Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-01@08:58:21 GMT

سهمیه بنزین تاکسی ها در بازار سیاه سوخت

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۵۸۰۸۱

سهمیه بنزین تاکسی ها در بازار سیاه سوخت

خبرگزاری میزان- عضو اتحادیه جایگاه‌داران سوخت گفت: بازار سیاه بنزین عمدتا مربوط به خودرو‌هایی عمومی با سهمیه بالا است، بعضا در نزدیکی جایگاه سوخت شاهد حضور مالکان تاکسی هستیم. تاریخ انتشار: 08:30 - 22 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۵۰۵۷ ناصر رئیسی فرد عضو اتحادیه جایگاه‌داران سوخت در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان با اشاره به مصرف بنزین در کشور اظهار کرد: افزایش قیمت بنزین با ایجاد شوک مقطعی باعث کاهش مصرف سوخت در کوتاه مدت می‌شود، اما بنزین ماهیت مصرفی دارد و مصرف کننده با توجه به نیاز خود مصرف را تنظیم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو اتحادیه جایگاه‌داران سوخت تصریح کرد: در صورت ایجاد روش‌های صحیح در ارائه سوخت می‌توان به مدیریت مصرف و تامین نیاز بازار اقدام کرد، اما به دلیل اتخاذ تصمیمات اشتباه در خصوص آن شاهد ناهنجاری‌های زیادی در سوخت رسانی هستیم.
وی افزود:بازار سیاه سوخت و افزایش زمان سوخت گیری و تعداد آن منجر به ایجاد صف‌های طولانی در پمپ بنزین ها شده است.
رئیسی فرد بیان کرد: بازار سیاه بنزین عمدتا مربوط به خودرو‌هایی عمومی با سهمیه بالا است، بعضا در نزدیکی جایگاه سوخت شاهد حضور مالکان تاکسی هستیم که با فروش سهمیه بنزین خود زمینه ایجاد بازار سیاه بنزین را فراهم می‌کنند.
وی ادامه داد: قیمت بنزین در بازار سیاه بین ۱۵۰۰ تا ۳ هزار تومان است که به صورت توافقی میان خریدار و فروشنده تعیین می‌شود.
رئیسی فرد تصریح کرد: افزایش قیمت بنزین اهرم مناسبی برای مدیریت مصرف در درازمدت نیست و باید با واقعی سازی قیمت از قاچاق و ایجاد بازار سیاه جلوگیری کرد.
عضو اتحادیه جایگاه‌داران سوخت ادامه داد: مصرف بهینه زمانی صورت می‌گیرد که کارخانه‌های تولید خودرو با رعایت استانداردها، اقدام به تولید خودروی کم مصرف کنند.
وی افزود: منابع درآمد ناشی از افزایش قیمت بنزین باید در زیرساخت‌های کشور مانند حمل و نقل عمومی و ایجاد اشتغال در استان‌های دیگر هزینه شود تا از مهاجرت و کار کردن با ماشین در شهر‌های بزرگ که منشا ناهنجاری‌های فراوانی است، جلوگیری شود. بیشتر بخوانید: تخصیص سهمیه نوروزی بنزین در حیطه وزارت نفت نیست

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بنزین اخبار اقتصادی وزارت نفت افزایش قیمت بنزین بازار سیاه بنزین رئیسی فرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۸۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی خودروی پراید در جایگاه سوخت آستارا

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان؛ اردشیر هوشیار در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: امشب سه شنبه ۱۱ اردیبهشت خودروی پراید هنگام سوخت گیری در جایگاه سی ان جی جانبازان آستارا دچار حریق شد.
وی با بیان اینکه پراید به علت گسترش آتش کامل سوخت، افزود: خوشبختانه این حادثه خسارت جانی به همراه نداشت.
رییس شرکت پخش فراورده‌های نفتی شهرستان آستارا اضافه کرد: بر اثر شدت آتش سوزی در حال حاضر در جایگاه جانبازان امکان سوخت گیری برای خودرو‌ها وجود ندارد که مسئولان جایگاه در تلاش هستند تا سوخت گیری در این جایگاه به روال عادی بازگردد.

دیگر خبرها

  • نگاهی به بازار تخم مرغ در اردیبهشت ماه
  • استاندارد پایین خودروهای داخلی عاملی در بروز ناترازی بنزین
  • آتش سوزی خودروی پراید در جایگاه سوخت آستارا
  • بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی
  • ناترازی بنزین با سوخت متانول برطرف می‌شود
  • درخواست مهم وزیر اقتصاد از وزیر راه و شهرسازی/ خودرو‌هایی که سهمیه بنزین آن‌ها قطع خواهد شد؛ کدامند؟
  • استفاده از سهمیه سوخت حدود ۱۵ هزار تاکسی و وانت‌بار محدود می‌شود
  • ابطال ۲۳ هزار کارت سوخت تاکسی فاقد بیمه شخص ثالث
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • پای ربات‌ها به پمپ بنزین رسید