Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@15:48:38 GMT

رییس قوه قضاییه: پیام راهپیمایی ۲۲ بهمن قوی شدن است

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۶۱۵۹۶

رییس قوه قضاییه: پیام راهپیمایی ۲۲ بهمن قوی شدن است

حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی روز سه شنبه در پایان مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در رواق امام خمینی(ره) حرم امام رضا (ع) افزود: دشمن اگر بداند ایران قوی نیست هجوم می‌آورد که به طور قطع دشمن می‌خواهد چنین کاری کند اما نمی‌تواند حمله کند اما ما نشان دادیم که می‌خواهیم و توانستیم به دشمن در منطقه حمله کنیم.

وی ادامه داد: قدرت کشور و قوی شدن، یک منظومه به هم پیوسته است و  اگر پیام انقلاب بهمن ۵۷ بیرون راندن آمریکا از کشور و آغاز حاکمیت مردم بر سرنوشت اسلامی و پایان استبداد و استعمار بیگانه بود پیام راهپیمایی امروز، حرکت در گام دوم انقلاب و بیرون راندن آمریکا از منطقه است که با اراده ملتها و دولتهای مختلف و مستقل منطقه همراه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس قوه قضاییه با بیان این که این یوم الله روز جلوه قدرت خداست و در بستر این روزها روزهای خدایی زیادی شکل گرفته و می گیرد افزود: تشییع جنازه سپهبد شهید سلیمانی یوم الهی مبتنی بر ۲۲ بهمن ۵۷ بود همچنین در هم کوبیدن پایگاه آمریکا و شکستن ابهت آنها در هدف قرار گرفتن پایگاهشان نیز از جلوه ها و آثار و برکات ۲۲ بهمن ۵۷ است.

رییسی گفت: شکل گرفتن نظامی برپایه عقلانیت، عدالت، اخلاق، کرامت انسان و عبادت الهی مطابق با زندگی انسان معاصر همه مبتنی بر انقلاب اسلامی ایران است و خواست مردم انقلابی، شکل گرفتن ادارات و دستگاههای منسوب به انقلاب با ساز و کارهایی در تراز انقلاب اسلامی است لذا پیش از هر چیز، خواست جدی مردم در گام دوم انقلاب، انقلابی در ایجاد ساختارهای مبتنی بر انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: آنچه مردم ما در بهمن ۵۷ فریاد زدند استقلال بود، انقلاب اسلامی مستقل‌ترین کشور بدون وابستگی به شرق و غرب است که بر اساس رای مردم و احکام نورانی اسلام شکل گرفته است اما هرآنچه که در دنیا به عنوان انقلاب از آنها نام برده می‌شود بعد از گذشت مدتی از اهداف و آرمانهایش فاصله می‌گیرد اما در ایران مردم امروز همان چیزی را فریاد می زنند که در ۲۲ بهمن فریاد می زدند یعنی همان مردم بر همان آرمانهای الهی و اصول و مبانی انقلابی اصرار دارند.

رییس قوه قضاییه با بیان این که پیشرفت کشور با مصرف محصولات پیشرفته انجام نمی‌شود افزود: کشور پیشرفته با دوستی و ارتباط با کشورهای توسعه یافته و پیشرفته محقق نمی‌شود. نفس توسعه یافتگی در مکانیک و فناوری نیست. ما توسعه و پیشرفت را فقط در حوزه صنعت الکترونیک و چنین شاخص‌هایی نمی‌دانیم بلکه اگر خواستیم بگوییم کشوری پیشرفته است باید بگوییم کشوری توسعه یافته است که به تمامی نیازهای بشری توجه داشته باشد مثلا در همان کشورهای صنعتی از عدالت و معنویت خبری نیست در حالی که توسعه‌یافتگی باید در تمامی ابعاد و در پرتو عدالت محقق شود.

رییسی افزود: امام خمینی(ره) پرچم پیوند بین سیاست و معنویت را برافراشت و امروز نیز آنچه از حلقوم مقام معظم رهبری می‌شنوید بر همین اساس است یعنی ما می‌خواهیم نظامی بسازیم که در آن انسان معاصر دارای کرامت باشد و در این چهارچوب آنچه می‌تواند کشور را پیشرفته کند توانمند شدن در تولیدات است.

وی تاکید کرد: سخن از اجرای عدالت شنیدنی نیست بلکه چشیدنی است. قانون، اجرای آن و قضاوت عادلانه و تقسیم همه ظرفیتها در کشور مبتنی بر عدالت است.

رییس قوه قضاییه گفت: تاکید ما بر اصلی مهم و اساسی به نام عدالت است هرچند آفاتی در این حوزه وجود دارد و آن نگاه غیر انقلابی است البته تکلیف ضد انقلاب و دشمنان با وجود نگاه دشمن شناسانه و دشمن ستیز مردم روشن است چنانکه طی چند ماه قبل حوادثی به وجود آمد که مردم با اقدامات خود از سوء استفاده دشمن جلوگیری کردند.

حجت الاسلام رییسی افزود: نگاه غیر انقلابی پیام انقلابی ندارد بلکه این نگاه توجهش به مذاکره است اما سخن مردم در تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی، رای به مقابله با دشمن بود و نه به مذاکره.

وی ادامه داد: نگاه غیر انقلابی به فرهنگ، اباحیگری و دوری از فرهنگ و تمدن ارزشمند ایران اسلامی را توصیه می کند و اگر کسی نگاهی به فرهنگ غنی مجاهد پرور و حماسه ساز ایرانی - اسلامی نگاهی نداشته باشد و نگاهش به دستان و دهان بقیه باشد غیر انقلابی است در حالی که امروز مردم برای هر حرکت انقلابی ماندگار و مبارزه با فساد آمادگی دارند.

راهپیمایی ۲۲ بهمن امروز در مشهد با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و به ویژه نسل چهارم انقلاب از میدان ۱۵ خرداد به سمت حرم امام رضا (ع) برگزار شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا ۲۲ بهمن شاخص قوه قضاییه مشهد مقام معظم رهبری انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی نگاه غیر انقلابی رییس قوه قضاییه بهمن ۵۷

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۱۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رادان: طرح نور، طرح امنیتی انتظامی نیست

 فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر این که حجاب و عفاف موضوعی کاملا فرهنگی و اجتماعی است، گفت: دشمن در تلاش است تا موضوع حجاب را به مسئله امنیتی تبدیل کرده و مردم را در برابر حاکمیت قرار دهد.

به گزارش تسنیم، سردار احمدرضا رادان در اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از فراجا و طرح نور ( عفاف و حجاب) که در صحن امام رضا(ع) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد ضمن قدردانی از محبت تمام مردم در حمایت از مسیر سخت، پرتلاطم و پر فراز و نشیب رسالت پلیس، گفت: در مأموریت‌های مختلف دشمن به این نتیجه رسید که نبرد رودررو با ایران اسلامی به جز شکست هیچ دستاوردی برایش نخواهد داشت و ایرانیان در هشت سال دفاع مقدس ثابت کردند که با عزم، اراده، تقوا و ایمان در برابر دشمن تا بن دندان مسلح ایستادگی و او را شکست دادند.

 وی جبهه فرهنگی و جنگ اراده‌ها را سخت‌ترین جبهه رویارویی با دشمنان اسلام دانست و افزود: دشمن در تلاش است تا با هجمه‌های همه‌جانبه فرهنگی کاری کند تا رزمنده‌ای نباشد که بخواهد در نبردهای رودرروی جبهه استکبار بایستد و مادری نباشد که رزمنده پرور باشد و پدری نباشد که فرزند رزمنده‌اش را از زیر قرآن عبور دهد.

فرمانده انتظامی کشور یادآور شد: وقتی اسرائیل می‌خواست برای ایران ابرقدرتی کند، رزمندگان سلحشور با در هم کوبیدن تمام دستاوردها و در نوردیدن تمام سامانه‌های پدافندی، دشمن صهیونیستی را تنبیه کردند، از این رو دشمن در تلاش است تا مانع تربیت چنین رزمندگانی در سرزمین پهناور ایران اسلامی شود.

 وی هدف قرار دادن حیا و عفت و عادی شدن فساد و تغییر ارزش‌ها را بارزترین بستر دعوا و رویارویی حق و باطل دانست و تصریح کرد: قانون عفاف و حجاب و طرح نور به دنبال آن است تا از دختران میهن اسلامی که مادران آینده این مرز و بوم هستند، در مقابل فسادهای فرهنگی خانمان سوز صیانت کند.

سردار رادان گفت: این ماجرا برای امروز نیست بلکه از زمان صدر اسلام شروع شد و در در دوران سیدالشهدا علیه السلام به درازا کشیده است و دشمن تلاش کرد تا حجاب را از خاندان اهل بیت علیهم السلام که بعد از واقعه عاشورا به سمت شام در حرکت بودند بردارد و این ماجرا تا به امروز ادامه دارد و مردم باید تکلیف خود را بشناسند

رادان با تأکید بر این که حجاب و عفاف موضوعی کاملاً فرهنگی و اجتماعی است، افزود: دشمن در تلاش است موضوع حجاب را به مسئله امنیتی تبدیل کرده و مردم را در برابر حاکمیت قرار دهد. 

وی با بیان این که نسبت به هر موضوعی بایدها و نبایدهایی وجود دارد، گفت: برخی حتی درک و فهم موضوع مهم حجاب را نداشته چون نمی‌خواهند به وظیفه خود عمل کنند، و از طرف دیگر کسانی که وارد میدان می‌شوند را مورد هجمه ناجوانمردانه، ناعاقلانه و غیرحکیمانه قرار می‌دهند.

فرمانده انتظامی کشور با بیان این که هجمه‌ای که در برابر غیرت و عفت و حیای ایرانیان قرار گرفته و همه مأمور صیانت از جوانان در برای هجمه‌های فرهنگی دشمنان اسلام و ایران هستیم، تصریح کرد: دشمن به دنبال در هم شکستن قبح حیا و عفت در جامعه بوده و برنامه‌های فراوانی را در این مسیر طراحی و عملیاتی کرده است؛ ولی متأسفانه ما برنامه‌ای در این مسیر نداشتیم.

 وی بر لزوم هم‌افزایی تمام دستگاه‌های فعال فرهنگی تأکید کرد و گفت: 32 دستگاه مسئول راهکارهای اجرایی عفاف و حجاب هستند که اگر به تکالیف خود عمل می‌کردند شاهد چنین صحنه‌هایی در خیابان‌ها نبودیم، متأسفانه این نهادها برای فرار از پاسخگویی، روحیه مطالبه‌گری و پرسش‌گری گرفته‌اند؛ درحالی‌که مردم باید پرسشگر بوده از مسئولین مطالبه‌گری کنند.

رادان ضمن تقدیر از حمایت‌های رئیس جمهوری و رئیس قوه قضائیه از عملیاتی‌سازی طرح نور، با بیان اینکه همگان مسئول صیانت از فرهنگ دینی کشور هستیم، خاطرنشان کرد: رئیس قوه قضائیه مردانه از اجرای طرح نور حمایت کرده و رئیس جمهور نیز در شرایطی که معمولاً رؤسای جمهور به دلیل کسب رأی در انتخابات به این عرصه‌ها ورود نمی‌کنند، در میدان حضور دارد و وزیر کشور و صداوسیما هم به صحنه آمدند.

وی تصریح کرد: در برابر مردم متدین و انقلابی ایران اسلامی، خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، علما و صلحان و در کنار مضجع شریف حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها قسم یاد می‌کنم که تمام آبرو و ذره‌ذره وجود خود را در مسیر احیای دین و ارزش‌های میهن اسلامی خواهیم گذاشت و از این راه عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

فرمانده انتظامی کشور ضمن تأکید بر آثار حمایت همگانی مردم از طرح نور، خاطرنشان کرد: هیچ اراده، تهمت، سرزنش و شماتتی نمی‌تواند ما را از این راه پرفیضی که حضرت حق در برابر ما قرار داده عقب بکشاند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود
  • شناخت دشمن نیاز به تقویت بصیرت انقلابی دارد
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • راهپیمایی‌های گسترده مردم یمن در حمایت از غزه
  • رئیسی: عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • تمجید رئیسی از عملکرد دولت
  • رادان: طرح نور، طرح امنیتی انتظامی نیست