Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@14:45:41 GMT

پربازدیدترین اخبار سیاسی ایسنا در ۲۱و۲۲ بهمن

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۶۲۲۲۸

پربازدیدترین اخبار سیاسی ایسنا در ۲۱و۲۲ بهمن

جلسه اول دادگاه «روح‌الله زم»/ موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان۵۶۰۰/ راهپیمایی ۲۲ بهمن با گرامیداشت یاد سردار سلیمانی/ واکنش به توییت منتشر شده درباره شهید سلیمانی و... در صدر اخبار مورد توجه و پر بازدید مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا در روزهای دوشنبه و سه شنبه، بیست و یکم و بیست و دوم بهمن ماه ۱۳۹۸ بود که می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادگاه «روح‌الله زم» برگزار شد

به گزارش ایسنا، برگزاری اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده «روح الله زم» در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران و به ریاست قاضی صلواتی در صدر اخبار پربازدید دو روز گذشته بود که در این جلسه عناوین کیفرخواست شامل ۱۷ بند اتهامی قرائت شد.

کوروش ایرانی در کامنتی برای این خبر نوشت: میبایستی کل دادگاه محاکمه روح الله زم را بطور علنی و بدون سانسور از ابتدا تا آخر زنده از تلویزیون پخش کنند تا مردم حقایق را بدانند.

در جلسه اول دادگاه روح الله زم چه گذشت؟

گزارشی از بخش‌هایی از این دادگاه با عنوان "در جلسه اول دادگاه روح الله زم چه گذشت؟" نیز مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

مخاطبی که خود را جوانان معرفی کرد، پرسید: دادگاه تتلو کی برگزار میشود؟

***

موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان

موافقت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی هم از اخبار پربازدید بود.

***

برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن با گرامیداشت یاد سردار سلیمانی

گزارش خبرنگاران ایسنا از مراسم چهل‌ویکمین فجر انقلاب اسلامی که با چهلمین روز شهادت سردار  قاسم سلیمانی مصادف شده، با گرامیداشت یاد و خاطره فرمانده شهید نیروی قدس سپاه  و دیگر همرزمان شهیدش در جبهه مقاومت، با حضور گسترده مردم از خبر های مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

مهمترین ثمره انقلاب انتخاب است

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی هم در سخنرانی خود در مراسم چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در میدان آزادی با یادآوری اینکه انقلاب ایران متکی بر یک انتخاب بود، تصریح کرد:مهمترین ثمره انقلاب ما همین انتخاب است.

تا ساعاتی دیگر مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن آغاز می شود

پیش خبر مراسم راهپیمایی روز ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی نیز مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

جشن انقلاب؛ دعوت برای حضور

گزارش ایسنا با عنوان "جشن انقلاب؛ دعوت برای حضور" هم از خبرهای پر بازدید در این رابطه بود.

***

برای توافق بر سر لیستی اصولی و بدون حضور یک نفر از پایداری حاضریم

خبر بعدی نامه سرگشاده حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی، دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پاسخ به غلامعلی حداد عادل، رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب بود که در بخشی از این نامه تاکید کرد: برای توافق بر سر لیستی اصولی و بدون حضور یک نفر از پایداری حاضریم.

دیگر اخبار مرتبط در این زمینه را نیز میتوانید در لینک های زیر بخوانید.

حزب کارگزاران لیست مستقل انتخاباتی ارائه می‌کند

لیست ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی برای تهران کامل شد

اعلام اسامی۱۳ جبهه حزبی مورد تأیید کمیسیون ماده۱۰ احزاب

تشکیل ۱۵ پرونده جرائم انتخاباتی در استان تهران

بیش از ۷۱۰۰ نفر تایید صلاحیت شدند

***

چرا ترکیه به دنبال یک جای پای محکم در سوریه است ؟

تحلیل یک کارشناس مسائل خاورمیانه درباره تحولات اخیر در منطقه ادلب سوریه و احتمال درگیری بین سوریه و ترکیه در این منطقه هم از دیگر خبر های پر بازدید بود.

حسن لاسجردی معتقد است: به نظر می‌رسد که ترکیه به دنبال ایجاد یک جاپای محکمی در سوریه است تا از آن به عنوان یک امتیاز و اهرم فشار برای مقابله و یا مدیریت کردهای سوری استفاده کند.

سیاست دوگانه "روسیه" در تحولات " ادلب "

درهمین رابطه اصغر زارعی، کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به تحولات اخیر در ادلب سوریه و بحران به وجود آمده بین دمشق و آنکارا در این منطقه، اظهار کرد: به نظر می‌رسد که روس‌ها در این بحران سیاست دوگانه‌ای را دنبال می‌کنند و این باعث پیچیده تر شدن بحران موجود در این منطقه شده است .

***

مردم و مسوولان ما در برابر این تحریم‌ها تسلیم نمی‌شوند

خبر بعدی اظهارات رییس‌جمهور در دیدار با روسای نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران بود.

رئیس جمهور ، تحریم‌های آمریکا علیه ایران را صددرصد غیرانسانی ، جنایتکارانه و علیه کل یک ملت دانست و تاکید کرد: به رغم فشارهای همه جانبه آمریکا طی ۲۰ ماه گذشته، تمام شاخص های اقتصادی از هشت ماه قبل نشان می دهد که شرایط ایران اسلامی کاملا با ثبات بوده و از این تحریم ها سربلند بیرون آمده ایم و آمریکا اشتباه کرده است.

***

حاج قاسم در ماجرای فتنه‌های ۷۸ و ۸۸ مسئولیتی نداشت/ توییت منتشر شده صحت ندارد

واکنش سردار شریف به انتشار توییتی پیرامون نقش شهید حاج قاسم سلیمانی در ماجرای فتنه ۷۸ و ۸۸ هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه با رد این مطلب تاکید کرد: محتوای توییت منتشر شده صحت ندارد و حاج قاسم مسئولیت و حضوری در قرارگاه ثارالله نداشته است. ماموریت اصلی آن شهید گرانقدر در حوزه برون مرزی و نیروی قدس سپاه و کمک به جبهه مقاومت و مقابله با توطئه‌های دشمن و تروریسم تکفیری علیه ملت‌های منطقه بوده است.

***

گزارش ایسنا از دومین جلسه دادگاه "داریوش امان کی" و ۴ متهم دیگر اقتصادی

خبر پربازدید بعدی گزارش دومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده "داریوش امان کی " و ۴ متهم دیگر به اتهام اخلال عمده در نظام اقتصادی  در شعبه سوم دادگاه‌های ویژه مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام بود.

***

بیش از ۱۰۰ مجروح در حمله ایران به پایگاه عین الاسد آمریکا

برخی مقامات آمریکایی  به اطلاع خبرگزاری رویترز رسانده‌اند که ارتش آمریکا آماده است تا به دلیل افزایش آمار و ارقام ۵۰ درصدی اعلام کند که بیش از ۱۰۰ نظامی در حمله ماه گذشته ایران به پایگاه عین الاسد آمریکا آسیب دیده‌اند.

این خبر هم از اخبار دیگر پر بازدید مخاطبان بود.

بعدا متوجه آسیب‌های مغزی نظامیان در عین‌الاسد شدم

در همین رابطه رئیس‌جمهور آمریکا که همواره سعی داشته خسارات جانی وارده به نظامیان آمریکایی را کم‌ اهمیت جلوه دهد گفت که بعدا متوجه این آسیب‌ها شدم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روح الله زم عفو رهبری انتخابات 98 22بهمن 98 عفو و تخفیف مجازات تعدادی راهپیمایی ۲۲ بهمن مورد توجه مخاطبان گرامیداشت یاد جلسه اول دادگاه توییت منتشر شده جلسه دادگاه گزارش ایسنا سیاسی ایسنا روح الله زم پر بازدید عین الاسد تحریم ها حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۲۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربده کشی نتانیاهو برای دادگاه لاهه

بنیامین نتانیاهو، در واکنش به گمانه زنی های مطرح شده در رسانه های بین المللی در مورد احتمال صدور قرار تعقیب بین المللی دیوان لاهه علیه مقامات سیاسی و فرماندهان و نظامیان اسرائیلی به اتهام جنایات جنگی در نوار غزه، این نهاد بین المللی را نیز تهدید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی همزمان با افزایش گمانه زنی ها در مورد تحت تعقیب قرار گرفتن مقامات سیاسی و نظامی ارشد رژیم صهیونیستی توسط دیوان بین المللی دادگستری (لاهه)، این نهاد بین المللی را نیز تهدید کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اظهار داشت اسرائیل تحت رهبری من با هرگونه تلاش از سوی دادگاه لاهه به منظور تضییع حقوق این رژیم در دفاع از خود مقابله خواهد کرد.

وی افزود: ما در برابر تهدیدات علیه نظامیان و مسئولین کابینه خود از سوی دادگاه لاهه سر خم نخواهیم کرد.

رسانه های صهیونیستی در روزهای اخیر به کرات از جلسات مقامات ارشد حقوقی و سیاسی رژیم صهیونیستی با نتانیاهو به دلیل احتمال صدور قرار تعقیب دادگاه لاهه علیه مقامات ارشد نظامی و سیاسی اسرائیلی به اتهام ارتکاب نسل کشی و جنایات جنگی در نوار غزه پرده برداشته اند.

تدابیر جدید دیوان لاهه در رابطه با جنگ در غزه

 

گفته می شود نتانیاهو با تشکیل کارگروهی ویژه متشکل از وکلا و مقامات ارشد حقوقی این رژیم همچون یاریو لوین، وزیر دادگسترس در تلاش اند تا مانع از هرگونه صدور تعقیب بین المللی مقامات سیاسی و فرماندهان و نظامیان اسرائیلی از سوی دادگاه بین المللی لاهه شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • چهره برتر سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خوزستان معرفی شد
  • تجلیل از فرماندهان و مربیان برتر عقیدتی سیاسی
  • یک فوتی دیگر در پی حادثه تصادف نوجوانان بسکتبالیست قزوینی
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • عربده کشی نتانیاهو برای دادگاه لاهه
  • سرنوشت توماج صالحی چه می‌شود؟ 
  • ببینید | روایتی از آنچه در جلسه آغازین دور جدید دادگاه منافقین گذشت