Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@02:06:19 GMT

واکنش رویترز به برپایی جشن انقلاب اسلامی در ایران

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۶۲۵۷۳

واکنش رویترز به برپایی جشن انقلاب اسلامی در ایران

خبرگزاری رویترز در گزارش خود درباره راهپیمایی 22 بهمن در ایران به رغم تنش‌های این کشور با آمریکا، شعارهای مرگ بر آمریکا و اسرائیل و همچنین تصاویر موشک‌های ایرانی را برجسته کرده است.

به گزارش مشرق، در ادامه بازتاب رسانه‌ای حضور پر شور مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن، خبرگزاری «رویترز» به حضور مردم ایران در راهپیمایی چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با انتشار یک گزارش واکنش نشان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رسانه انگلیسی، در گزارش خود درباره راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه نوشت: «به رغم تشدید تنش‌ها با ایالات متحده، ده‌ها هزار ایرانی امروز (سه‌شنبه) در خیابان‌های تهران و دیگر شهرها حضور یافتند تا چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی را جشن بگیرند».

بیشتر بخوانید: واکنش خبرگزاری آمریکایی به حضور ایرانی‌ها در راهپیمایی ۲۲ بهمن

رویترز در این گزارش راهپیمایی مردم در تهران، مشهد، اهواز، کرمان و برخی دیگر از شهرها اشاره و شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» و پلاکاردهای آنها را برجسته کرده است.

رویترز همانند خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» در بخشی از گزارش خود درباره سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به حمله تروریستی ۱۳ دی ماه آمریکایی‌ها و شهادت سپهبد قاسم سلیمانی اشاره کرد.

در گزارش آمده است: «بعد از حمله پهپادی سوم ژانویه ایالات متحده در بغداد و کشتن قاسم سلیمانی فرمانده ارشد نظامی ایران، این کشور ماه گذشته تقریبا به یک جنگ تمام عیار با ایالات متحده نزدیک شده بود و این حمله سبب شد که ایران چند روز بعد، به حملات موشکی علیه پایگاه نظامی آمریکا در عراق دست بزند».

رویترز می‌نویسد: «تنش‌ها (بین آمریکا و ایران) بعد از خارج کردن ایالات متحده از توافق چند جانبه هسته‌ای با ایران توسط دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸ و بازگرداندن تحریم‌ها شدت گرفت، اقدامی که به منظور اعمال فشار بر تهران به منظور مذاکره کردن درباره برنامه موشک بالستیک این کشور و همچنین پیوندهایش با گروه‌های نیابتی در منطقه صورت گرفت».

این رسانه غربی در پایان این گزارش، به بخش‌هایی از مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن و حمل تصاویر موشک‌های ایران در دستان راهپیمایان اشاره کرده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: جشنواره فجر معامله قرن انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا ایران آمریکا مرگ بر اسرائیل راهپیمایی 22 بهمن 22 بهمن رویترز انقلاب اسلامی گزارش خود درباره ایالات متحده تنش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۲۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدنی های امروز؛ از موج گرما در شرق و جنوب آسیا تا وضعیت رفح

خواب ظهرگاهی باربر هندی درون سه چرخه در شهر کلکته/ رویترز خانه ای در شهر رفح در جنوب نوار غزه که در اثر حملات هوایی اسرائیل آسیب جدی دیده است./ رویترز کودکان فلسطینی در شهر رفح در جنوب نوار غزه در حال حمل آب به خانه هایشان هستند./ رویترز دستگیری دانشجویان معترض حامی فلسطین در دانشگاه تگزاس در شهر آستن ایالت تگزاس آمریکا/ آسوشیتدپرس فوران آتشفشان کوه "روانگ" در اندونزی/ خبرگزاری فرانسه بلایی که خشکسالی بر سر شالیزارهای برنج در فیلیپین آورده است./ رویترز ساختمان یک موسسه آموزشی در بندر اودسا اوکراین پس از حمله موشکی روسیه/ رویترز تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سوربون فرانسه در حمایت از مردم فلسطین/ رویترز موج گرمای کم سابقه هوا در شهر مانیل فیلیپین/ رویترز کارگران موزه لوور در شهر پاریس فرانسه یک نقاشی از "اوژن دلاکروا" تحت عنوان "آزادی هدایت مردم" را آویزان می کنند./ زوما دستگیری دانشجویان معترض حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا آمریکا. دهها دانشجو بامداد سه شنبه با تسخیر ساختمان " همیلتون" این دانشگاه در آنجا موضع گرفته بودند که با دخالت پلیس همه آنها دستگیر و روانه بازداشتگاه شدند./ زوما ماکت یک ساندویچ " هات داگ" در میدان تایمز نیویورک/ زوما پیوستن دانشجویان دانشگاه آمریکایی بیروت به جنبش اعتراضی دانشجویان دانشگاه های آمریکا بر ضد اسرائیل/ زوما دستگیری دانشجویان معترض حامی فلسطین در دانشگاه فلوریدای جنوبی در شهر تامپا در ایالت فلوریدا آمریکا/ زوما ربات سگ در فروشگاهی در نانجینگ چین/ زوما کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دیدنی های امروز؛ اعتراضات ضداسرائیلی در آمریکا

دیگر خبرها

  • واکنش خبرگزاری تسنیم به ادعای اسرائیل درباره ترور یک نیروی وابسته به سپاه
  • ۱۴ اردیبهشت، استمرار راهپیمایی جمعه‌های خشم در برخی استان‌ها
  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند
  • ۱۴ اردیبهشت؛ استمرار راهپیمایی جمعه‌های خشم در برخی استان‌ها
  • جمهوری اسلامی با جنگ‌ها و تحریم‌ها قوی‌تر می‌شود | حمله به اسرائیل همه جهان را آرام کرد | در عملیات وعده صادق هیچ ایرانی از واکنش دشمن نترسید
  • واکنش رهبر انقلاب به نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه + فیلم
  • دیدنی های امروز؛ از موج گرما در شرق و جنوب آسیا تا وضعیت رفح
  • اولین واکنش رهبر انقلاب به اعتراضات دانشجویان در آمریکا و اروپا
  • رفاقتی در میان راهپیمایی‌ها/ از تدریس برابر چشم ساواک تا تشکیل شبکه‌های زیرزمینی
  • دیدنی های امروز؛ اعتراضات ضداسرائیلی در آمریکا