Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه انگلیسی «دیلی میل» از نزاع نامزد نخست‌وزیر بوریس جانسون با یک مشاور ارشد او خبر داد؛ نزاعی که بر سر اعمال تغییرات در کابینه در گرفته و هنوز مشخص نیست سرانجام آن چه خواهد شد.

اخبار بین الملل- دیلی میل در گزارش امروز دوشنبه خود از سابقه چندین ساله فعالیت «کَری سیموندز» نامزد بوریس جانسون در حزب محافظه‌کار، روابط نزدیک او با برخی از اعضای ارشد کابینه انگلیس و دعوای اخیرش با «دومینیک کامینگز» مشاور ویژه نخست‌وزیر خبر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش این روزنامه انگلیسی، سیموندز و کامینگز بر سر ادامه حضور یا اتمام کار برخی از اعضای ارشد کابینه این کشور دچار نزاع شده‌اند. کامینگز در همه‌پرسی سال ۲۰۱۶ درباره برگزیت، مشاور ارشد جانسون در کارزار خروج از اتحادیه اروپا بود و بعد از آن به عنوان مشاور به کار خود ادامه داده است.

دیلی میل در گزارش خود به نقل از «منابع وابسته به خزانه‌داری» این کشور نوشت: «به نظر می‌رسد که بوریس جانسون نخست‌وزیر بریتانیا باید بین مغز و قلبش، یکی را انتخاب کند».

سیموندز ۳۱ ساله از سال ۲۰۰۹ به عنوان یکی از مسئولان رسانه‌ای حزب محافظه‌کار مشغول به کار بود و به مدت یک سال تا آگوست ۲۰۱۸ هم در مقام مدیر ارتباطات این حزب فعالیت کرده بود.

 

دومینیک کامینگز مشاور نخست‌وزیر انگلیس و سیموندز، نامزد جانسون

بنا بر گزارش‌ها، او در مدت فعالیتش در حزب محافظه‌کار توانسته دوستان و متحدان قدرتمندی برای خودش از قبیل «ساجد جاوید» وزیر کنونی خزانه‌داری، «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس پیدا کند.

آنطور که دیلی میل خبر داده، کامینگز اخیرا با تاکید بر عملکرد نه چندان خوب برخی از وزرای کابینه و تعدادی از مشاوران جانسون، از نخست‌وزیر انگلیس خواسته است که ترکیب کابینه را تغییر دهد و عذر برخی مشاوران را بخواهد.

به گزارش این روزنامه، افرادی که مشاور ارشد جانسون خواستار تغییر و برکناری آنها شده، روابط خوبی با نامزد نخست‌وزیر انگلیس دارند و جزو متحدان خانم سیموندز محسوب می‌شوند.

دیلی میل با اعلام این خبر که جانسون «به زودی دست به تغییر کابینه خواهد زد»، گزارش داد، نخست‌وزیر درخواست مشاور ارشدش برای برکناری وزیر خزانه‌داری را رد کرده اما آینده والاس وزیر دفاع در کابینه نامشخص است.

یک منبع وابسته به وزارت خزانه‌داری انگلیس در این باره گفت: «البته همیشه خطر نزاع بین کَری (سیموندز) و دومینیک (کامینگز) و گیر افتادن نخست‌وزیر وسط این نزاع وجود دارد. دومینیک در تلاش است که دولت را به همان روشی که او در کارزار همه‌پرسی (برگزیت) با ان پیروز شد، اداره کند و اگر (کارش) سبب کارآمدتر شدن دولت بشود، برایش اهمیتی ندارد که او به چه کسی اهانت می‌کند اما کَری (سیموندز) به دوستانش بسیار وفادار است».

طبق گزارش دیلی میل، نامزد جانسون به رغم آنکه بیش از یک سال از فعالیتش به عنوان مدیر ارتباطات حزب محافظه‌کار گذشته است، او هنوز هم نفوذ قابل توجهی در داونینگ استریت (ساختمان نخست‌وزیری) انگلیس دارد و همچنان به عنوان مشاور بوریس جانسون عمل می‌کند.

تنش و نزاع بین نامزد نخست‌وزیر انگلیس با مشاور ارشد او درباره ترکیب کابینه این کشور در حالی انجام شده که دولت محافظه‌کار جانسون به دنبال نهایی‌شدن توافق برگزیت در پارلمان انگلیس و همچنین اتحادیه اروپا، در حال مذاکره با اتحادیه اروپا برای اجرایی کردن این توافق است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: بوریس جانسون بریتانیا انگلیس نخست وزیر انگلیس بوریس جانسون نامزد نخست وزیر انگلیس حزب محافظه کار اتحادیه اروپا بوریس جانسون مشاور ارشد خزانه داری دیلی میل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۷۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن در تل‌آویو: حالا وقت توافق است

به گزارش خبرآنلاین «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده که به اراضی اشغالی سفر کرده، روز چهارشنبه و در دیدار با «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی، جنبش مقاومت فلسطین (حماس) را تنها مقصر عدم حصول توافق آتش‌بس دانست و تاکید کرد این توافق هرچه سریع‌تر باید حاصل شود.

این دیپلمات ارشد آمریکایی پا را از این هم فراتر گذاشته و در اظهاراتی که انتقادات پیشین واشنگتن از عملکرد نظامیان صهیونیست در غزه را نقض می‌کند، حتی رنجی که در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به غزه متوجه فلسطینیان شده را هم به گردن حماس انداخت!

به نقل از ایسنا او در این راستا با تاکید بر لزوم ارسال کمک‌های بشردوستانه مضاعف به فلسطینیان در غزه، گفت: «ما باید بر کسانی تمرکز کنیم که در این میدان نبرد ساخته دست حماس، رنج می‌کشند.»

وزیر خارجه آمریکا همچنین بر ضرورت توافق رژیم صهیونیستی و حماس برای آتش‌بس تاکید کرد و گفت: «حتی در این زمان دشوار هم ما مصمم به تحقق یک توافق آتش‌بس برای آزادی اسرا هستیم... جای هیچ تعلل و بهانه‌ای نیست؛ اکنون وقت (توافق) است.»

بلینکن در حالی حماس را مسئول عدم حصول توافق دانست که جریان‌های راست افراطی در کابینه رژیم صهیونیستی هم با توافق مخالف بوده و کابینه را تهدید به انحلال کرده‌اند.

«اوریت استروک» وزیر شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی توافق در حال بررسی در مصر را «افتضاح» دانست و گفت این طرح پیشنهادی ماهیت وجودی کابینه رژیم صهیونیستی را زیر سوال می‌برد.

او با بیان اینکه چنین توافقی می‌تواند اهداف جنگی رژیم صهیونیستی را از بین ببرد، گفت: «سربازان همه چیز خود را رها کرده و رفتند که برای اهدافی که دولت تعیین کرده بود، بجنگند. حالا ما همه این‌ها را دور می‌ریزیم تا ۲۲ یا ۳۳ یا نمی‌دانم چند نفر را نجات دهیم. چنین دولتی حق حیات ندارد.»

اظهارات این وزیر صهیونیست یادآور اظهارات «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و رهبر حزب «صهیونیسم دینی» است که گفته بود اگر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم با توافق کنونی موافقت کند، او ائتلاف حاکم را بر هم خواهد زد.

در مقابل، «یائیر لاپید» رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی به اظهارات استروک واکنش نشان داد و با کنایه به اظهارات وی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «دولتی که ۲۲ یا ۳۳ عضو افراطی دارد، حق حیات ندارد.»

«چیلی تروپر» قانون‌گذار رژیم صهیونیستی هم تلاش چهره‌های افراطی در کابینه رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از امضای توافق را با تعالیم یهودیت مغایر دانست و گفت بر خلاف ادعای کسانی که خود را نماینده و سخنگوی یهودیت می‌دانند، یهودیت واقعی برای جان انسان‌ها ارزش قائل است.

هرتزوگ نیز در دیدار با بلینکن به‌ احتمال صدور قرار بازداشت برای رهبران رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه واکنش نشان داد و مدعی شد دشمنان این رژیم سعی دارند از سازوکارهای قانونی بین‌المللی علیه تل‌آویو استفاده کنند.

او دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی را «بسیار قدرتمند» دانست و گفت استفاده از دیوان کیفری بین‌المللی علیه این رژیم «تهدید» علیه دموکراسی است، تهدیدی که هرتزوگ از دوستان و حامیان رژیم صهیونیستی خواست با آن مخالفت کنند.

بلینکن پس از دیدار با هرتزوگ با معترضانی که خواستار توافق تبادل اسرا با مقاومت فلسطین هستند، دیدار و گفت‌وگو کرد.

او همچنین به صورت خصوصی با خانواده‌های اسرای آمریکایی در غزه گفت‌وگو کرد.

برنامه بعدی بلینکن در سفر به سرزمین‌های اشغالی، گفت‌وگو با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در قدس است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901752

دیگر خبرها

  • تمایل شدید محافظه کاران انگلیس برای فاصله گرفتن از سوناک
  • انگلیس پناهجویان را برای اخراج به رواندا دستگیر می‌کند
  • خطر شورش‌های درون حزبی بیخ گوش نخست وزیر انگلیس
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ نزاع در کابینه رژیم صهیونیستی
  • اردوغان از دست دادن با مارک روته اجتناب کرد؟ + فیلم | وقتی دست آقای سیاستمدار روی هوا ماند!
  • بلینکن در تل‌آویو: حالا وقت توافق است
  • اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد جدید می‌خرد
  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: نخست وزیر قول حمله به رفح و عدم پایان جنگ را داده است
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • دعوای مجلس و دولت بالا گرفت؛ ماجرا چیست؟