Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول نیوز - وزیر راه با اعلام وعده جدیدی برای افتتاح قطعه یک آزادراه تهران-شمال،گفت:‌شوربختانه تعداد تصادفات و تلفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته در کشور افزایش یافته است.

 

به گزارش پول نیوز، محمد اسلامی با اشاره به این‌که قطعه یک آزادراه تهران-شمال هفته اول اسفند امسال با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد، اظهار کرد:‌این پروژه مراحل تست و کنترل های نهایی خود را طی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که آزادراه تهران – شمال یکی از افتخارات مهندسی کشور است، افزود: یکی از موارد بسیار با اهمیت برای کشور افزایش ضریب ایمنی و استاندارد جاده ها، زیرساخت ها و وسائط حمل و نقل است به همین دلیل برنامه های متنوعی تعریف و در حال اجراست. این برنامه ها شامل سه بخش اساسی شامل زیر ساخت ها، وسیله نقلیه و الزاماتی که باید مجموعه سفر را پشتیبانی کند.

وی با اعلام این‌که در حوزه زیرساخت‌ها به خصوص در بخش توسعه ریلی اقدامات خوبی در کشور انجام شده است، ادامه داد: اگر وقفه ای در روند کارها ایجاد نشود تا سال 1400 برنامه ریزی شده 1000 کیلومتر خط ریلی دیگر به مجموعه خطوط سراسری راه‌آهن کشور اضافه شود.

اسلامی گفت: توسعه شبکه ریلی باعث کاهش مصرف سوخت، آلودگی هوا، تلفات جاده ای، افزایش ضریب ایمنی، حفظ محیط زیست، کاهش جابجایی هزینه کالا و مسافر و بسیاری موارد دیگر می شود. همچنین از ابتدای امسال تاکنون 485 واگن باری و مسافری و لکوموتیو به این ناوگان اضافه شده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که از ابتدای امسال تاکنون 724 کیلومتر به بزرگراه‌های کشور اضافه شده است، تصریح کرد: این اقدام در جهت کاهش نقاط حادثه خیز جاده ای بسیار مهم و حائز اهمیت قلمداد می شود. به‌ طور کلی در بخش بهسازی و نوسازی راه های کشور برای ایمن سازی و بهینه شدن حمل و نقل فعالیت های خوبی در حال انجام است.

اسلامی یادآور شد:‌ متاسفانه شدت تصادفات جاده ای در بزرگراه ها و آزاد راه ها افزایش پیدا کرده که بیشتر به سبب عدم رعایت مقررات، خستگی و خواب آلودگی از سوی رانندگان است.
 با توجه به هشدارها و تذکرات متعدد و گوناگونی که داده می شود متاسفانه حوادث تلخ و ناگواری همچنان در سطح جاده ها اتفاق می افتد.

وی با بیان این‌که "شوربختانه" درمجموع تعداد تصادفات و تلفات جاده ای نسبت به سال گذشته در کشور افزایش نشان می دهد، اظهار کرد: 80 درصد وقوع تصادفات جاده ای در اثر بی احتیاطی رانندگان است.  برای کاهش تصادفات و سوانح جاده ای تمهیدات و سختگیری ها برای ناوگان حمل و نقل عمومی در حال افزایش است. راننده حمل و نقل عمومی معلم رانندگی در جاده ها هستند یعنی مردم و بقیه باید از دست آنان رانندگی را یاد بگیرند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: آزاد راه تهران شمال تصادف حمل و نقل عمومی پول نیوز قطعه یک آزادراه تهران شمال تلفات جاده ای کشور افزایش حمل و نقل جاده ها راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۰۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت جاده‌ها| کندوان یک طرفه شد / ترافیک سنگین در محور چالوس

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سرگرد محمد احمدی دقایقی با اشاره به تعطیلی روز شنبه و حجم مسافر زیاد به سمت شمال، اظهار کرد: این محور از ساعت هفت صبح امروز از بالای طویر مرزن آباد بسمت تهران و کرج مسدود شد.

بیشتر بخوانید: چطور عوارض آزادراهی را الکترونیکی پرداخت کنیم؟

وی افزود: برای کاهش بار ترافیک در حال حاضر تنها از سمت تهران و کرج به سمت شمال تردد جریان دارد.

سرگرد احمدی از رانندگان خواست تا ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سبقت غیر مجاز بپرهیزند.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محور های شمالی

- تردد وسایل نقلیه از محور چالوس مسیر(شمال به جنوب) تا اطلاع بعدی ممنوع می باشد .

- ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل پل زنگوله تا سیاه بیشه و محدوده های هریجان و هزارچم

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران – شمال مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل تونل شماره ۱۱ تا ۱۳ و تونل شماره ۱۶ تا شهرستانک و تونل البزر تا انتهای آزادراه

- ترافیک سنگین در محور هراز مسیر (جنوب به شمال) محدوده مشاء و حدفاصل پلور تا وانا و محدوده بایجان

- ترافیک سنگین در محور فیروزکوه مسیر (جنوب به شمال) محدوده گیلاوند

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران – پردیس محدوده ابتدای آزادراه

- تردد روان در آزادراه قزوین – رشت (رفت و برگشت)

ضمنا محور هراز و آزادراه تهران – شمال دارای بارش باران و سایر محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی می باشند.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی سایر محور ها

- ترافیک سنگین در آزادراه کرج – قزوین حدفاصل ساسانی تا کمالشهر

- ترافیک سنگین در آزادراه قزوین – کرج حدفاصل پایانه شهیدکلانتری تا پل فردیس

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران – قم حدفاصل قیصرآباد تا فرودگاه امام خمینی(ره)

آخرین وضعیت جوی :

- بارش باران در برخی از محورهای استان های آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی ، ایلام ، کرمان ، تهران ، هرمزگان ، قزوین ، فارس ، لرستان ، مرکزی ، مازندران ، همدان ، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان ، یزد، اصفهان، کرمانشاه، بوشهر، کردستان و چهارمحال و بختیاری

انتهای پیام/

کد خبر: 1229229 برچسب‌ها وضعیت راه ها

دیگر خبرها

  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های شمالی
  • این جاده یک‌طرفه شد
  • جاده‌های ۲۰ استان بارانی است
  • جاده‌های ۲۰ استان بارانی است/ ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • ترافیک سنگین در جاده‌های شمال؛ بارش باران در ۲۰ استان
  • جاده چالوس یک‌طرفه شد
  • وضعیت جاده‌ها| کندوان یک طرفه شد / ترافیک سنگین در محور چالوس
  • ترافیک سنگین و اجرای محدودیت تردد در آزادراه تهران - شمال
  • افزایش ۳۰ درصدی نرخ عوارض آزادراه‌های کشور | نرخ جدید عوارض آزادراه ها را ببینید
  • نرخ عوارض آزادراه‌های کشور ۳۰ درصد افزایش یافت