که برای ‏اجرای آن بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی بیان کرد: حفظ و نگهداری ‏قنوات اهمیت خاصی دارد و طرح بهسازی و نوسازی قنوات بعنوان ‏یکی از طرح‌های مهم ‏بخش آب و خاک جهاد کشاورزی استان محسوب می‌شود.

نیکو افزایش آبدهی، اشتغالزایی، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها و افزایش میزان تولیدات کشاورزی را از مهمترین مزایای اجرای این طرح برشمرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • استاندار اردبیل: راه‌آهن اردبیل امسال به بهره‌ برداری می‌رسد
  • افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز
  • ‌۱۷۰ میلیارد ریال، هزینه کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد بر دوش شهرداری گرگان
  • جمع آوری بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک در فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر کردستان
  • بهره برداری از ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • بهره برداری از ۳۴۸ رشته قنات در استان قزوین
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه خیّریه روستایی کشور
  • بهره برداری از یکصد واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد
  • افتتاح اقامتگاه سنتی دربند در مهدیشهر