Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه دوشنبه در دهمین نشست اعضای کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ایلام اظهار داشت: دستگاهی هرجا مجوزی صادر کرد باید در قبال آن احساس مسوولیت کند و در این راستا دستگاه های اجرایی باید بر بخش خصوصی که زیر نظر آنها فعالیت می کنند و مجوز فعالیت های آنها را صادر می کنند نظارت داشته باشند و در عملکرد این بخش ها باید پاسخگو باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که در بازار توزیع کالا سه گروه انباردار و بنک دار، خرده فروش و مصرف کننده رو به رو در این چرخه حضور دارند، گفت: سامانه ای باید برای نظارت بر فعالیت دو دسته اول ایجاد و ورود و خروج کالا در انبارها و خرده فروشان در این سامانه ثبت و پایش شود تا در خصوص کنترل قیمت ها و احتکار و قاچاق کالا نیز مدیریت لازم صورت گیرد.

وی افزود: اولین حلقه گمشده در استفاده از سامانه ثبت کالا در انبارها عدم آموزش و اطلاع رسانی برای انبارداران و بنکداران است. باید در این زمینه آموزش های لازم و اطلاع رسانی دقیق برای همه انبارداران در استان ارائه شود و اصول بر پایه اعتماد متقابل باشد و البته اساس کار اگر بر شفاف سازی استوار باشد و ورودی و خروجی کالا ثبت شود هیچ تخلفی صورت نخواهد گرفت.

رییس شورای مبارزه با قاچاق کالاو ارز استان ایلام یادآور شد: با استفاده از نظرات صنوف و بازاریان در کارگروه و تفاهم با آنها نسبت به مدیریت و کنترل بازار و پیشگیری از بحران ها و جلوگیری از افرادی که به دنبال دور زدن قانون هستند، اقدام شود و در این مسیر راهکاری برای حذف واسطه ها و دلالان غیر رسمی اندیشیده شود.

وی با اشاره به ثبات بازار در شرایط کنونی توضیح داد: هرچند کشور در حال حاضر با بحران رو به رو نیست ولی ما با ترفندهای جنگ روانی رو به رو هستیم که باید راهکاری برای مبارزه با این جنگ روانی ایجاد کنیم تا در مدیریت بازار خلل ایجاد نشود.

سلیمانی دشتکی در ادامه خواستار تشکیل کارگروهی در جهت مدیریت بهتر بازار شد و اضافه کرد: این کارگروه با حضور نمایندگان چهار طرف صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات، صنوف و بازاریان و دادگستری شکل گیرد.

برچسب‌ها ایلام قاسم سلیمانی دشتکی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام قاسم سلیمانی دشتکی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ایلام قاسم سلیمانی دشتکی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبارزه با قاچاق کالا سلیمانی دشتکی اطلاع رسانی ارز استان رو به رو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۸۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان

سردار جلیل موقوفه ئی با بیان اینکه محور این طرح نظارت و پایش انبار‌ها و محل‌های دپوی کالا ها بود گفت : کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی و رابطان این پلیس در زمان ۷۲ ساعته‌ی اجرای طرح ، با استفاده از ظرفیت‌های منابع و مخبرین و رصد بانک اطلاعاتی، با کنترل نامحسوس مکان‌های تحت رهگیری و اطمینان از صحت گزارشات واصله پس از هماهنگی قضائی به همراه تیمی از کارشناسان ادارات صمت، تعزیرات و بازرگانی وارد عمل شدند.

وی افزود : در این بازرسی ها که در حوزه لوازم خانگی و آشپزخانه، ابزار آلات صنعتی، انواع لوازم آرایشی بهداشتی، انواع سوخت موتورسیکلت سنگین، لوازم یدکی خودرو انجام شد کالاهای قاچاقی به ارزش ۷۳ میلیارد و ۷۰ میلیون ریال کشف و در این رابطه ۹ نفر دستگیر و و ۴ دستگاه وسیله نقلیه توقیف شد 

فرمانده انتظامی استان از شهروندان خواست هرگونه اخبار مربوط به قاچاق کالا را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • شوراها پل ارتباطی مدیریت اجرایی و مردم هستند
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است
  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • کشف قاچاق چوب در پارسیان
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران