Web Analytics Made Easy - Statcounter

در گزارش ۶۷صفحه‌‌ای جدید سازمان ملل آمده است که کره شمالی در سال ۲۰۱۹ برنامه‌های اتمی و موشکی خود را توسعه داد و تحریم‌های تحمیلی را نیز دور زد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گزارش جدید ۶۷ صفحه‌ای سازمان ملل متحد که بخشی از آن دوشنبه شب به وقت تهران از سوی یک رسانه انگلیسی منتشر شد، بر تداوم برنامه موشکی و اتمی کره شمالی در سال ۲۰۱۹ حکایت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «رویترز» در گزارش کمیته تحریم‌های کره شمالی در شورای امنیت سازمان ملل که قرار است ماه آتی اعلام شود آمده است که پیونگ یانگ در سال 2019 توسعه برنامه اتمی و موشکی بالستیک خود را که ناقض تحریم‌های سازمان ملل است، ادامه داد.

در بخشی از این گزارش آمده است: «در سال 2019، جمهوری دموکراتیک کره برنامه‌های غیرقانونی اتمی و موشکی خود را متوقف نکرد و در اقدامی که ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت است آن‌ها را ادامه داد.»

 به نوشته رویترز، در گزارش جدید سازمان ملل آمده است  که کره شمالی در اقدامی تازه جهت دور زدن تحریم‌ها، میلیون‌ها تن کالاهای ممنوع شده از سال 2017 را به خارج صادر کرد. این کشور بین ژانویه و آگوست 2019 ، 3.7 میلیون متر مکعب زغال سنگ به ارزش 370 میلیون دلار صادر کرده است.

 در این گزارش اشاره شده که سه بندر چینی در خلیج «هانگژو»  در انتقال این کالاها نقش داشته‌اند.

 به گزارش این منبع خبری، کره شمالی همچنین به طور غیرقانونی نفت پالایش شده را از طریق کشتی  به کشتی  در دریا  و حتی با ارسال‌های مستقیم خریداری کرده است.

در گزارش جدید سازمان ملل متحد به تداوم حملات سایبری کره شمالی به موسسات مالی جهانی اشاره شده است.

منابع خبری دوشنبه شب به وقت تهران گزارش دادند  به دنبال اصرار رهبر کره شمالی بر رفع تحریم‌ها علیه کشورش به عنوان شرط ادامه مذاکره مجدد با آمریکا، اینک رئیس جمهور ایالات متحده به مشاوران ارشد سیاست خارجی خود گفته  تا انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری در ماه نوامبر (آبان اینده) هیچ ملاقاتی با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی برگزار نخواهد کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان ملل کره شمالی تحریم ها برنامه اتمی جدید سازمان ملل اتمی و موشکی کره شمالی گزارش جدید تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۷۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران را غیرقانونی و غیرانسانی خواند

از روزنامه جونگانگ دیلی، خبرگزاری رسمی کره شمالی از تحریم‌های اخیر ایالات متحده علیه صنعت پهپادی ایران انتقاد کرد درحالیکه علت اعمال تحریم‌ها پاسخ تهران به جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی بوده است.

به‌تازگی واشنگتن اشخاص و نهاد‌هایی که مدعی است با برنامه پهپادی ایران مرتبط هستند را تحریم کرده است.

خبرگزاری کره شمالی نوشت که اقدام نظامی ایران ناشی از حملات بی‌پروای اسرائیل است درحالیکه آمریکا حقایق را به گونه‌ای منحرف می‌کند که ایران را مسئول وخامت اوضاع منطقه نشان دهد.

این رسانه رسمی پیونگ یانگ تاکید کرد: رفتار بی‌ملاحظه ایالات متحده یک اقدام خشونت‌آمیز، غیرقانونی و غیرانسانی است که حاکمیت ایران را نقض می‌کند. هیچ چیز نمی‌تواند نیرو‌های مسلح ایران و اراده مردم برای حفظ حاکمیت و عزت کشور را در هم بشکند.

هفته گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری (OFAC) بیش از ۱۲ نهاد، شخص و کشتی را در فهرست تحریم‌های تازه قرار داد درحالیکه مدعی است آنها نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپاد‌های وزارت دفاع ایران ایفا می‌کنند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • کره شمالی تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران را غیرقانونی و غیرانسانی خواند
  • واکنش کره شمالی به تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران
  • ۷۱۹ حمله موشکی و پهپادی حزب الله به فلسطین اشغالی طی یک ماه
  • آب‌رسانی به ۴۱ روستا توسط بسیج‌ سازندگی خراسان‌ شمالی
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • ادامه اعتراضات دانشجویی آمریکا؛ بازداشت گسترده در کارولینای شمالی
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • ادعای ناظران درباره اصابت موشک ساخت کره‌شمالی به خارکیف اوکراین
  • تامین گوشت گرم در استان یزد