Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک افغانستان با بیان اینکه معامله قرن، بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه را شکل خواهد داد تصریح کرد: گروه‌های سیاسی نیز به ناکارآمدی راهکارهای دیپلماتیک پی برده و به مبارزه مسلحانه با رژیم صهیونیستی روی خواهند آورد.

«غلام جیلانی زواک» در گفتگو با گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا تصریح کرد: موضوع بیت‌المقدس، در صدر اولویت‌های جهان اسلام بوده و هست و بر اساس این طرح ترامپ در نظر دارد حاکمیت تمام و کمال آن را به اسرائیل واگذار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنها حقی که برای مسلمانان قائل شده است، برپایی نماز در گوشه‌ای از قدس آن‌هم تحت حاکمیت رژیم اسرائیل است. همچنین بر اساس طرح ترامپ، تمام زمین‌های حاصلخیز نیز باید به رژیم صهیونیستی واگذار شود و ازنظر ژئوپولتیک نیز فلسطین مرزهای خود را با سایر کشورها از دست خواهد داد و در حصار کامل اسرائیل قرار خواهد گرفت. این کار به صهیونیست‌ها این فرصت را خواهد داد تا تمام گروه‌ها و نهضت‌های آزادی‌خواه فلسطینی که اسرائیل از آن‌ها هراس دارد، از بین ببرد.

وی با اشاره به اینکه طرح ترامپ حتی خط‌مشی دولت‌های سابق آمریکا را نیز نقض می‌کند، گفت: واشنگتن پیش‌ازاین گفته بود که در آنجا دو دولت جداگانه در کنار هم باید وجود داشته باشد، اما بر اساس طرح ترامپ دیگر فلسطینی باقی نخواهد ماند.

معامله قرن نقطه پایان طرح دو دولتی است

سال 1947 میلادی موضوع تشکیل دو دولت در فلسطین توسط امریکا مطرح شد اما طرح کنونی ترامپ به معنای واگذاری کامل فلسطین به اسرائیل است و می‌توان آن را نقطه‌ای پایانی برای طرح ارائه‌شده سال 1947 میلادی دانست. این موضوع به‌هیچ‌عنوان به لحاظ اسلامی و انسانی قابل‌قبول نیست. شرم باد بر کشورهایی که به خاطر منافع کوتاه‌مدت و شخصی، حکام آن‌ها بدون در نظر گرفتن منافع ملی و منافع اسلامی خود از طرح معامله قرن حمایت می‌کنند. اگر کشورهای اسلامی که از طرح ترامپ حمایت کردند، متوجه منافع طولانی‌مدت خود باشند، خواهند دید که با این کار ضرر بزرگی کرده‌اند زیرا زورگویی آمریکا و این طرح ناعادلانه باعث موج جدیدی از بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه خواهد شد که دود آن به چشم کشورهای حامی آمریکا نیز خواهد رفت.

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک افغانستان با بیان اینکه طرح آمریکا بدون شک باعث ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه خواهد شد، گفت: نه‌تنها کشورهای اسلامی بلکه تمام کشورهای منطقه مسئولیت دارند تا در برابر معامله قرن موضع جدی اتخاذ کنند. مخالفت با این طرح باید نخست از طریق سیاسی صورت گیرد و اگر کارساز نشد باید از هر طریق ممکن دیگری نیز برای مقابله با اجرایی شدن معامله قرن به کار گرفته شود. اگر نگاه عمیقی به این مسئله بیندازیم خواهیم دید که طرح ترامپ نه‌تنها فلسطینی‌ها را دست‌بسته تحویل اسرائیل می‌دهد، بلکه بیت‌المقدس را که از آن مسلمانان و مسیحیان است، به یهودیان واگذار می‌کند.

بیشتر بخوانید:

قناد باشی: معامله قرن محکوم به شکست است/ با وجود توطئه‌ها، آرمان فلسطین در صدر است

سفیر فلسطین: احتمال انتقال رهبری فلسطین به غزه/ موضع رهبر معظم انقلاب درباره معامله قرن باعث افتخار است

این کارشناس رادیو پشتوی معاونت برون‌مرزی صداوسیما تأکید کرد: نفاق، بزرگ‌ترین بدبختی است که دامن‌گیر کشورهای اسلامی شده و بر اثر همین نفاق است که استعمار و استکبار جهانی امروز برنامه‌های شوم خود را به‌سادگی بر جهان اسلام تحمیل می‌کند. اما اختلافات سیاسی در بین کشورهای اسلامی نباید باعث شود که شماری از کشورهای اسلامی به دامن آمریکا پناه برده و از طرح «معامله قرن» ترامپ استقبال کنند، چراکه این طرح به معنی واگذاری کامل فلسطین به یهودی‌ها است.

تنها اوانجلیست‌های آمریکایی از طرح صلح ترامپ حمایت می‌کنند

وی با اشاره به اینکه طرح معامله قرن نه‌تنها موضوع استقلال فلسطین بلکه موضوع مهم بیت‌المقدس را نیز شامل می‌شود، گفت: نه‌تنها مسلمانان جهان بلکه مسیحیان نیز باید با این طرح مخالفت خود را نشان دهند و آن را ناکام بگذارند. تنها کسانی که از میان مسیحیان از این طرح حمایت می‌کنند، عده محدودی از افراط‌گرایان به‌ظاهر مسیحی در امریکا هستند که خود را «اوانجلیست» می‌نامند و همواره با یهودی‌های افراطی همراه می‌شوند. با توجه به اینکه مخالفت‌ها با این طرح غیرانسانی به کشورهای اسلامی محدود نمی‌شود، باید یک بسیج در سطح بین‌المللی علیه امریکا و اسرائیل صورت بگیرد و مانع اجرایی شدن این طرح ننگین شوند.

مراسم دعای کشیش‌های اوانجلیست برای نجات ترامپ از استیضاح 

این کارشناس منطقه در ادامه افزود: همه ما شاهد اتخاذ موضع واحد از سوی فلسطینی‌ها هستیم و محمود عباس نیز علناً گفت که بیت‌المقدس، فروشی نیست. علاوه بر آن کشورهای بی‌شماری نیز با این طرح مخالف هستند. بنابراین، شکست این طرح حتمی است اما با این وجود هم نتانیاهو و هم ترامپ استفاده انتخاباتی از آن خواهند کرد چراکه انتخابات اسرائیل و امریکا نزدیک شده است. ترامپ می‌خواهد که با این کار حمایت لابی یهود در آمریکا و لابی اوانجلیست‌ها را برای بار دوم در انتخابات ریاست جمهوری این کشور کسب کند. لذا این طرح بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد تا عملی. اما اگر امریکا بخواهد که با استفاده از زور این طرح را اجرایی کند، باعث آغاز درگیری‌های پایان نیافتنی در منطقه خواهد شد.

 ظلم فراوان بر فلسطینی‌ها، گروه‌های سیاسی را به مبارزه مسلحانه با آمریکا مجبور می‌کند

زواک با اشاره به اینکه عامل بسیاری از خشونت‌ها و حتی به وجود آمدن گروه‌های افراط‌گرا نیز وجود مظالم فراوان اسرائیل بر ملت مظلوم فلسطین بوده است، گفت: در حال حاضر حمایت بی‌حد و مرز امریکا از اسرائیل و روا داشتن ظلم به فلسطین باعث می‌شود که گروه‌های سیاسی نیز به این نتیجه برسند که راهکارهای مسالمت‌آمیز و دیپلماتیک برای حل مسائل با امریکا و اسرائیل کارساز نیستند، در نتیجه آن‌ها نیز برای مقابله با سیاست‌های استعماری امریکا به مبارزه مسلحانه روی خواهند آورد.

وی در پایان گفت: ترامپ با این کار دشمنی‌های جدیدی برای آمریکا به بار می‌آورد و مسئولیت هرگونه خشونت نیز در آینده بر عهده خود آمریکا خواهد بود. به نظر من اسم بهتر برای معامله قرن، «یک قرن جنگ و بی‌ثباتی» است.

انتهای پیام/4106/

منبع: آنا

کلیدواژه: بیت المقدس قدس معامله قرن اوانجلیست مبارزه مسلحانه منطقه خواهد شد ناامنی در منطقه کشورهای اسلامی گروه های سیاسی حمایت می کنند فلسطینی ها معامله قرن بیت المقدس طرح ترامپ بی ثباتی بر اساس گروه ها نه تنها دو دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۷۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک/ به نسل‌کشی واکنش نشان دهید

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا نامه سرگشاده افسانه نادی پور به مته فردریکسن نخست وزیر پادشاهی دانمارک منتشر شد که به شرح زیر است:

فرصت را غنیمت شمرده به اظهارات منتسب به سرکار عالی مبنی بر «ایستادن ایران در سمت اشتباه تاریخ» پس از پاسخ تلافی‌جویانه مشروع ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ ( ۱۳ آوریل ۲۰۲۴) نیروهای مسلح ایران به حمله اسرائیل به سفارت ایران در سوریه پاسخ می‌دهم. 

احتراما، یادآور می‌شوم که روز دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ (اول آوریل ۲۰۲۴) در حمله اسرائیل به اماکن دیپلماتیک ایران در دمشق تعداد زیادی، از جمله هفت مستشار ارشد نظامی ایرانی که برای مشاوره به دولت سوریه در مبارزه با گروه تروریستی داعش در این کشور حضور داشتند، کشته شدند.

با توجه به مصونیت اماکن دیپلماتیک بر اساس قوانین بین‌المللی و کنوانسیون‌های دیپلماتیک، ایران انتظار داشت که حمله اسرائیل به اماکن دیپلماتیک از سوی همه کشورها، بویژه آنهائی که در ارتباط با احترام به حقوق بین‌الملل خود را پیشتاز می‌پندارند، و مهمتر از همه توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد، محکوم شود. 

مایه تاسف است که برخی از کشورها، اگرچه به طور مستمر خواستار خویشتنداری و کاهش تنش «برای جلوگیری از گسترش درگیری» بوده اند، اما حمله اسرائیل که دقیقاً مغایر با فراخوانها برای خویشتنداری، و تعمدا به قصد فراگیر کردن جنگ در منطقه با کشاندن ایران به جنگ با متحدان اسرائیل، بخصوص ایالات متحده آمریکا، به منظور منحرف کردن توجه از جنایات جاری اسرائیل در غزه بود، را محکوم نکردند. 

ایران با قصد پرهیز از افتادن در این تله اسرائیل، در حالی که با سازمان ملل و سایرین در حال گفتگو و تعامل بود، بمدت ده روز حداکثر خویشتنداری را از خود نشان داد. در نهایت، و در پی عدم واکنش از سوی شورای امنیت سازمان ملل به دلیل مخالفت برخی از اعضای دائم این شورا، برای کشور من هیچ گزینه ای جز اعمال حق ذاتی دفاع از خود، براساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد، در مقابل نقض حاکمیت آن توسط اسرائیل باقی نمانده بود. 

همچنین باید در نظر داشت که پاسخ ایران سنجیده، محدود، با اجتناب عمدی از اهداف غیرنظامی یا اقتصادی بود و تنها دو پایگاه هوایی را که در حمله به بخش کنسولی سفارت در دمشق شرکت داشتند را هدف قرار داد. 

با توجه به موضعگیری‌های مثبت مقامات دانمارکی، از جمله سرکار عالی، در مورد نیاز مبرم برای رعایت حقوق بشر، انتظار می رفت که واکنشی نسبت به جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت و نسل کشی در غزه و سایر نقاط فلسطین اشغالی صورت گیرد. تصاویر زنده از غزه که نشان دهنده فجیع‌ترین ظلم - مرگ، ویرانی، گرسنگی و انسانیت زدائی – بویژه علیه زنان و کودکان، که وجدان جهان را به لرزه درآورده است، نه تنها شایسته محکومیت، بلکه سزاوار فریاد و نهیب اعتراضی است. متأسفانه، از هیچ یک از کسانی که خود را در سمت درست تاریخ می‌پندارند، چنین موضعگیری دیده نشده است. 

بر اساس آمار روزآمد، در حملات اسرائیل به غزه از ۷ اکتبر، حداقل ۳۵۰۰۰ فلسطینی، دو سوم آنها زن و کودک، کشته و ۷۸۰۰۰ نفر زخمی‌شده اند. هزاران نفر مفقود هستند که گمان می رود زیر آوار مدفون شده اند، نزدیک به ۳۰۰۰۰ کودک، تعداد زیادی از آنها با جراحات ماندگار و ابدی، یتیم شده اند و بسیاری از آنها بستگانی هم برای مراقبت از خود را ندارند. ۳۸۰۰۰۰ واحد مسکونی، ۴۱۲ مدرسه و دانشگاه، ۵۵۶ مسجد، سه کلیسا و ۲۰۶ اماکن باستانی و میراث فرهنگی، و همچنین ۳۲ بیمارستان و ۵۳ مرکز بهداشتی تخریب شده اند، اما، دریغ از یک کلمه محکومیت از جانب کسانی که "در سمت درست تاریخ ایستاده اند"!

این یک واقعیت زندگی است که کشتار و ویرانی برای هیچ یک یا هیچ ملتی صلح و امنیت به ارمغان نخواهد آورد. بر اساس گزارش سازمان ملل، تنها در غزه، ۱۹۰۰۰ کودک یتیم شده اند که بستگانی هم برای مراقبت از خود ندارند. آنها چه نقشی در درگیری‌های چند دهه گذشته داشته اند؟ اگر این بچه‌ها از ادامه کشتار در غزه جان سالم بدر برند، چه انتظاری باید از آنها داشت؟ از دیگرمردم آنجا، پیر و جوان، که در تمام طول عمرشان جز اشغال، سرکوب و تسخیر و مقهورسازی چیزی ندیده اند، چه انتظاری باید داشت؟

خانم نخست وزیر!

اغلب گفته می‌شود که "حقیقت اولین قربانی جنگ است". اولاً، این یک جنگ نیست، یک حمله وحشیانه یک طرفه به جامعه‌ای محصور شده و بی دفاع، عمدتا زنان و کودکان، به قصد ریشه‌ کن کردن آنهاست. ثانیاً، اینجا نه که حقیقت، بلکه انسانیت است که قربانی شده است. حقیقت آشکار، و همان چیزی است که جهان با وحشت شاهد آن است و آن چیزی نیست جز جنایات علیه بشریت، بی سابقه در عصر حاضر و گذشته، که به طرز بی‌رحمانه‌ای علیه غیرنظامیان بی‌گناه در حال وقوع است.

درخواست آتش ‌بس، اما عمل نکردن به آن، دادن کمک‌های غذایی، اما مخالفت نکردن با تحویل سلاح به اسرائیل برای بمباران کامیون‌های مواد غذایی، نهایت تناقض اخلاقی است. عدم محکومیت این جنایات، از جمله، به اسرائیلی‌ها کارت سفید و اختیار تام می‌دهد تا به کارزار نسل ‌کشی و پاکسازی قومی غزه ادامه دهند.

بیم آن می رود که ادامه بی رویه این نسل کشی عواقب گسترده ای را نه تنها برای مردم باقی مانده غزه، بلکه برای منطقه و به تبع آن برای کل جهان در پی داشته باشد. بنابراین، بر همه دولت‌ها، سیاستمداران، افراد صاحب نفوذ و مردم واجب است که برای توقف این قتل عام به شدت، معنادار و مؤثر تلاش کنند. چه تعداد بیشتر باید کشته شوند و چه میزان ویرانی بیشتر باید به بار آید تا متحدان اسرائیل در سمت درست تاریخ بایستند و پایان دادن به مرگ و ویرانی در غزه را خواستار شوند؟

نخست وزیر در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفته بود که ایران درباره پاسخ به رژیم صهیونیستی، طرف اشتباه تاریخ ایستاده است و نقش مخرب در خاورمیانه دارد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901536

دیگر خبرها

  • پاسخ سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک/ به نسل‌کشی واکنش نشان دهید
  • در حمله به اسرائیل، از لایه پدافندی ناتو عبور کردیم 
  • جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است
  • راهکار سخنگوی قوه قضاییه برای خروج دیدارهای مردمی از حالت تشریفاتی
  • پشت پرده استعفای فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی
  • یک برگ دیگر از ناکارآمدی های دولت سیزدهم/ تولیدات خودروسازان داخلی کجاست؟
  • جمشیدیان: شانس بردن سپاهان و پرسپولیس برابر است/ طلایی پوشان فوتبال را از ۲ قطبی در آوردند
  • جلائی‌پور، استاد دانشگاه: برای عملیات «وعدهٔ صادق» به قدر کافی پیوست‌های دیپلماتیک و مربوط به سیاست داخلی و اقتصاد تمهید و عملیاتی نشده/ به جای انسجام داخلی و افزایش همبستگی ملی و رضایت عمومی شهروندان، شاهد تجدید طرح گشت ارشاد بوده‌ایم
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد