Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@15:15:20 GMT

بانوی مبارز یزدی از دوران انقلاب می‌گوید

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۵۸۴۸۶

بانوی مبارز یزدی از دوران انقلاب می‌گوید

فخرالسادات میرهدایی، خواهر شهید و بانوی مبارز انقلابی ضمن بیان خاطراتی از آن دوران گفت: انقلاب ایران با بصیرت، ایمان و اعتقاد مردم به پیروزی رسید.

امام خمینی درباره زنان و فعالیت‌های سیاسی اجتماعی آنان، همانند دیگر عرصه‌ها، نگرشی جدید عرضه کرد. در این نگرش، زن، مظهر تحقق آمال بشر است و از دامن او، مرد به معراج می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو، زن، انسان‌ساز است و اگر زن‌های انسان‌ساز از ملت گرفته شوند، ملت‌ها با شکست و انحطاط مواجه می‌شوند.

فخرالسادات میرهدایی، خواهر شهید و بانوی فعال انقلابی در نشست صمیمی جمعی از دانش آموزان اظهار کرد: بنده از ۹ سالگی از نیروهای انقلاب و پدرم نظامی بودند و به دلیل شغل ایشان در تهران زندگی می‌کردیم.

وی ضمن بیان خاطراتی از انقلاب و نقش زنان در پیروزی انقلاب گفت: زمان رژیم شاهنشاهی همه کارها با زور بر مردم تحمیل می‌شد این در حالی بود که بیش از ۷۰ درصد مردم مسلمان و پای‌بند به ارزش‌های دینی بودند اما با مخالفت شاهنشاهی مواجه می‌شدند.

ممنوعیت حجاب در مدارس و برخورد شدید با دانش‌آموز

میرهدایی با اشاره به اینکه در آن زمان حجاب در مدرسه ممنوع و با آن برخورد می‌شد افزود: به یاد دارم در مقطع راهنمایی معلم علوم ما مرد بود و طبیعتا حضور در کلاس برای من بدون حجاب سخت شد لذا روسری که با خود داشتم، هنگام شروع کلاس به سر کردم اما با برخورد شدید این مربی مواجه و به دلیل سرپیچی از قوانین مدرسه از کلاس اخراج شدم.

این بانوی انقلابی افزود: جلسه دوم نیز همین روال تکرار شد اما این دفعه مرا به زیرزمینی در مدرسه انتقال داده و تا چند روز آنجا زندانی بودم حتی خانواده‌ام نیز اطلاعی در این زمینه نداشتند.

وی با اشاره به اینکه اگر انقلاب به پیروزی نرسیده بود نامی از اسلام در ایران نبود تصریح‌ کرد: امام خمینی در سال ۴۲ به دلایل زیادی از جمله ماجرای کاپیلاسیون و قانون ایالتی ولایتی قیام کرد، در آن هنگام که قانونی در مجلس تصویب شد که ارزش سگ آمریکایی از شخص ایرانی بالاتر است و اگر ایرانی یک سگ را می‌کشت، باید در دادگاه خارج محاکمه و کمترین مجازات، اعدام شخص بود لذا امام در مقابل این قانون قیام کرد.

میرهدایی با اشاره به اینکه زنان در دوران انقلاب همپای مردان در راهپیمایی‌ها شرکت می‌کردند بیان کرد: حفظ بانوان از اهمیت خاصی برخوردار بود و در زمان راهپیمایی، مردان جلودار جمعیت و سپس صفوف بانوان و باز پشت سر بانوان، مردان بودند و همین‌طور در طرفین جمعیت زنان، برای حفاظت از آن‌ها، مردان دست‌به‌دست هم زنجیره تشکیل می‌دادند تا مشکلی پیش نیاید.

حضور بانوی 12 ساله یزدی در مبارزات انقلاب

این بانوی انقلابی ضمن بیان خاطره‌ای از جمعه سیاه یادآور شد: در ماجرای ۱۷ شهریور که جمعه سیاه نامگذاری شد و در میدان ژاله آن زمان اتفاق افتاد، من  12 سال سن داشتم و به همراه، دو دختر دایی  8 و 18 ساله و دوست مدرسه‌ام حضور یافتم.

وی ادامه داد: در نزدیکی میدان ژاله دختر دایی من تشنه‌ بود بنابراین این دو نفر از ما جدا شدند، در این هنگام نیروهای نظامی به مردم حمله و شروع به تیراندازی کردند و بیش از ۴هزار نفر از مردم شهید و دوست من یکی از آنان بود.

خواهر‌شهید میرهدایی با اشاره به پیاده سازی اهداف امام خمینی (ره) توسط روحانیون و دلسوزان انقلاب گفت: هدف امام این بود که مردم را از ظلم و ستم شاهنشاهی نجات دهند و زمینه ظهور امام‌زمان تشکیل شود.

وی با اشاره به حضور چشمگیر مردم در تشییع پیکر مطهر سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: همین حضور و وحدت مردم در زمان انقلاب باعث پیروزی شد و همین حضور مردم در جبهه‌های جنگ باعث پیروزی در مقابل صدام شد.

آثار و برکات انقلاب 

میرهدایی با اشاره به اینکه انقلاب ایران با بصیرت، ایمان و اعتقاد مردم پیروز شد گفت: انقلاب آثار و برکات فراوانی برای ایران داشت، در دوران ستم شاهی به ندرت دکتر ایرانی داشتیم و دولت از هند و فیلیپین این نیاز را تامین می‎کرد ولی اکنون به فضل خدا از رتبه‌۷۶ علمی جهان در زمان شاه به رتبه ۱۷ جهان رسیده‌ایم و استان یزد نیز توانسته ۲۶ سال رتبه برتر کنکور کشور را کسب کند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد انقلاب اسلامی خواهر شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۸۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسالت بسیج، تسهیل خدمت‌رسانی به مردم است

سردار سید هاشم غیاثی فرمانده سپاه امام رضا (ع) در دوره توانمندسازی فرماندهان پایگاه‌های بسیج ادارات و شورای حوزه‌های هفت گانه مشهد گفت: در مساله اقتصاد، باور علمی و قلبی داریم که راهکار حل مسائل اقتصادی، شعار سال است که رهبر معظم انقلاب فرمودند، "جهش تولید با مشارکت مردم" و این بار در مسائل اقتصادی و تولید که تمامی بسیجیان باید در خدمت و عمل به این حکم باشیم.

وی با بیان اهمیت و جایگاه پایگاه‌های مقاومت بسیج در ادارات اظهار کرد: متأسفانه دشمن با عملیات گسترده تبلیغاتی خود ذهن برخی از مردم ما را مسموم کرده و باعث ایجاد ناامیدی شده است که راهکار مبارزه با این ناامیدی، جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) با اشاره به روز معلم و روز کارگر گفت: معلمان بسیجی برای بصیرت افزایی به منظور خنثی سازی توطئه‌ها و تهدیدات سخت افزاری و نرم افزاری دشمن همیشه در تمامی مراحل انقلاب در صحنه بوده اند و کارگران نیز با روحیه انقلابی و ملی در راه دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب حرکت می‌کنند.

غیاثی افزود: بسیج ادارات و کارمندان سپاه خراسان رضوی یکی از آن قشرهاست که وظیفه هماهنگی بین دستگاهی در احصای ماموریت‌های بر زمین مانده دارد.

مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه امام رضا (ع) نیز گفت: بسیجیان ادارات و کارمندان سپاه استان یکی از قشر‌هایی است که وظیفه هماهنگی بین دستگاهی در احصای ماموریت‌های بر زمین مانده را دارد.

احمد زارعی با تاکید بر رفع مشکلات و مساله کمک و خدمت‌رسانی به جامعه و اقشار مختلف مردم افزود: فرماندهان بسیج در ادارات، حافظان ارزش‌های اصلی انقلاب اسلامی هستند که پایه مهم آن فقط مردم هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • رسالت بسیج، تسهیل خدمت‌رسانی به مردم است
  • فیلم/ حال و هوای حسینیه امام خمینی(ره) قبل از حضور رهبر انقلاب
  • دعوت بانوی کردستانی به اردوی تیم ملی سپک تاکرا
  • اولین تصویر از درب طلای حرم امام رضا (ع)
  • اهدای درب چوبی حرم امام رضا (ع) از طرف حرم بانوی کرامت
  • از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت رونمایی می‌شود
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا(ع) در دهه کرامت