Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان دیده بان حقوق بشر امروز (سه شنبه) مسئولان کرد و دولت سوریه را به تحقیقات درخصوص سرنوشت هزاران قربانی جنایت‌های داعش از جمله فعالان، روزنامه نگاران و امدادرسانان ترغیب کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از القدس العربی، این سازمان گزارشی را با عنوان "ربوده شدگان توسط داعش: شکست در اعلام سرنوشت افراد ناپدید شده در سوریه"، منتشر کرد که در آن به نقل از گزارش‌هایی، تعداد افراد بازداشت شده توسط داعش در هنگام دوره اشغال مناطق گسترده‌ای در سوریه توسط این گروه را بیش از هشت هزار شخص برآورد کرده است که همچنان سرنوشت آنها نامعلوم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش این سازمان، این افراد ناپدید شده شامل امدادرسانان، روزنامه نگاران و فعالان علیه داعش از گروه‌های حامی یا مخالف دولت سوریه و نیز ساکنان مناطقی هستند که داعش آنها را اشغال کرده بود.

دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که مسئولان سوریه باید این مساله را "اولویتی" برای خود به حساب آورند.

دیده بان حقوق بشر از خانواده‌های افراد ناپدید شده نقل کرد که آنها امید داشتند با عقب نشینی داعش از مناطق اشغال کرده، به اطلاعاتی در مورد آنها دست یابند.

علاوه بر ساکنان سوریه، سرنوشت افراد خارجی که از سوی داعش ربوده شدند نیز همچنان نامعلوم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: داعش دیده بان حقوق بشر افراد ناپدید شده سرنوشت افراد توسط داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۲۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال صدور حکم جلب جهانی، خواب را از چشمان نتانیاهو ربوده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند که احتمال صدور حکم بازداشت از سوی دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه باعث نگرانی شدید بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی شده است.

این رسانه‌ها تاکید کردند: احتمال صدور حکم بازداشت بین‌المللی نتانیاهو باعث شده خواب از چشمان وی گرفته شود.

دفتر دادستانی دیوان کیفری بین‌المللی چند روز قبل با اشاره به اینکه از نگرانی‌های رسمی و غیررسمی مرتبط با تحقیقات این نهاد در ارتباط با جنگ غزه آگاه است، بر ادامه یافتن این تحقیقات تأکید کرد.

این دفتر با صدور بیانیه‌ای، توقف همه تلاش‌ها را برای مانع‌تراشی، ارعاب یا تأثیر بر مقامات دادگاه خوستار شد و خاطرنشان کرد که استقلال و بی‌طرفی دادگاه زمانی که تهدید به انتقام از این دادگاه یا مقامات آن وجود داشته باشد، تضعیف می‌شود.

دفتر دادستانی دادگاه لاهه همچنین تأکید کرد که تهدید دادگاه حتی بدون اقدام ممکن است بر پایه اساسنامه رم، جُرم ضد اجرای عدالت باشد.

پیشتر نیز منابع آگاه اعلام کردند که دادستان دیوان کیفری بین‌المللی با کارکنان بیمارستان‌های «الشفا» در شمال و «ناصر» در جنوب نوار غزه دیدار و گفت و گو کرد و اظهارات آنها را درباره جنایات نظامیان رژیم صهیونیستی و قتل عام بیماران و پناهندگان به این بیمارستان‌ها، به ثبت رساند.

به گفته این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، حوادثی که در این بیمارستان‌ها اتفاق افتاده، به دیگر تحقیقاتی ضمیمه می‌شود که دیوان کیفری درباره جنایات جنگی، ضد بشری، تجاوز و نسل کشی در نوار غزه انجام می‌دهد.

کد خبر 6097922

دیگر خبرها

  • کدام کشورها خواهان محصولات شیلاتی قشم هستند
  • استقلال چندساعت مانده به بازی خواهان تغییر داور!
  • سازمان همکاری اسلامی خواهان آتش بس فوری در نوار غزه شد
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • احتمال صدور حکم جلب جهانی، خواب را از چشمان نتانیاهو ربوده است
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • تحقیق و تفحص بین المللی برای محاکمه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی
  • نجات جوان کرمانی از لبه یک پرتگاه در کوه صاحب الزمان