Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-05@20:53:24 GMT

(تصاویر) طوفان ویرانگر در غرب و شمال غرب اروپا

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۵۸۴۵۵

(تصاویر) طوفان ویرانگر در غرب و شمال غرب اروپا

طوفان ویرانگر موسوم به سیارا شامگاه یکشنبه و بامداد دوشنبه بریتانیا و بخش‌هایی از شمال و شمال‌ غربی اروپا را درنوردید و باعث ایجاد خسارت‌، اختلال در سفرهای هوایی و زمینی و قطع برق شد.

به گزارش فرارو، سازمان ملی هواشناسی ایرلند اخطار وضعیت زرد طوفان را برای کل کشور صادر کرده است. از سوی دیگر به دلیل وضعیت طوفانی و بدی شرایط آب و هوایی در ایرلند مراسم ویژه آغاز پایتختی فرهنگی اروپا در شهر گالوی ایرلند لغو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آژانس ملی هواشناسی بریتانیا نیز درباره جاری شدن سیل و طغیان رودخانه‌ها ۱۲۳ مورد وضعیت اضطراری و ۱۵۹ اخطار سیل اعلام کرد. رکورد سرعت باد در این کشور در روز گذشته ۱۳۸ کیلومتر بر ساعت در منطقه کپل کوریگ واقع در شمال ولز ثبت شده است.

دست کم ۱۰ شرکت ریلی در بریتانیا به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی در این کشور سفر قطارهای خود را لغو کرده و حدود ۲۰ شرکت دیگر نیز حرکت قطارها را به تأخیر انداختند. شکسته شدن و سقوط شاخه‌های درختان بر اثر وزش باد شدید در بریتانیا به سیم‌های برق روی ریل‌ها و خود قطارها آسیب رسانده است.

در بریتانیا چندین پرواز بر اثر وزش طوفان سیارا در روز یکشنبه لغو شد و فرودگاه هیتروی لندن و چندین شرکت هواپیمایی دیگر در تلاش هستند تا با افزایش پروازها در روزهای آینده، لغو پروازهای آخر هفته گذشته را جبران کنند

برخاستن موج‌های بلند در دریای ایرلند و کانال انگلیس سبب شد تا شرکت‌های کشتیرانی نیز حرکت شناورهای خود در این آبراه‌ها را لغو کنند. بندر تجاری اصلی بریتانیا یعنی دوور نیز در روز یکشنبه فعالیت خود را به حال تعلیق درآورد.

همچنین مؤسسه سلطنتی هواشناسی بلژیک به دلیل از راه رسیدن طوفان پرتوان سیارا از روز شنبه تا بامداد دوشنبه در این کشور وضعیت نارنجی اعلام کرد. این مؤسسه همچنین برای والونی، بخش فرانسه‌زبان بلژیک وضعیت زرد بارانی و برای فلاندر، ناحیه هلندی‌زبان بلژیک در شمال، وضعیت زرد در سواحل اعلام کرد.

مسئولان دولت هلند برای تمام روز یکشنبه در این کشور وضعیت آب و هوایی نارنجی اعلام کردند. تمامی دیدارهای لیگ فوتبال هلند نیز که برای روز یکشنبه پیش‌بینی شده بود به دلیل وزش طوفان لغو گردید.

طوفان سیارا که در آلمان آن را زابینه می‌نامند، روز یکشنبه بیش از همه در استان راین وستفالن شمالی جولان داد.

از راه رسیدن طوفان سیارا سبب شد تا مسئولان فرانسوی در ۲۵ شهرستان در نیمه شمالی این کشور وضعیت نارنجی اعلام کنند. شمار این شهرستان‌ها در روز دوشنبه به ۲۷ رسید.

 

منبع: فرارو

کلیدواژه: طوفان اروپا بریتانیا کشور وضعیت نارنجی اعلام طوفان سیارا روز یکشنبه وضعیت زرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۸۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک در مسیر بازگشت از شمال/ جوی آرام در دیگر جاده‌های کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا درباره وضعیت ترافیکی راه‌های کشور پس از پایان تعطیلات ۳ روزه در کشور گفت: در طول تعطیلات اخیر شاهد افزایش حجم سفرهای برون شهری بودیم و در همین راستا نیز همکاران من در پلیس راه و پلیس راهنمایی و رانندگی در آماده‌باش کامل قرار داشتند. روند سفرهای برون شهری نیز از روز چهارشنبه آغاز شده و در حال حاضر نیز شاهد تداوم روند بازگشت که از صبح دیروز آغاز شده بود؛ هستیم. در همین راستا نیز گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهور در سراسر کشور حاکی از آن است که ترافیک در مسیر شمال به جنوب محور چالوس در حدفاصل ولی آباد تا هریجان و مسیر شمال به جنوب محور هراز در محدوده‌های وانا، شاهاندشت، گزنک و آب اسک نیمه سنگین است.

وی ادامه داد: در آزادراه قزوین – کرج – تهران در محدوده کمالشهر و حدفاصل مهرشهر تا پل کلاک و برخی از مقاطع محور شهریار – تهران ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است. در محدوده حکیم آباد آزادراه قم – تهران نیز وضعیت مشابه گزارش شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور نیز گفت: گزارش‌ها حاکی از جوی آرام در تمامی جاده‌های کشور است.

شیرانی با اعلام شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ و ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از آغاز سفر حتماً با این شماره‌ها تماس گرفته و ضمن اطلاع از وضعیت جوی، ترافیکی و انسداد محورها، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای سفر خود انتخاب کنند.

کد خبر 6096905

دیگر خبرها

  • ترافیک در مسیر بازگشت از شمال/ جوی آرام در دیگر جاده‌های کشور
  • آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت / ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • آخرین وضعیت جاده ها | ریزش سنگ در  آزادراه تهران-شمال | جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال یک طرفه شد
  • وضعیت جاده‌ها/ جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال یک طرفه شد
  • هواشناسی ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ورود موج بارشی جدید به کشور از روز یکشنبه
  • موج بارشی جدید از فردا یکشنبه وارد کشور می شود | بارندگی شدید در این استانها | تمرکز اصلی بارش‌ها در مناطق غربی و شمالی
  • ورود موج بارشی جدید به کشور از روز یکشنبه
  • آسمان کشور روز یکشنبه آرام می‌ شود
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی