Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-01@23:24:35 GMT

سازمان ملل: کره شمالی تحریم‌ها را دور زد

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۵۸۶۳۸

سازمان ملل: کره شمالی تحریم‌ها را دور زد

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، گزارش جدید ۶۷ صفحه‌ای سازمان ملل متحد که بخشی از آن دوشنبه شب به وقت تهران از سوی یک رسانه انگلیسی منتشر شد، بر تداوم برنامه موشکی و اتمی کره شمالی در سال ۲۰۱۹ حکایت دارد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» در گزارش کمیته تحریم‌ های کره شمالی در شورای امنیت سازمان ملل که قرار است ماه آتی اعلام شود آمده است که پیونگ یانگ در سال 2019 توسعه برنامه اتمی و موشکی بالستیک خود را که ناقض تحریم‌های سازمان ملل است، ادامه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از این گزارش آمده است: «در سال 2019، جمهوری دموکراتیک کره برنامه‌های غیرقانونی اتمی و موشکی خود را متوقف نکرد و در اقدامی که ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت است آن‌ها را ادامه داد.»

به نوشته رویترز، در گزارش جدید سازمان ملل آمده است که کره شمالی در اقدامی تازه جهت دور زدن تحریم‌ها، میلیون‌ها تن کالاهای ممنوع شده از سال 2017 را به خارج صادر کرد. این کشور بین ژانویه و آگوست 2019 ، 3.7 میلیون متر مکعب زغال سنگ به ارزش 370 میلیون دلار صادر کرده است.

در این گزارش اشاره شده که سه بندر چینی در خلیج «هانگژو» در انتقال این کالاها نقش داشته‌اند.

به گزارش این منبع خبری، کره شمالی همچنین به طور غیرقانونی نفت پالایش شده را از طریق کشتی به کشتی در دریا و حتی با ارسال‌های مستقیم خریداری کرده است.

در گزارش جدید سازمان ملل متحد به تداوم حملات سایبری کره شمالی به موسسات مالی جهانی اشاره شده است.

منابع خبری دوشنبه شب به وقت تهران گزارش دادند به دنبال اصرار رهبر کره شمالی بر رفع تحریم‌ها علیه کشورش به عنوان شرط ادامه مذاکره مجدد با آمریکا، اینک رئیس جمهور ایالات متحده به مشاوران ارشد سیاست خارجی خود گفته تا انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری در ماه نوامبر (آبان اینده) هیچ ملاقاتی با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی برگزار نخواهد کرد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کره شمالی تحریم های کره شمالی کیم جونگ اون کره شمالی گزارش جدید تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۸۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ استان امروز بارانی می‌شوند | این دریا مواج است

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (چهارشنبه) در برخی نقاط استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، جنوب آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، زنجان، همدان، مرکزی، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، اصفهان، فارس، هرمزگان، کرمان و یزد و پنجشنبه علاوه بر این مناطق در خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان در برخی ساعات رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گرد و خاک و در نقاط مستعد بارش پیش‌بینی می‌شود.

جمعه به جز سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی و بوشهر، این وضعیت را خواهیم داشت.

شنبه در شمال غرب، غرب، برخی نقاط جنوب غرب، شمال شرق و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز بارش پیش‌بینی می‌شود.

۲ روز آینده در جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز نیز بارش رخ خواهد داد و دریا در این نواحی مواج است.

کد خبر 848578 برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي باران گرد و خاک

دیگر خبرها

  • کره شمالی تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران را غیرقانونی و غیرانسانی خواند
  • واکنش کره شمالی به تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران
  • گروه‌های جهادی تحریم‌ها را بی‌اثر کرده‌اند
  • آب‌رسانی به ۴۱ روستا توسط بسیج‌ سازندگی خراسان‌ شمالی
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • ۱۸ استان امروز بارانی می‌شوند | این دریا مواج است
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • ادعای ناظران درباره اصابت موشک ساخت کره‌شمالی به خارکیف اوکراین
  • ۱۰۸ شعبه یک رستوران آمریکایی در مالزی تعطیل شدند