Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئولین شهری این روزها نسبت به دستفروشان بی‌تفاوت هستند تا جایی که در روزهای پایانی سال در جریان جمع آوری دستفروشان شهر اظهار بی اطلاعی می کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ چندی پیش خبر بسته شدن پارکینگ پروانه در رسانه‌ها منتشر شد، پارکینگ پروانه جمعه بازار معروف تهران بود که به تعبیر برخی، یکی از طرح‌های ساماندهی دستفروشان به حساب می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خبر در روزهای پایانی سال 98 در حالی منتشر شده که شهرداری تهران هر ساله مسئله جمع‌آوری دستفروشان و ساماندهی آنان در قبال دریافت وجه و تامین مکان برای آن‌ها را در دستور کار می‌دهد. اما چرا ساماندهی دستفروشان تنها در روزهای پایانی سال انجام می شود؟

قانون اجازه نمی دهد که در خیابان به دستفروشان جا بدهیم

حمیدرضا تحصیلی، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، در رابطه با انتقال پارکینگ پروانه گفت: اطلاعی در مورد انتقال پارکینگ پروانه ندارم و امروز صبح (شنبه گذشته) اطلاع پیدا کردم.

او در رابطه با چرایی ساماندهی دستفروشان در روزهای پایانی سال گفت: دستفروشان در شب عید از اطراف تهران به داخل هجوم و سبب بی انضباطی می شوند.

تحصیلی خاطرنشان کرد: ما هم مکلف نیستیم به همه این ها جا بدهیم چراکه خیلی‌ها دستفروش نیستند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به شناسایی دستفروشان گفت: دستفروشان را توسط شهرکت شهربان شناسایی کردیم و از کل مناطق 22گانه درخواست کرده‌ایم تا محل‌هایی در اختیار ما بگذارند.

او در رابطه با چرایی اقدام به ساماندهی در روزهای پایان سال اظهار کرد: در طول سال اجازه نداریم خیابان‌ها را به این افراد بدهیم و تنها این اقدام را در ایام نوروز انجام می‌دهیم. در طول سال هم طبق مصوبه مشاغل بی‌کانون محل‌هایی را پیش‌بینی می‌کنیم.

تحصیلی در رابطه با این که چرا برای دستفروشان جهت جذب گردشگران خیابانی در نظر نمی‌گیرید؟ گفت: چنین چیزی قانونی نیست. تبصره 1 بند 2 ماده 55 چنین اجازه‌ای به ما نمی‌دهد که در خیابان به دستفروشان جا بدهیم. در جهت کمک به دستفروشان مکان‌هایی را برای آن‌ها در نظر می‌گیریم.

معاون فرهنگی شهرداری: دستفروشی در حوزه کاری من نیست

محمدرضا جوادی یگانه، معاون امور اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران، در رابطه با چرایی برخورد با دستفروشان در شب های عید گفت:  دستفروشان به من ارتباطی ندارد.

او افزود: مسئله دستفروشی پیچیده است. بر اساس نظرسنجی‌هایی که کردیم در مترو همزمان مردم از دستفروشی ناراضی هستند و از برخورد با دستفروشان هم ناراضی هستند و به سادگی نمی‌توان این کار را انجام داد.

جوادی یگانه معتقد است دستفروشی حوزه کاری‌اش نیست. این در حالی است که او چندی پیش دو نشست با دستفروشان مترو با حضور خبرنگاران برگزار کرده است!!

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شهرداری تهران معاون فرهنگی دستفروشان ساماندهی دستفروشان پارکینگ پروانه جوادی یگانه ساماندهی مشاغل روزهای پایانی سال ساماندهی دستفروشان رابطه با چرایی پارکینگ پروانه جوادی یگانه جا بدهیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۷۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه

مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه در پی اجرای عملیات استقرار بالابر، تأمین، نگهداری و کالیبراسیون دوربین‌های ثبت تخلف جاده‌ای خبر داد.

به گزارش ایمنا، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، در پی اجرای عملیات استقرار بالابر، تأمین، نگهداری و کالیبراسیون دوربین‌های ثبت تخلف جاده‌ای در مسیر رفت‌وبرگشت آزادراه تهران-پردیس، محدودیت تردد در این محور اعمال می‌شود.

بازه زمانی این عملیات از تاریخ ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ لغایت ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ و از ساعت ۱۲ الی ۱۶ روزهای شنبه، از ساعت ۹ الی ۱۶ روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه و از ساعت ۹ الی ۱۲ روزهای چهارشنبه هر هفته خواهد بود. همچنین عملیات در روزهای پنجشنبه و جمعه، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد تعطیلات چندروزه متوقف می‌شود.

موقعیت دقیق اجرای عملیات نیز کیلومتر ۵۰۰+۲ الی ۰۰+۵ آزادراه تهران-پردیس خواهد بود و امکان تردد هم‌زمان با اجرای عملیات با اعمال محدودیت و رعایت جوانب احتیاط وجود دارد.

تردد در محور تهران-ساوه محدود می‌شود

مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از محدودیت تردد در محور تهران-ساوه به دلیل اجرای عملیات استقرار بالابر، تأمین، نگهداری و کالیبراسیون دوربین‌های نظارت تصویری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، در پی اجرای عملیات استقرار بالابر، تأمین، نگهداری و کالیبراسیون دوربین‌های نظارت تصویری در مسیر رفت‌وبرگشت آزادراه تهران-ساوه، محدودیت تردد در این محور اعمال می‌شود.

بازه زمانی این عملیات از تاریخ ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ لغایت ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ و از ساعت ۹ الی ۱۵ روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته خواهد بود. ضمن این که در روزهای پنجشنبه و جمعه، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد تعطیلات چندروزه عملیات متوقف می‌شود.

موقعیت دقیق اجرای عملیات نیز از کیلومتر ۲ الی ۲۹ این محور خواهد بود. این در حالی است که تردد هم‌زمان با اجرای عملیات با اعمال محدودیت و رعایت جوانب احتیاط امکان‌پذیر است.

کد خبر 748609

دیگر خبرها

  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • فعالیت سامانه بارشی در کرمانشاه شدت می یابد
  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین
  • پلمب ۸ واحد مشاور املاک غیرمجاز در پردیس و بومهن + فیلم
  • کیفیت هوای پایتخت در روز جاری/ تعداد روزهای پاک از ابتدای سال
  • فال حافظ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • رابطه زناشویی برنده و بازنده ندارد
  • اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم
  • محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه