Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق عراق، باقی ماندن نیروهای آمریکایی در منطقه کردستان عراق را در راستای توطئه تجزیه این کشور دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمود الربیعی» سخنگوی دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق عراق، درباره توطئه تجزیه عراق با باقی‌ماندن نیروهای آمریکایی در منطقه کردستان هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گفت‌وگو با شبکه «العهد» تصریح کرد: پارلمان عراق و تظاهرات میلیونی، خواست ملت ما درباره مسئله حضور نیروهای آمریکایی در کشور را نشان داد. تصمیم پارلمان، تصمیمی است که تمام نیروهای آمریکایی در سراسر عراق از جمله الانبار و اربیل را شامل می‌شود. سخن گفتن از باقی ماندن نیروهای آمریکایی در این دو استان، طرحی برای تجزیه کشور است. باقی ماندن نیروهای آمریکایی در منطقه کردستان، طرح واشنگتن برای تجزیه عراق است.

الربیعی افزود: ما از شروط اساسی خود یعنی اخراج نیروهای آمریکایی از کشور و اجرای توافقنامه چین، کوتاه نخواهیم آمد. 

سخنگوی عصائب اهل الحق در ادامه درباره امروز و فردا کردن «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق در مسئله انتخاب نخست‌وزیر توضیح داد: رئیس‌جمهور با این کار خود، قانون اساسی را نقض کرده است. 

وی توضیح داد که فراکسیون الصادقون، در دولت علاوی شرکت نخواهد داشت و هیچ وزیری نیز به او پیشنهاد نخواهد داد. اما برخی از گروه‌های سیاسی حاضر نیستند که از سهم‌ خود در روند تشکیل کابینه جدید، صرف‌نظر کنند اما علاوی به دنبال تشکیل دولتی مستقل است.

این در حالی است که به اذعان  مقامات عراقی، پس از تصویب طرح پارلمان عراق برای اخراج نیروهای آمریکاییاز این کشور، روند فعالیت‌های تروریستی در برخی مناطق عراق افزایش یافته است و  آمریکا با استفاده از برگه بازگشت دوباره داعش، به دنبال توجیه حضور خود در خاک عراق است.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق آمریکا نیروهای آمریکایی منطقه کردستان اربیل الانبار عصائب اهل الحق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۹۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سودان: چاد از طریق امارات به واکنش سریع کمک می‌کند

سودان در واکنش به سخنان وزیر امور خارجه چاد این کشور را به دخالت در نبرد جاری در سودان متهم کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سودان به طور رسمی اعلام کرده بود که امارات با ایجاد یک پل هوایی به چاد، کمک‌های تسلیحاتی خود را از طریق این کشور آفریقایی در اختیار نیروهای واکنش سریع قرار می‌دهد.

« محمد صالح نظیف» وزیر امور خارجه چاد سه شنبه هفته گذشته در گفت‌وگو با شبکه تلویزیون ماهواره‌ای الجزیره به شدت حمایت کشورش از نیروهای واکنش سریع را کرد و از نظام حاکم بر سودان خواست در زمینه ادعای خود مدرک ارائه دهد.

« حسین عوض» وزیر امور خارجه سودان در واکنش به اظهارات اخیر همتای چادی خود گفت: سودان مدارکی در اختیار دارد که نشان می‌دهد فرودگاه‌های چاد پذیرای بیش از 400 هواپیمای حامل کمک‌های تسلیحاتی امارات برای نیروهای واکنش سریع بوده‌ است.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه سودان ، وی تاکید کرد: حمایت چاد از نیروهای واکنش سریع اظهر من الشمس است.

وزیر امور خارجه سودان گفت: چاد فرودگاه‌های « ام جرس» و « ابشی» را برای فرود هواپیماهای اماراتی اختصاص داده که حامل کمک‌های تسلیحاتی برای نیروهای واکنش سریع هستند.

به نوشته روزنامه سودان تریبون، حسین عوض اظهار داشت: بیش از 400 پرواز حامل سلاح و تجهیزات نظامی به فروودگاه‌های چاد انجام شده که توسط سازمان هواپیمایی سودان و سازمان‌ها و نهادهای بین المللی در زمینه هوا نوردی جزئیات این پروازها به دقت ضبط و ثبت شده‌ است.

نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات

وی افزود: یگان‌های ارتش با شماری از کاروان‌های تسلیحاتی که از چاد وارد سودان شده بودند برخورد کرده‌ و مقامات ذی صلاح در  روزهای اخیر ورود خودروهای نظامی به چاد از طریق بندر « دوآلا» در کشور آفریقایی کامرون را رصد کرده‌اند که مقصد نهایی این خودورها نیروهای واکنش سریع است.

وزیر امور خارجه سودان دولت آنجامنا را به اعزام مزدور به کشورش متهم و تصریح کرد: تعداد زیادی از مزدوران چادی که در کنار نیروهای واکنش سریع علیه ارتش می جنگیدند کشته و شماری از آنان  به اسارت در آمده‌اند و این در حالی است که نیروهای واکنش سریع با انتشار فیلم‌های ویدئویی کشته شدن این مزدوران را به دولت چاد تسلیت گفته است.

وزیر امور خارجه سودان گفت: مقر فرماندهی نیروهای واکنش سریع در چاد است و در آنجا روند جذب مزدور و شبه نظامی و دریافت پول انجام می‌شود، مجروحان نیروهای واکنش سریع در بیمارستان‌های چاد بستری و در صورت نیاز به خارج اعزام می‌شوند.

وی از دولت چاد خواست از دامن زدن به نبرد در سودان و جنایات هولناکی که نیروهای واکنش سریع مرتکب می‌شوند، دست بردارد و تصریح کرد: هزینه  خصومت با مردم سودان سنگین است و هرکس آتشی در سودان برافروخت از آن مصون نخواهد ماند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • کوین اونز: 9 ماه از قراردادم باقی مانده و از آینده مطمئن نیستم/ اخبار WWE
  • اینجا تهران است بە وقت اقلیم کردستان / اهمیت سفر بارزانی بە ایران
  • اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است
  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی
  • 5 محور مهم سفر بارزانی به تهران چیست؟ | درخواست ویژه اربیل از تهران
  • سودان: امارات بیش از ۴۰۰ محموله سلاح و مهمات برای نیروهای واکنش سریع فرستاده است
  • واکنش جواد نکونام به جنجال پیرمرد سپاهانی
  • سودان: چاد از طریق امارات به واکنش سریع کمک می‌کند
  • اولین واکنش پیولی به توافق با ناپولی و اعتصاب هواداران افراطی میلان