Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-06@19:29:54 GMT

اسارت ۲ نیروی آمریکایی در افغانستان

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۵۸۹۵۳

اسارت ۲ نیروی آمریکایی در افغانستان

یک رسانه لبنانی به نقل از منابع خود اعلام کرد، طالبان در حادثه سقوط هواپیمای آمریکایی در «غزنی» دو نیروی آمریکایی را به اسارت گرفته است. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، یادهم بهمن ماه بود که خبر سقوط یک هواپیمای نیروی هوایی آمریکا از نوع هواپیما از نوع «بمباردیه E-۱۱A» در «غزنی» افغانستان منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان اعلام کرد، که این گروه هواپیمای مذکور را ساقط کرده و این هواپیما حامل افسران عالیرتبه «سیا» بوده است.

با گذشت دو هفته از این موضوع، آمریکا هنوز هیچ گزارش رسمی درباره علت یا چگونگی سقوط این هواپیما یا سرنشینان آن ارائه نداده است. دو روز پس از حادثه یعنی زمانی که ژنرال «کنت مک‌کنزی» فرمانده نیرو‌های «سنتکام» مخفیانه به افغانستان آمده بود، اعلام شد تنها دو نظامی آمریکایی در این هواپیما بوده و کشته شده‌اند.

بر اساس ادعای وزارت دفاع آمریکا این دو نظامی کشته شده سرهنگ «پال راس» ۴۶ ساله اهل «گوام» و سروان «رایان فانوف» ۳۰ ساله اهل ایالت نیوهمپشایر بوده‌اند.

اما وب‌سایت لبنانی «العهد» به نقل از منابع اختصاصی خود گزارش داد، این حادثه به شکلی دیگر بوده است.

طبق این گزارش، هواپیمای جاسوسی آمریکا در ابتدا به دلیل نقص فنی و نه حمله طالبان، ناچار به فرود اضطراری می‌شود. پس از این فرود اضطراری طالبان وارد عمل شده و دو آمریکایی حین درگیری کشته می‌شود.

العهد افزود: بر خلاف آنچه پنتاگون ادعا می‌کند سرنشینان این هواپیما بیش از دو نفر بوده‌اند و طالبان دو آمریکایی را نیز به اسارت گرفته‌اند. بر این اساس، اسارت آمریکایی‌های مذکور که به نظر می‌رسد افراد عالیرتبه سیا هستند، برگ برنده‌ای برای طالبان در هر مذاکره‌ای با آمریکایی‌هاست.

به دنبال سقوط یک هواپیمای نظامی آمریکا در افغانستان، یک تحلیلگر انگلیسی آن را بزرگترین خسارت نظامی ایالات متحده در افغانستان در سال‌های اخیر برشمرد.

به نوشته وبگاه «دیفنس وان»، «جوزف دمپسی» تحلیلگر امور نظامی در اندیشکده «مطالعات راهبردی» مستقر در لندن در خصوص این حادثه نوشت، با اینکه نمی‌توان آمار تلفات این هواپیما را تأیید کرد، اما از دست دادن هواپیمای «E۱۱-A» ارتش آمریکا بزرگترین تلفات نیرو‌های این کشور در افغانستان در دستکم پنج سال گذشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مجاهد سخنگوی طالبان هواپیمای جاسوسی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۸۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان

ریاست عمومی پاسپورت طالبان در بغلان اعلام کرد مدیریت پاسپورت ولایت بغلان در یک سال گذشته، ۲۱ هزار جلد پاسپورت توزیع کرده ‌است.

این ریاست می‌افزاید، با توزیع این شمار پاسپورت ۱۳۲ میلیون افغانی عواید به‌دست آمده است.

گفتنی است چند روز قبل نیز ریاست پاسپورت‌‌ طالبان از توزیع بیش از 130 هزار جلد پاسپورت در هرات، ۲۶ هزار و ۳۹۱ جلد پاسپورت در پکتیا و بیش از ۱۹ هزار جلد پاسپورت در ولایت نیمروز خبر داده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آمار نگران‌کننده هواپیما‌های سالم کشور؛ فقط ۷ تا ۸ فروند!
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • دعوای زنان هواپیمای کویتی را وادار به فرود اضطراری کرد
  • وقوع انفجار در کابل
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • واشنگتن، جنگنده‌ها و پهپادهایش را به قطر منتقل کرد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق