Web Analytics Made Easy - Statcounter

چین اتهامات وارده بر دخالت افسران نظامی خود در حمله سایبری اکوئیفاکس آمریکا در سال ۲۰۱۷ را رد کرد.

به گزارش ایسنا، سال ۲۰۱۷ میلادی بود که شرکت اکوئیفاکس، بعنوان یکی از سه آژانس برتر که در رابطه با اعتبار مصرف کنندگان در آمریکا گزارش می‌دهد، اعلام کرد که هکرها به اطلاعات مالی و خصوصی ۱۴۳ میلیون از مشتریان آمریکایی دسترسی پیدا کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با انتشار این خبر مشتریان و کاربران این شرکت از سوءاستفاده از اطلاعات آنها اظهار نگرانی کردند و خواستار پیگیری مقامات مربوطه و مدیران مسئول شدند.

حالا با گذشت بیش از دو سال، ایالات متحده آمریکا چهار نفر از افسران نظامی چین را به جرم دخالت و همدستی با هکرهای حمله سایبری اکوئیفاکس متهم کرده است. این حمله سایبری در سال ۲۰۱۷ که بدون شک یکی از بزرگترین حملات سایبری در جهان شناخته می شود، منجر به افشای اطلاعات خصوصی، مالی و محرمان بالغ بر ۱۴۷ میلیون کاربر آمریکایی شد و سهام این شرکت مالی بزرگ را به شدت تحت تاثیر قرار داد. علاوه بر شهروندان آمریکایی، خیل عظیمی از کاربران انگلیسی و کانادایی نیز در این شرکت بزرگ عضویت داشتند که تحت تاثیر این افشای اطلاعاتی قرار گرفتند.

بر اساس گزارش BBC، چین دست داشتن این چهار نفر از افسران نظامی در حمله سایبری به شرکت اکوئیفاکس آمریکا در سال ۲۰۱۷ میلادی را به کلی رد و تکذیب کرده است.  

هنوز اطلاعات و جزئیات بیشتری از این چهار نفر از افسران نظامی چین منتشر نشده است ولی به عقیده بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران، بعید به نظر می رسد که این اتهام بدون اسناد و مدارک دقیق دال بر همدستی با مجرمان سایبری حمله به اکوئیفاکس، آنها را به دادگاه محاکمه در آمریکا بکشاند.

شرکت اکوئیفاکس که در ایالت آتلانتا مستقر است، از نظر بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران، یک هدف بالقوه برای هکرها و مجرمان سایبری بشمار می‌ رود چرا که اطلاعات بسیاری از افراد نظیر اقساط پرداخت شده، اطلاعات مربوط به وام‌ها، کارت‌های اعتباری بانکی، قبوض پرداخت شده و بطور کلی تمامی سوابق مالی افراد را شامل می‌شود. بدین ترتیب هکرها با نفوذ و دسترسی به این شرکت‌ها و آژانس‌ها می توانند به اطلاعات ارزشمند بسیاری از مردم دست یابند. هکرها همچنین به اسامی افراد، آدرس و تاریخ تولد این افراد دسترسی داشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چین اکوئیفاکس آمريكا اکوئیفاکس آمریکا شرکت اکوئیفاکس حمله سایبری سال ۲۰۱۷

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۲۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخراج کارکنان برج میلاد تکذیب شد

روابط عمومی برج میلاد، اخراج کارکنان این مجموعه را تکذیب کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، روابط‌عمومی برج میلاد با صدور اطلاعیه‌ای هرگونه ادعاهای مطرح شده درباره جذب 2ماهه یا اخراج نیروهای خود را تکذیب کرد.

چراغ‌های برج میلاد، پل طبیعت و گنبد مینا خاموش می‌شوند

در متن این اطلاعیه آمده است:

با توجه به انتشار این خبر در برخی رسانه‌ها و طرح ادعاهای صورت گرفته در خصوص اخراج نیروهای کار شرکت برج میلاد تهران، این شرکت ضمن اعلام کذب بودن مطالب منتشر شده موارد ذیل را جهت تنویر افکار عمومی اعلام می‌دارد:

1. جذب نیروی انسانی در برج میلاد پس از اخذ مجوزهای لازم از شهرداری تهران و در چارچوب قوانین و مقررات و طی شدن فرایندهای قانونی صورت می‌گیرد و هر گونه جذب و شرایط آن از طریق روابط عمومی شرکت به صورت شفاف اطلاع‌رسانی خواهد شد.

2. در ماه‌های اخیر هیچ فراخوانی جهت جذب منتشر نشده است. مطالبی مانند جذب موقت افراد برای کار موقت 2 ماهه شب عید، اساساً کذب و زاییده تخیلات نویسنده مطلب است.

3. طبق روال دائمی، کلیه حق و حقوق همکاران شاغل در شرکت برج میلاد به طور کامل پرداخت شده است.

4. در ماه‌های اخیر هیچ گونه اخراج یا تعدیل حتی یک نفر از همکاران خدوم این شرکت انجام نگرفته است.

5. بدیهی است برج میلاد حقوق قانونی خود برای پیگیری قضایی رسانه‌های منتشرکننده اکاذیب را محفوظ می‌داند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله سایبری گسترده به وزارت دفاع انگلیس/ چین متهم ردیف اول!
  • گول پیامک‌های جعلی را نخورید
  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • چطور پیامک‌های جعلی را بشناسیم؟
  • کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا شرکت می‌کند
  • اخراج کارکنان برج میلاد تکذیب شد
  • مشارکت کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • جریمه 200 میلیون دلاری بزر‌گترین اپراتور بی‌سیم آمریکا به دلیل فروش اطلاعات کاربران