Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، دموکرات‌های سنا در تلاش هستند تا فردا چهارشنبه جلسه‌ای را به منظور بررسی مسئله اختیارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای اقدام نظامی علیه ایران برگزار کنند.

سناتور تیم کین، نماینده ایالت ویرجینیا اعلام کرد اقدام در این خصوص می‌تواند از روز چهارشنبه آغاز شود و احتمالا رای گیری نهایی درباره آن این هفته انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطعنامه پیشنهادی سناتور کین، رئیس جمهور را ملزم می‌کند تا نیرو‌های نظامی آمریکا را ظرف ۳۰ روز از هر گونه اقدام نظامی علیه ایران خارج کند، مگر آنکه برای این کار مجوز کنگره را داشته باشد.

سوزان کولین، مایک لی، رند پال و تد یاننگ سناتور‌های جمهوری خواه هستند که انتظار می‌رود با تصویب این قطعنامه موافقت کنند و ۵۱ رای موافق لازم برای تصویب آن در سنا را فراهم کنند.

قطعنامه این سناتور دموکرات لازم است در ابتدا پس از طرح در کمیته روابط خارجی، در صحن سنا به بررسی گذاشته شود. این قطعنامه برای تصویب نیازمند ۵۱ رای موافق سناتور‌های آمریکایی است. رای گیری در خصوص این قطعنامه به دنبال افزایش تنش‌های اخیر میان تهران و واشنگتن صورت می‌گیرد. این طرح پس از آن مطرح شد که ترامپ به طور خودسرانه دستور ترور سردار سلیمانی، فرمانده سپاه قدس را صادر کرد. نمایندگان کنگره با انتقاد از ترامپ، این اقدام وی را گامی آشکار برای تشدید تنش با ایران و آغاز جنگی دیگر در خاورمیانه دانستند. از همین رو با ارائه این طرح خواستار محدود شدن اختیارات جنگی وی شدند.

پیشتر «الیوت انگِل»، رئیس کمیته روابط خارجه مجلس نمایندگان آمریکا از تصویب دو طرح برای محدود شدن اختیارات دولت ترامپ در استفاده از نیروی نظامی، که کنگره اجازه آن را نداده است، استقبال کرد. پایگاه اینترنتی مجلس نمایندگان آمریکا گزارش داد انگل جلسه بحث و گفتگو درباره طرح «رو خانا»، نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیا درباره ممنوعیت جنگ با ایران را رهبری کرد. در این طرح رئیس جمهور آمریکا را از تخصیص بودجه برای حمله به ایران بدون مجوز کنگره منع می‌کند. در این جلسه طرح «باربارا لی» برای لغو مجوز جنگ عراق ۲۰۰۲ نیز تصویب شد.

بر اساس قانون ممنوعیت جنگ با ایران، تخصیص بودجه فدرالی یا استفاده از نیروی نظامی در ایران یا علیه این کشور بدون اعلام جنگ از سوی کنگره یا صدور مجوز خاص برای استفاده از نیروی نظامی مطابق با شرایط قطعنامه اختیارات جنگی، ممنوع است. این طرح به آسانی متن قانون کنونی را بر اساس حقایق پایه‌ای مندرج در قطعنامه اختیارات جنگ [PL ۹۳-۱۴۸] اجرا می‌کند، مبنی بر اینکه بر اساس قانون اساسی آمریکا، تنها کنگره می‌تواند اعلان جنگ کرده و مجوز توسل به نیروی نظامی را صادر کند و کنگره مجوز توسل به نیروی نظامی را علیه ایران صادر نکرده است. این طرح، رئیس جمهور را از اقدام در دفاع از خود منع نمی‌کند.

رئیس جمهور همواره حق مشروعی برای توسل به نیروی ضروری و متناسب برای دفاع از نیرو‌های آمریکا و خاک این کشور را دارد. این طرح تنها رئیس جمهور از اقدام یکجانبه منع می‌کند. کنگره می‌تواند در هر زمانی مجوز استفاده از نیروی نظامی را علیه ایران بدهد.

مجلس آمریکا در ژوئیه ۲۰۱۹ اصلاحیه‌ای را در قانون مجوز دفاع ملی، که عملا مصداق قانون عدم جنگ با ایران بود با ۲۵۱ رای مثبت در برابر ۱۷۰ رای منفی تصویب کرد. ۲۷ جمهوری خواه در آن زمان به این طرح رای مثبت دادند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ اقدام نظامی استفاده از نیروی نظامی نیروی نظامی توسل به نیروی اختیارات جنگ جنگ با ایران رئیس جمهور علیه ایران بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۵۹۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار انصارالله به آمریکا درباره تشدید تنش نظامی علیه یمن

جنبش انصارالله یمن به آمریکا درباره هرگونه اقدام برای تشدید تنش علیه یمن هشدار داده و تاکید کرد که انصارالله انباری از سلاح‌های بازدارنده ویژه در اختیار دارد.

به گزارش ایسنا، «محمد علی الحوثی» عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن در پلتفرم «ایکس» به آمریکا درباره هرگونه اقدام نظامی علیه یمن هشدار داد و تاکید کرد که این جنبش زرادخانه بزرگی از سلاح‌های بازدارنده ویژه در اختیار دارد.

محمدعلی الحوثی در ادامه نوشت: با آتش بازی نکنید، تمام آنچه از انبار استراتژیک سلاح‌های بازدارنده یمن انتظار دارید، این است این انبار چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی بسیار بسیار بسیار بزرگتر از حد تصور شما است.

 پیش از این «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن نیز به آمریکا درباره هرگونه تشدید تنش هشدار داده و این کشور را تهدید کرد عامل پیامدهای هیچ‌گونه تنشی در مرزهای یمن نباشد.

المشاط گفت: مقدمات مشکوک موجود برای منصرف کردن یمن و تضعیف نقش موثر آن در دفاع از فلسطین به شکست ختم خواهد شد.

ارتش یمن در راستای همبستگی با مردم فلسطین در نوار غزه که از نزدیک به هفت ماه قبل زیر آتش حملات رژیم صهیونیستی هستند، تمامی کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را در ۲ دریای سرخ و عرب و خلیج عدن هدف قرار می‌دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لفاظی مقام سابق آمریکا در مورد اقدام تنبیهی اخیر ایران علیه اسرائیل
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا تبدیل به پادگان نظامی شد؛ ترامپ خوشحال شد
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • هشدار انصارالله به آمریکا درباره تشدید تنش نظامی علیه یمن
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی
  • عملیات «فتح موعود» و تحقیر نیروی دریایی آمریکا