Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@21:11:36 GMT

آمریکا از پیشرفت اقتصاد بدون نفت در ایران می‌هراسد

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۶۱۶۲۳

آمریکا از پیشرفت اقتصاد بدون نفت در ایران می‌هراسد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدرضا ناصری، پیش از ظهر سه شنبه در جمع راهپیمایان در میدان امیرچخماق یزد ضمن قدردانی از مردم یزد به خاطر حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار داشت: مردم همواره ثابت کرده‌اند که پیرو انقلاب و رهبری هستند و ما همواره خود را مدیون این مردم می‌دانیم.

وی با یادآوری دوران مبارزات انقلاب اسلامی افزود: دوران قبل از انقلاب یادآور طاغوت و بردگی برای آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها است و همه ثروت و دارایی ملت ما در آن دوران توسط آمریکایی‌ها به تاراج رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناصری یادآور شد: ملت ایران در آن دوران سرشکسته بود و در دنیا جایگاهی نداشت اما فردی با نیت خدایی به میدان آمد و امروز می‌بینیم که ایران چه عزتی در دنیا دارد.

امام جمعه یزد با اشاره به حوادثی که در عراق، سوریه و کشورهای همسایه رخ داده است، ادامه داد: دشمنان اسلام می‌خواستند با تشکیل یک ائتلاف، ابتدا عراق و سپس ایران را فتح کنند اما سربازی به نام قاسم سلیمانی به فرمان رهبری در مقابل همه آنها می‌ایستد و امنیت را برای ایران به ارمغان می‌آورد.

ناصری بیان کرد: قاسم سلیمانی یک فرد نیست بلکه یک مکتب است؛ مکتب تواضع و کوتاه نیامدن در برابر دشمن و خدمت به مردم و این همان مکتب امام و رهبری است.

وی، احیای دین و خدمت به مردم و مقابله با استکبار را از ویژگی‌های مکتب امام و رهبری دانست و عنوان کرد: امام خمینی (ره) به دنبال حاکمیت خدا در جامعه بود و این درس را به سربازان مکتب خود داد و آنها نیز در این مسیر حرکت کردند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث مذاکره با آمریکا تصریح کرد: انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها دوست ما نیستند و همواره هرچه خواستند از کشور ما خوردند و بردند و اکنون که از چپاولگری‌های آنها جلوگیری شده، صدایشان درآمده و به بهانه‌های مختلف به دنبال ضربه وارد کردن به کشور ما هستند.

وی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی، ایران منطقه را بیدار کرده و بسیاری از کشورها بیدار شده‌اند و فهمیده‌اند که استکبار و استعمار چیست و چه تبعاتی برای کشورها و ملت‌ها دارد.

ناصری تصریح کرد: مردم نباید حساب اسلام و انقلاب را با حساب برخی مسئولان ناکارآمد یکی کنند و بدانند که ایران کشوری مقتدر است و زیر بار زورگویی به بهانه مذاکره نمی‌رود.

وی افزود: مردم و رهبری از آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها دست شسته‌اند و امیدشان تنها به خداست و همه ما باید امید خود را از غیر خدا قطع کنیم و بدانیم همان خدایی که در جنگ تحمیلی، در تحریم‌های ۴۰ ساله و بسیاری مصائب دیگر، ملت ایران را یاری کرد، امروز نیز این ملت خداجو را به واسطه وعده‌ای که داده، همراهی خواهد کرد.

ناصری ادامه داد: دشمن می‌داند که اگر ملت ایران مزه اقتصاد بدون نفت را بچشد، دیگر هیچ قدرتی توان مقابله با آن را ندارد بنابراین هر روز حلقه تحریم‌ها را تنگ‌تر می‌کند.

کد خبر 4850559

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد امام جمعه یزد محمدرضا ناصري دهه فجر راهپیمایی 22 بهمن بوشهر انتخابات 98 بارش برف انقلاب اسلامی ایران ایلام قزوین شهرکرد ویروس کرونا انتخابات مجلس شورای اسلامی بیرجند گرگان خطبه های نماز جمعه آمریکایی ها ملت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۱۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع خرید 4 میلیارد دلار نفت ایران ازسوی آمریکا

نگاه روندی این مزیت را دارد که تاثیر اقتصاد بر سایر موضوعات جامعه ایرانی و تاثیر گرفتن اقتصاد از آنها را بتوانیم در یک مجموعه تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین پاسخ به چراهای وضعیت کنونی اقتصادی داشته باشیم. اکنونِ اقتصاد ما محصول تلاش ها و تصمیم گیری ها در دهه های گذشته است. امسال در این پروژه سال های 1394،1384،1374،1364،1354 از هر دهه انتخاب شده است.

در سال 1403، اقتصادنیوز در «نیم‌قرن با اقتصاد ایران» با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان تقدیم مخاطبان می‌شود.

12 اردیبهشت 1364؛ کلیات لایحه تاسیس وزارت صنایع سنگین تصویب شد

کمیسیون‌های صنایع و معادن، آموزش و پرورش و تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس تشکیل جلسه دادند.

در جلسه کمیسیون صنایع و معادن نیز بحث پیرامون لایحه تاسیس وزارت صنایع سنگین ادامه یافت و در پایان نسبت به کلیات آن رای‌گیری به عمل آمد و با اکثریت آرا تصویب شد.

میزان نقدینگی در سال 57 حدود 300 میلیارد تومان بود

دکتر نوربخش، رئیس‌کل بانک مرکزی در سمینار بررسی مسائل اقتصادی ایران در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: یکی از مشکلات ما در سال‌های پس از انقلاب مساله عدم تعادل در سیستم بانکی بود.

دکتر نوبخش به بیلان عملکرد سیستم جدید بانکی کشور پرداخت و با استفاده از آمار و ارقام نتایج مفید اجرای قانون بانکداری اسلامی در کشور را برشمرد.

وی گفت: نتایج حاصله از اجرای این قانون، بر روی رشد نقدینگی جامعه به این صورت بوده است که نقدینگی جامعه از 7514 میلیارد ریال در اسفند 62 به 7738 میلیارد ریال در بهمن 63 رسید؛ به عبارت دیگر نقدینگی در طی 11 ماه، حدود3 درصد رشد کرده است و باید به این نکته توجه شود که رشد نقدینگی در سال 62 در حدود 17.7 درصد نسبت به سال 61 و در سال‌های قبل میزان رشد نقدینگی نسبت به سال قبل از آن معمولا بالای 20 درصد بوده است.

12 اردیبهشت 1374؛ قطع خرید 4 میلیارد دلار نفت ایران ازسوی آمریکا

در پی تصمیم کلینتون مبنی‌بر تشدید مجازاتهای اقتصادی علیه ایران، تلاش‌های گسترده‌ای ازسوی این کشور برای همسو کردن کشورهای صنعتی جهان با سیاست‌های واشنگتن آغاز شده است. اما تاکنون آمریکا در این زمینه نه‌تنها موفقیتی کسب نکرده بلکه با واکنش‌های منفی نیز مواجه شده است.

«مایک مکاری» سخنگوی کاخ سفید گفت: ما شواهدی از بعضی از اعضای گروه هفت دریافت کرده‌ایم که نشان می‌دهد آنها سرگرم بررسی معامله‌های اقتصادی خود با ایران هستند.

بیل کلینتون، رئیس جمهوری آمریکا یکشنبه شب ضمن متهم کردن  ایران به حمایت از تروریسم گفت: تمام پیوندهای بازرگانی و سرمایه‌گذاری آمریکا با ایران ازجمله بیش از چهار میلیارد دلار خرید نفتی سالانه را قطع می‌کند.

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد: تصمیمش تاثیر محدودی روی شرکت‌ها و کارگران آمریکایی خواهد داشت، اما یک مقام آمریکایی که رئیس‌جمهوری را همراهی می‌کرد، اعتراف کرد که اثر تحریم ها در کوتاه‌مدت سیر صعودی خواهد داشت و به‌ویژه به معنای هزینه بیشتر برای سوخت و بیکاری بخشی از نیروی کار در آمریکا خواهد بود.

12 اردیبهشت 1384؛ شبکه ملی معامله الکترونیکی اوراق بهادار ایجاد می شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی از راه‌اندازی شبکه ملی دادوستد الکترونیکی اوراق بهادار در برنامه چهارم خبر داد و گفت: با توسعه جغرافیایی بورس اوراق بهادار همه شهروندان از خدمات پایه بازار سرمایه استفاده خواهند کرد.

سید صفدر حسینی، توسعه شبکه کارگزاری، ایجاد بورس‌های کالایی، ایجاد بازار فروش اوراق بهادار در خارج از بورس و ارتباط با بورس‌های جهانی و منطقه‌ای را از برنامه‌های توسعه بازار سرمایه کشور ذکر کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • انقلاب اسلامی ایران ادامه دهنده مکتب امام صادق (ع)است
  • مردم چشم انتظار عملیات وعده صادق در عرصه اقتصاد هستند
  • رشد و پیشرفت ایران اسلامی در نتیجه شدیدترین تحریم‌ها حاصل شد
  • استفاده از همه ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم از وظایف جدی مسوولان
  • عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • فدوی: دشمن خباثت کند اقدامی بزرگتر انجام می‌دهیم
  • لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه ورزی دانشجویان 
  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند
  • مقام معظم رهبری:رفتار آمریکا در غزه اثبات حقانیت بی‌اعتمادی ایران است/ آمریکا شریک جرم رژیم صهیونیستی است
  • قطع خرید 4 میلیارد دلار نفت ایران ازسوی آمریکا