Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@12:27:01 GMT

سفرهای بین شهری ایمن‌تر می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۶۲۲۳۱

سفرهای بین شهری ایمن‌تر می‌شود

ایسنا/یزد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد از افزایش ایمنی سفرهای بین شهری با وسایل نقلیه عمومی خبر داد.

«علی علیخانی» اظهار کرد: دستورالعمل جدیدی از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به ادارات استانی در مورد تشدید کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی ابلاغ شد که در پی آن دو جلسه با انجمن صنفی شرکت‌های تعاونی حمل و نقل برگزار و کارگاه‌های آموزشی و توجیهی تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از طرح‌هایی که به منظور تشدید کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی به مرحله اجرا درآمده است، نصب تابلویی جدید در اتوبوس‌ها و درج اطلاعات مورد نیاز مسافران برای مخابره تخلفات احتمالی رانندگان است.

علیخانی عنوان کرد: در این تابلو که در سه نقطه از اتوبوس در معرض دید مسافران نصب شده، مشخصات راننده شامل نام و نام خانوادگی، شماره تلفن، شرکت مسافربری مربوطه و نام و تلفن ثابت و همراه مدیرعامل آن همچنین مشخصات و پلاک اتوبوس درج شده است.

وی تصریح کرد: مسافران به محض مشاهده تخلف می توانند با مدیرعامل شرکت تعاونی که صورتحساب سفر از آنجا صادر شده ارتباط برقرار کنند یا تخلفات احتمالی را از طریق تلفن گویای 141 یا سامانه 2000141 اطلاع رسانی کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد، علیخانی ادامه داد: این طرح با هدف پیشگیری ازتخلفات رانندگان و ایمن‌تر کردن سفرهای بین شهری اجرا می شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: سامانه سپهتن نیز در همین راستا راه اندازی شده و شرکت های مسافربری با این سامانه از لحظه خروج از پایانه تا رسیدن اتوبوس به مقصد را به طور آنلاین رصد می کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی راهداری و حمل ونقل جاده ای سفر بین شهری ایمنی جاده ها يزد کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد سفرهای بین شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۲۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه جایی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، تیمورباقری افزود: در سال گذشته سه میلیون و ۶۶۷ هزار و۵۵۷ تن کالا با ۲۴۵ هزار و ۳۴۴ سفر باری از مبدأ شهرستان‌های استان جابه جا شده است.

وی اضافه کرد: عمده کالاهای حمل شده طی این مدت از استان، سیمان، فرآورده‌های نفتی و آرد بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: از این میزان حجم کالای جابه جا شده، دو میلیون و ۹۵۸ هزار ۷۶۹ تن درون استانی و ۷۰۸ هزار و ۷۸۸ تن کالا به مقصد برون استانی بوده است.

باقری خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه پایانه بار ،۷۶ شرکت حمل و نقل کالا، بیش از ۱۰ هزار راننده باری و بیش از نه هزار ناوگان باری در حوزه تحت پوشش این اداره کل در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه در قالب کمیسیون ماده ۱۲ نظارت ویژه بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل انجام می‌شود، از مردم، رانندگان و صاحبان کالا خواست هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ برای رسیدگی به این اداره‌کل اطلاع دهند.

کد خبر 6090595

دیگر خبرها

  • ورود اتوبوس‌های نو­ به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت
  • رفع خطر ۱۸ نقطه پر تصادف شناسایی شده استان
  • نوسازی ۷ برابری اتوبوس های پایتخت نسبت به دوره قبل مدیریت شهری
  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • وعده های واردات وسایل نقلیه عمومی عملی می شود؟
  • ایمن‌سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • ایمن سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان
  • جابجایی بیش از ۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل
  • ثبت بیش از ۶۵ میلیون تردد در جاده‌های ایلام