Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@11:34:59 GMT

بانوانی که امروز هم دوشادوش مردان به صحنه می‌آیند

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۵۸۲۱۳

بانوانی که امروز هم دوشادوش مردان به صحنه می‌آیند

امام خمینی (ره) زنان را پیشگامان انقلاب معرفی می‏‌کردند؛ همان زنانی که در صف‌های مقدم تظاهرات حاضر بودند و با حرکت ‏خود مردان را برای حضور و مبارزه تشجیع کردند؛ زنانی که فرزندان خود را برای شهادت تربیت کردند و با پاسداری از خون شهدا، انقلاب را تداوم بخشیدند.

پیروزی انقلاب اسلامی به دور از تفکیک جنسیتی، تحولی بود که بنیانگذار انقلاب اسلامی بر آن صحه می‌گذاشتند و می‌فرمودند: «ما مفتخریم که بانوان و زنان پیر و جوان و خرد و کلان در صحنه‌های فرهنگی و اقتصادی و نظامی حاضر و هم دوش مردان در راه تعالی اسلام و مقاصد قرآن کریم فعالیت دارند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروزه هم این زنان زیر بمباران تبلیغاتی و جنگ نرمی که حجاب و عفاف آنان را نشانه رفته‌است، ایستادگی می‌کنند و همچنان به عهد و پیمان خود با اسلام و انقلاب پایبند هستند.

«رویا دولتی» از بانوان ارومیه‌ای معتقد است که حضور پرشور بانوان در راهپیمایی این روز به جهانیان نشان می‌دهد که این قشر تاثیرگذار و عظیم هم در مسیر انقلاب کشور خود سهیم هستیم.

وی تاکید کرد: بانوان نقش بی‌بدیلی را در تمامی عرصه‌های انقلاب داشته و دارند و با تربیت فرزندان انقلابی این مسیر را همچنان ادامه می‌دهند.

«ندا حسینی» نیز گفت: من همه ساله در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت می‌کنم تا ثابت کنم که زنان جزء جدایی‌ناپذیر انقلاب اسلامی هستند.

وی اظهار داشت: ما زنان این مرز و بوم با تربیت فرزندانی چون شهید سلیمانی‌ها به دشمن نشان می‌دهیم که راه امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی پرتوان‌تر از گذشته ادامه دارد.

«فریبا ضیایی» نیز اظهار داشت: انقلاب اسلامی زمنیه حضور بانوان را در تمامی عرصه‌ها فراهم و نگاه تبعیضی به زنان را در جامعه حذف کرد؛ افزایش سهم مدیریتی زنان طی سال‌های اخیر نیز جایگاه زنان را بیش از پیش ارتقا داده‌است.

وی بیان کرد: در زمان طاغوت زنان توان ابراز وجود نداشتند و نگاه تحقیرآمیزی به زنان وجود داشت که این نگاه با تدابیر امام خمینی (ره) و تاثیر انقلاب اسلامی حذف شد.

یک بانوی مدرس دانشگاه نیز با اشاره به اینکه زنان در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ و قبل از آن نقش بسزایی ایفا کردند، گفت: به عبارتی بانوان از ستون‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌روند و در این مسیر ثابت قدم هستند.

«ندا عبدی» با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی احترام و عزت را به زن ایرانی برگرداند و او را از «وسیله» بودن رهانید، ادامه داد: جمهوری اسلامی نقش و منزلت واقعی برگفته از دین مبین اسلام را به زنان اعطا کرد.

وی اضافه کرد: زن ایرانی در حال حاضر نیز توانسته قابلیت‌ها و توانمندی‌های خود را فارغ از نگاه جنسیتی و در پناه حجاب اسلامی ایفا کند و این امر مرهون انقلاب اسلامی است.

عبدی گفت: زنان با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال بار دیگر دین خود را نسبت به انقلابی که نویدبخش رهایی آنان از نگاه‌های غربی است، ادا می‌کنند. 

این مدرس دانشگاه بیان کرد: نگاه جهانیان در چهل‌ویکمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به راهپیمایی این روز دوخته شده‌است و زنان با حضور مقتدرانه خود پاسخ دندان‌شکنی به دشمنان خواهند داد.

مسوول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس آذربایجان‌غربی نیز با اشاره به اینکه زنان دوشادوش مردان در ظهور و بروز انقلاب نقش داشتند، گفت: زنان باید در چهلمین‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مقتدرتر از گذشته عمل کنند و جواب دندان‌شکنی به یاوه‌گویی‌های دشمنان بدهند.

لیلا سپهری ادامه داد: حضور زنان در راهپیمایی روز جاری، اقتدار نظام را به رخ جهانیان می‌کشد و این حضور آگاهانه زنان، بیداری ملت را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه زنان ایرانی با حضور مقتدرانه خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن الگوی زن مسلمان ایرانی را به جهان صادر می‌کنند، افزود: کسانی که مدعی محدودیت حجاب هستند با نگاه به راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال متوجه می‌شوند که زنان ایرانی بدون هیچ محدودیتی دوشادوش مردان در مسیر انقلاب حرکت می‌کنند.

یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی که به‌درستی به آن پرداخته نشده، نقش بانوان در آن است؛ این نقش مؤثر خود متأثر از نگاه اجتهادی و اجتماعی امام به این مقوله محسوب می‌شود.

وقتی از نظر اجتهادیِ امام سخن گفته می‌شود، باید دانست در دوره‌ی پهلوی اول، چه مصائبی بر سر زنان آمد و هویت زن مسلمان چگونه لگدمال شد و در دوره‌ی خودفروختگی پهلوی دوم چگونه زن،‌ عروسک امیال حکومت غرب‌گرا شد.

حضرت امام که خود شاهد هر ۲ دوره بود، روحانیت و بانوان را بیشتر از همه مورد ستم حکومت ستم‌شاهی می‌دانست؛ یعنی همان ۲ قشری که بیش‌ترین نقش را در پیروزی انقلاب اسلامی‌ داشتند.

به گزارش ایرنا به نقل از پرتال امام خمینی (ره) ایشان فرموده بودند: «۲ طایفه را در آن وقت از همه بیش‌تر بهشان ظلم کردند: یکی بانوان بود، که با این اسم آن قدر ظلم کردند و یکی هم روحانیان بود. این ۲ طایفه را شاید در زمان رضاشاه بیش‌تر از سایر مردم بهشان تعدی کردند.»

برچسب‌ها دفاع مقدس آذربایجان غربی جمهوری اسلامی دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس آذربایجان غربی جمهوری اسلامی دهه فجر دفاع مقدس آذربایجان غربی جمهوری اسلامی دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی راهپیمایی ۲۲ بهمن دوشادوش مردان امام خمینی بیش تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۸۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه زن و خانواده لبه رویارویی تمدنی جمهوری اسلامی با غرب است، گفت: در این عرصه انقلاب اسلامی منطقی دارد که در سطح جهانی قابل پیاده‌سازی است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، در دیدار اعضای هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه (س) که در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، گفت: کار ویژه بانوان با رویکرد اسلامی در قم نیازمند رویکردهای ویژه محتوایی است.

او با اشاره به اینکه فلسفه، اخلاق و فقه سه زاویه دید هستند که در عمق دانش تحول آفرین می‌شوند، مطرح کرد: این سه زاویه دید با شعار محقق نخواهند شد بلکه باید در لایه‌های عملیاتی به آن توجه کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه امروز در برخی از عرصه‌ها مانند معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم، عنوان کرد: وجود افرادی مانند شیخ بهایی در زمان صفویه موجب شد که امروز آثار برجسته معماری را در کشور داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: علت این اتفاق این بود که شیخ بهایی بر فقه و معارف الهی مسلط و در علوم روز نیز صاحب نظر بودند و امروز باید به پرورش چنین افرادی توجه داشته باشیم.

 

آثار جنسیت زنانه بر رشد عرفانی و معنوی

 

اعرافی با اشاره به اینکه زن و خانواده لبه رویارویی تمدنی جمهوری اسلامی با غرب است، خاطرنشان کرد: در این عرصه انقلاب اسلامی منطقی دارد که در سطح جهانی قابل پیاده‌سازی است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه انقلاب اسلامی در موضوع زن الگوهایی در جامعه خلق کرده است، تصریح کرد: دشمن از این موضوعات آگاهی دارد ولی تلاش می‌کند با بزرگ‌نمایی نقاط ضعف این دستاوردها را نادیده بگیرد.

اعرافی با اشاره به اینکه منطق زن مسلمان پیشتاز موفق در عرصه‌های گوناگون و متعهد به ارزش‌های الهی الگوی مدنظر انقلاب اسلامی است، یادآور شد: این الگو باید ساخته شده و در متن تمام کارها قرار بگیرد.

او با بیان اینکه باید دانشگاه حضرت معصومه(س) به طور ویژه به این موضوع بپردازد، ابراز کرد: ارتباط دانشگاه با جامعه الزهرا(س) باید موجب نقش آفرینی‌های مشترک شود.

اعرافی با اشاره به اینکه این دانشگاه باید بنیه علمی قوی داشته باشد، بیان کرد: بعد بین المللی دانشگاه حضرت معصومه(س) می‌تواند به عنوان یک محور مهم در دستور کار قرار بگیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه البته در درجه نخست باید دانش فنی لازم در این دانشگاه تولید شود، اظهار کرد: در عصری قرار داریم که دشمنان از بسیاری از اقدامات خود ناامید شده و کارزار فرهنگی سنگینی را به وجود آورده‌اند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه وظیفه اصلی حوزه و دانشگاه حضور اثرگذار در این کارزار فرهنگی است، مطرح کرد: جامعه خوبی داریم و اگر حوزه و دانشگاه به خوبی نقش آفرینی کنند، وضعیت بهبود خواهد یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»
  • بانوان هنرمند انقلاب اسلامی به منویات اخیر رهبر انقلاب پاسخ دادند
  • گام اول فصلنامه «ماجرا»، پرداختن به خاطرات و کارنامه رهبر معظم انقلاب است
  • شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • شوراها از نگاه بخشی و کوتاه مدت پرهیز کنند