Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی در تشریح مصوبه مساعدتی بخشودگی سرخس گفت: حسب این مصوبه کلیه روستاییان شهرستان سرخس که در اراضی موقوفه قرار دارند می‌توانند بدون پرداخت حق تقدیمی و به صورت رایگان نسبت به اخذ سند اجاره خط آستان قدس رضوی اقدام و سند رسمی محضری دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان نیوز، مرتضی حقیقی اظهار کرد: این معاونت حسب وظایف ذاتی خود در بهره برداری از موقوفات، اهتمامی جدی بر رسیدگی به امور محرومان و مستضعفان در سطح اراضی موقوفه به ویژه در شهرستان سرخس دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی گفت: موضوع بهره‌مند ساختن محرومان نقاطی از کشور که موقوفات این مجموعه در آن قرار دارند، در دستور کار جدی این معاونت است که پیرو آن برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات مناسبی نظیر مصوبات مساعدتی در جغرافیای موقوفات (تخفیف و تقسیط حق تقدیمی) و همچنین مصوبه بخشودگی حق تقدیمی منازل مسکونی روستایی در سرخس صورت پذیرفته است.

وی در تشریح مصوبه مساعدتی بخشودگی سرخس گفت: حسب این مصوبه کلیه روستاییان شهرستان سرخس که در اراضی موقوفه قرار دارند می‌توانند بدون پرداخت حق تقدیمی (ارزش کارشناسی زمین) و به صورت رایگان نسبت به اخذ سند اجاره خط آستان قدس رضوی اقدام و سند رسمی محضری دریافت کنند.

حقیقی با اشاره به وجود حدود 12 هزار و 500 منزل مسکونی در اراضی موقوفه سرخس گفت: طی دو سال گذشته حدود5هزار و 500 سند اجاره خط برای منازل روستایی موقوفه صادر شده است و با پیگیری‌های مدیریت املاک و اراضی شهرستان سرخس به زودی تعداد باقیمانده از اسناد اجاره خط که اکنون در دست تهیه است، به مردم اعطا خواهد شد.

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی بیان کرد: بنا بر تاکید تولیت آستان قدس رضوی بر تعامل و کمک به دستگاه‌های اجرایی، پیگیر رفع مشکلات مردم با حضور مستمر و هفتگی در روستاهای سطح شهرستان سرخس هستیم.

وی در خصوص افزایش تعامل آستان قدس رضوی با مردم روستایی و پیگیری رفع مشکلات آنها گفت: در این راستا حوزه مدیریت املاک و اراضی سرخس این معاونت با حضور هفتگی و مستمر در روستاهای موقوفه سطح شهرستان سرخس پیگیر رفع مشکلات مردم روستایی و سایر دستگاه‌های اجرایی و همچنین زمینه ساز تعاملات بیشتر بین مردم و آستان قدس رضوی است.

تخفیف 30 درصدی در پرداخت حق تقدیمی و پرداخت الباقی در 5 قسط سالیانه

حقیقی در خصوص مصوبه مساعدتی جدید آستان قدس رضوی برای مردم ساکن در بافت قدیم شهر سرخس، محدوده عباس آباد و شهر مزداوند گفت: حسب مصوبه مذکور مقرر شد برای ساختمان‌های صرفاً مسکونی در بافت قدیم شهر سرخس و نیز منطقه عباس آباد که تا قبل از تاریخ ابلاغ مصوبه مساعدتی سفر تولیت محترم ساخته و پایان کار بهره‌برداری دریافت کرده‌اند، مبلغ حق تقدیمی با 30 درصد تخفیف محاسبه و مابقی آن به صورت اقساط پنج ساله پرداخت شود و همچنین این اقساط برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی و خیریه‌های رسمی (با معرفی کمیته امداد) به صورت هشت ساله است.

مساعدت با بخش خصوصی جهت راه اندازی کارخانه سلولزی

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی در خصوص کارخانه سلولزی راه‌اندازی شده در سوله شرکت زمینه سابق آستان قدس رضوی سرخس افزود: در راستای اشتغال زایی مردم شهر سرخس یکی از سوله‌های شرکت زمینه سابق در اختیار بخش خصوصی جهت اشتغال 12 نفر مستقیم و 23 نفر به صورت غیر مستقیم و راه اندازی کارخانه تولید مواد سلولزی و دستمال کاغذی قرار گرفت.

وی همچنین در خصوص پروژه 112 واحدی مسکن امام رضا(ع) که در اراضی شمال شرق شهر سرخس و با واگذاری رایگان زمین توسط خیرین مسکن ساز و کمیته امداد احداث شده است، گفت: آستان قدس رضوی 6هزار و350 متر مربع از اراضی مرغوب شهری را جهت ساخت مسکن محرومان به صورت رایگان به کمیته امداد امام خمینی(ره) و خیرین مسکن ساز واگذارکرد که اکنون 50 واحد احداثی توسط کمیته امداد آماده بهره برداری افراد تحت پوشش آن نهاد است و از 62 واحد خیرین مسکن ساز تعداد 35 واحد آماده بهره برداری است.

حقیقی افزود: در همه طرح‌های این معاونت موضوع تقویت روستانشینی و پیشگیری از مهاجرت روستاییان به ویژه روستاییان شهرستان سرخس به حاشیه شهرها در اولویت امور است.

انتهای پیام/ 70061

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی مرتضی حقیقی موقوفه سرخس معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی اراضی موقوفه صورت رایگان خیرین مسکن ساز مصوبه مساعدتی محضری دریافت بهره برداری کمیته امداد راه اندازی رفع مشکلات قرار دارند شهر سرخس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۲۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۵۰ هزارهکتار اراضی زراعی آذربایجان غربی دارای سند تک برگ شده اند

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر عتباتی عصر دوشنبه در چهارمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال که با محوریت کمیسیون رفع تداخلات و قرارگاه شهید سلیمانی ثبت اسناد زراعی با حضور مجری رفع تداخلات کشور و مدیر کل دفتر مهندسی و حدنگاری سازمان امور اراضی کشور برگزار می‌شد گفت: موضوع سندار شدن اراضی زراعی به صورت ریشه‌ای و اساسی مورد پیگیری قوه قضائیه است و جلوگیری از خرد شدن اراضی زراعی و صدور اسناد تک برگی کاداستر برای آنها بسیار حائز اهمیت و در دستور کار ویژه دستگاه قضایی است.

وی افزود: اعضای قرارگاه شهید سلیمانی به صورت جدی درخصوص کاداستر اراضی کشاورزی پای کار هستند و پیگیری‌ها تا صدور سند تک برگی برای کلیه اراضی کشاورزی در استان ادامه خواهد داشت.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیان اینکه ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان سند دار شده اند اضافه کرد: اقدامات درخصوص صدور اسناد کشاورزی برای مالکان باید سازنده و حمایتی باشد تا مردم داوطلبانه حاضر به سند دار کردن املاک زراعی خود شوند.

وی به حضور مدیر کل دفتر مهندسی و حدنگاری امور اراضی کشور و مجری رفع تداخلات کشور هم اشاره و گفت: حضور مدیران کشوری در استان غنیمت است و باید از این ظرفیت برای پیشبرد امور نهایت بهره را برد.

حسین مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم در این جلسه گفت: بسیاری از اختلافات و مشکلات در حوزه ثبت اراضی زراعی که یکی از اولویت‌های دستگاه قضایی است باید با جدیت پیگیری شود.

وی افزود: باید با رویکرد واقع بینانه به موضوع سند دار کردن اراضی زراعی نگاه کرد و اقدام کرد.

مجیدی تاکید کرد: آذربایجان غربی مقادیر قابل توجهی اراضی کشاورزی دارد که نیازمند توجه ویژه مسئولین است.

احمدی مدیرکل دفتر مهندسی و حدنگاری و امور اراضی کشور و مجری رفع تداخلات کشور هم در این جلسه با تشکر ویژه از مدیریت دستگاه قضایی استان گفت: آذربایجان غربی در بررسی‌های به عمل آمده از لحاظ وضعیت ثبت اسناد زراعی وضعیت خوبی دارد که نشان دهنده هماهنگی و زحمات و تلاش‌های متولیان امر است.

وی افزود: آذربایجان غربی جزء استان‌های هدف است و برای سازمان بسیار اهمیت دارد و از نظر امنیت غذایی جزء قطب‌های کشور است که ضروری است هم صیانت و هم مساعدت شود تا رشد و ارتقای عملکردها در این استان تداوم پیدا کند.

احمدی تاکید کرد: خواسته سازمان، برنامه ریزی منظم برای تقویت و پیشبرد بهتر امور است.
وی افزود: خرد شدن اراضی زراعی امنیت غذایی را به مخاطره می‌اندازد، لذا باید از خرد شدن و تفکیک اراضی زراعی جلوگیری به عمل آید.
مجری رفع تداخلات کشور اضافه کرد: استفاده از ظرفیت مردم برای سند دار کردن اراضی زراعی هم لازم است و باید همکاری مردم در این خصوص جلب شود.

همچنین احمدی به افزایش تعداد کمیسیون‌های رفع تداخلات در برخی از شهرهای استان هم تاکید و گفت: این امر می‌تواند سرعت کار را بالا ببرد و در زمان کوتاهتری نتایج هدفگذاری شده تحصیل گردد.

در ادامه خسرو شهبازی مدیر کل جهاد کشاورزی، محبوبی مدیر کل بازرسی استان و سایر مدیران حاضر به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

کد خبر 6092608

دیگر خبرها

  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد
  • تخصیص ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل ۲ طرح بازآفرینی شهری در نجف آباد
  • آماده سازی کتیبه‌های دست نویس ایوان های صحن انقلاب و آزادی ویژه دهه کرامت
  • ۵۵۰ هزارهکتار اراضی زراعی آذربایجان غربی دارای سند تک برگ شده اند
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت
  • یادگارهایی از «خلیج‌فارس» در آستان مبارک رضوی
  • اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد