Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-07@09:25:18 GMT

۲۲ بهمن ۹۸ از نگاه خبرنگاران خارجی

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۶۲۴۴۳

۲۲ بهمن ۹۸ از نگاه خبرنگاران خارجی

خبرگزاری میزان- خبرنگاران خارجی رسانه‌ های بین المللی با انتشار تصاویری از جمعیت میلیونی مردم ایران، به پوشش خبری راهپیمایی ۲۲ بهمن پرداختند. تاریخ انتشار: 13:30 - 22 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۵۶۱۶ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن سال ۹۸ بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مهم را می‌توان در اظهارنظر‌های خبرنگاران رسانه‌های مختلف بین المللی مشاهده کرد.
خبرنگاران رسانه‌های بین المللی امسال نیز به پوشش خبر راهپیمایی چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران پرداختند.
خبرنگار «المیادین» در پوشش این خبر تاکید کرد: «خیل عظیمی از جمعیت در خیابان‌های تهران و شهر‌های دیگر ایران حضور یافته و تصاویر سردار سلیمانی را در دست دارند.»
«امیلی اسکات» با انتشار تصاویری از یک نوزاد و یک خانم مسن در راهپیمایی ۲۲ بهمن نوشت: «مردم ایران از هر نسلی برای گرامیداشت ۴۱ سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به خیابان آمدند.»      
«الگا سمنوا»، خبرنگار اسپوتنیک نیز با انتشار تصویری از حضور گسترده مردم در میدان آزادی، به پوشش این خبر پرداخت.      

 

 بیشتر بخوانید:  بازتاب راهپیمایی ۲۲ بهمن در رسانه‌های روسیه  بازتاب راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن در رسانه‌های خارجی  
«تیزاینا چیاواردینی»، روزنامه نگار ایتالیایی، با انتشار چند تصویر از حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن به حضور میلیونی مردم اشاره کرد.      
«ظفر مهدی» خبرنگار اهل کشمیر نیز سر دادن شعار "الله اکبر" در شهر‌های مختلف ایران به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی را توییت کرد.  
«محمد عباس»، خبرنگار دیگر کشمیری با انتشار تصاویر مربوط به راهپیمایی ۲۲ بهمن به گزافه گویی «جان بولتون»، مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید اشاره کرده و نوشت: «مردم ایران در جشن چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی حضور یافتند و بولتون دیگر نیست.»    
«آرزو محبی»، خبرنگار افغانستانی نیز با انتشار توییت‌ها و تصاویری آرزوی چنین روزی برای کشورش را مطرح کرد.    
«رابرت کارتر»، روزنامه نگار انگلیسی نیز نوشت: «۴۱ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران که دیکتاتوری بی رحمانه شاه تحت حمایت غرب را از بین برده و دموکراسی را به ایران بازگرداند، گذشت.»    
وی در ادامه نیز نوشت: «جمهوری اسلامی ایران از آن زمان تاکنون یکی از قدرت‌های مهم ضد امپریالیستی منطقه‌ای بوده است.»
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن تحولات بین الملل راهپیمایی 22 بهمن 98 سالروز پیروزی انقلاب اسلامی راهپیمایی ۲۲ بهمن بین المللی مردم ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۲۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازتاب حضور گروسی در ایران در رسانه‌های بین‌المللی

آغاز نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ایران پس از تنش‌های منطقه‌ای اخیر و حضور مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای سوژه گمانه‌زنی بعضی رسانه‌ها شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، خبرگزاری چینی شینهوا نوشته است که محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را در چارچوب پادمان و ان‌پی‌تی (منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای) را اعلام کرد. شینهوا همچنین به دیدار گروسی با وزیر خارجه کشور اشاره کرده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ابراز امیدواری کرد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نقش مستقلی در برنامه هسته‌ای تهران ایفا کند. رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش از این برای شرکت در این کنفرانس و همچنین دیدار با مقامات ایرانی وارد ایران شد. محمد اسلامی ابراز امیدواری کرد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تحت تأثیر «نفوذ و فشارهای سیاسی» خارجی علیه برنامه هسته‌ای ایران قرار نگیرد.

او افزود: «همان‌طور که گزارش‌های آژانس گواهی می‌دهد، بازرسی از تأسیسات هسته‌ای ایران در سال گذشته ۲۲ درصد از بازرسی‌های جهانی آژانس را به خود اختصاص داده است در حالی که ظرفیت نصب شده این کشور ۳ درصد ظرفیت جهانی بوده است که در تاریخ بی‌سابقه بوده است.»

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران از کارزار تبلیغاتی رسانه‌ای و جنگ روانی علیه برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران انتقاد کرد و دسترسی جهانی به تأسیسات آن همان‌طور که در اساسنامه آن تصریح شده فراهم است که به همه کشورها اجازه استفاده از علم و فناوری هسته‌ای به شیوه‌ای عادلانه داده است.

اسلامی با بیان اینکه ایران نیز مانند بسیاری از کشورها، فناوری هسته‌ای خود را توسعه خواهد داد، گفت که سازمان انرژی اتمی برای تولید انرژی پاک و پایدار تلاش‌های سریعی برای برای این منظور انجام می‌دهد.

وی تاکید کرد که سازمانش تولید ۲۰ هزار مگاوات برق از طریق انرژی هسته‌ای تا سال ۲۰۴۱ را در دستور کار خود قرار داده است.

خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که انتظار می‌رود گروسی در اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فناوری هسته‌ای ایران سخنرانی کند. گروسی آخرین بار در مارس ۲۰۲۳ به کشور سفر کرد و با مقامات ارشد از جمله رئیس جمهور ابراهیم رئیسی دیدار کرد.

به گفته این وبگاه خبری، تنش‌ها بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از زمان شکست توافق برجام بارها شعله‌ور شده است و تلاش‌های میانجی‌گری اتحادیه اروپا تاکنون برای بازگرداندن واشنگتن به توافق و هم برای وادار کردن تهران به پایبندی مجدد به مفاد توافق شکست خورده است. سال گذشته، ایران طی مذاکرات غیررسمی با ایالات متحده سرعت غنی‌سازی اورانیوم خود را کاهش داد، که به عنوان یک اقدام نمایش حسن نیت تلقی شد. بازدید گروسی فرصتی برای تبادل نگرانی‌های دو طرف فراهم خواهد کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس درباره نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ایران نوشته است که بازدید مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سایه تنش‌های شدید ناشی از جنگ رژیم صهیونیستی در غزه رخ می‌دهد.

گروسی در ماه‌های گذشته چندین بار اظهارات غیرمسئولانه‌ای در خصوص برنامه‌ی هسته ایران کرده است، به‌خصوص اینکه آژانس نمی‌تواند تضمین کند ترکیب سانتریفیوژها در آبشار غنی‌سازی تغییری کرده‌اند یا نه و ایران به اندازه کافی اورانیوم غنی‌سازی داده که چندین بمب هسته‌ای بسازد.

گروسی در شبکه اجتماعی ایکس درباره دیدارش با حسین امیرعبداللهیان نوشت که وی «یک سری اقدامات عملی» برای احیای بیانیه مشترک سال گذشته، اعتمادسازی و افزایش شفافیت پیشنهاد داد. گروسی پس از سفر به اصفهان به وین بازمی‌گردد، جایی که قصد دارد اخبار جدیدی را در اختیار خبرنگاران قرار دهد.

در نخستین روز کنفرانس اصفهان، محمد اسلامی تاکید کرد که همکاری با آژانس و پایبندی به معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای «در رأس سیاست‌ها و راهبرد جمهوری اسلامی است.»

آسوشیتدپرس در پایان با اشاره به عملیات وعده صادق و تلاش رژیم صهیونیستی برای پاسخ به آن در اصفهان نوشته است که برنامه تسلیحات هسته‌ای اسرائیل که به‌طور گسترده توسط کارشناسان شناخته شده است، مانع حمله ایران نشد. اکنون کارشناسان به‌طور فزاینده‌ای پیشنهاد می‌کنند که ایران ممکن است پس از یک حمله بزرگ به خاکش به دنبال ساخت بمب برود.

کد خبر 751295

دیگر خبرها

  • بازتاب حضور گروسی در ایران در رسانه‌های بین‌المللی
  • آمادگی گروه معماری دانشگاه آزاد برای طراحی ساخت ۵۰ هزار واحد مسکن
  • استوری تند و تیز مدیر روابط عمومی سپاهان علیه رسانه فارسی‌زبان خارج از کشور + عکس
  • شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند
  • مردم ایران عصبانی و بیش از اندازه حسود هستند، اگر به زنی نگاه کنی کشته می‌شوی!
  • نگاه نوآورانه واحدهای تولیدی برای ورود به عرصه رقابت خارجی
  • مراسم تشییع پیکر مسعود اسکویی گوینده پیشکسوت رادیو
  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • راهپیمایی بزرگ مردم هشتبندی در سوگ امام صادق(ع)
  • (تصاویر) گزارش رسانه خارجی از قنات‌های تاریخی یزد