Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام حوزه‌های علمیه کشور گفتک ملت درک می کند که سوءمدیریتها ربطی به اصول انقلاب اسلامی ندارد و برای اصلاح آن نیز کمر همت را بسته تا پای صندوق های رای این مشکلات را حل کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، حجت الاسلام حبیب الله غفوری قائم مقام حوزه‌های علمیه کشور و سخنران راهپیمایی 22 بهمن سمنان در جمع مردم سمنان با اشاره به چهلمین روز شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی گفت: وقتی خبر شهادت سلیمانی منتشر شد، آثارش در سراسر عالم را دیدید و این حضور پیامش به دوستدآن انقلاب این است که مطمئن باشید که ملت ایران ملت بابصیرتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  غفوری در ادامه گفت:   بصیرتی که در سال ۵۷ رژیم طاغوت را ساقط کرد و نظامی را بر اساس اسلام و قرآن ثابت کرد.   وی با اشاره به دشمنی های مستکبران علیه انقلاب اسلامی گفت: به رغم فشارهای دشمن، در عرصه های مختلف به ویژه در اقتصادی و رسانه ای ، ملت ایران با درک حقیقت بزرگ مثل اصحاب رسول خدا و یاران امام حسین پا به پای اسلام ایستاد و با قدرت مشکلاتش را حل خواهد کرد و بعنوان قدرت اول منطقه معرفی خواهد شد.   قائم مقام حوزه‌های علمیه کشور با تقدیر از حضور پرشور مردم سمنان در راهپیمایی 22 بهمن گفت: این حضور پیامی به دشمنان ستمگر دارد، پیام حضور این ملت در راهپیمایی 22 بهمن سال ۹۸ این است که شما گمان کردید با تحمیل سختترین تحریمها بر ملت ایران میتواتید مردم را از اسلام، از راه امام حسین و شهدای انقلاب اسلامی جدا کنید اما این ملت به راهش بصیرت و ایمان دارد اگرچه از سوء مدیریت ها گله مند است اما مسائل را به روشنی درک می کند.   غفوری تاکید کرد: ملت درک می کند که سوءمدیریتها ربطی به اصول انقلاب اسلامی ندارد و برای اصلاح آن نیز کمر همت را بسته تا پای صندوق های رای این مشکلات را حل کند.   وی همچنین تصریح کرد: این ملت تا آخرین قطره خون مانند شهید سلیمانی پای کار حمایت از اسلام و قرآن و اصول اسلامی خواهد ایستاد.   قائم مقام حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه پیامی هم این حضور باشکوه به محضر رهبر انقلاب دارد اظهار کرد:  خطاب به رهبری می‌گوییم این ملت شعارش این است ما اهل کوفه نیستیم و حقیقتا ملت ایران ملتی بی نظیر است و حضورش در عرصه‌های خطر این موضوع را ثابت کرده است.   غفوری خطاب به مسئولان، خواستار رسیدگی و توجه بیشتر به مشکلات مردم شد و اگفت: هرکس در این نظام مسئولیتی دارد، وظیفه سنگینی به خصوص در زمینه مشکلات معیشتی برعهده دارد. مسئولان اندیشه جدی تر و تدابیر بیشتری را لحاظ کنند و تا زمانی که مشکلات مردم را برطرف نکرده اند خواب به چشمشان نیاید.   وی حضور پرشور در انتخابات مجلس را خواسته شهدا از ملت ایران عنوان کرد و گفت: توقعی که شهیدان دارند این است که هرجا اسلام نیاز به حمایت دارد ملت حضور پیدا کنند و انتخابات مجلس که هفته آینده برگزار خواهد شد یکی از همان عرصه ها است.   قائم مقام حوزه‌های علمیه کشور مجلس قوی را لازمه کشوری قوی دانست و افزود: امروز با افتخار میگوییم کشور ما در عرصه های مختلف پیشرو است اما باید قوی تر شویم. باید مجلسی قوی داشته اشیم که از پس مشکلات برآید.   غفوری در ادمه افزود: افرادی را انتخاب کنیم که باشجاعت از تهدید نترسند و دلبسته دنیا نباشد و دغدغه آنها حفظ جایکاهشان نباشد. نمایندگانی که دغدغه مشکلات جامعه را داشته باشند، راحتی را برخود حرام کنند تا مردم درسختی نباشند.   وی در پایان گفت: با حضور حداکثری در انتخابات، برای انتخاب مجلسی توانمند و حافظ مصالح نظام و قرآن تلاش کنیم.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ملت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۳۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس شورای عالی استان‌ها به شفافیت و درستکاری شورا های شهر تاکید کرد و ادامه داد: ۱۲۷ هزار شورا در سراسر کشور مشغول خدمت به مردم هستند که کوچک‌ترین کم‌ و کاستی آن‌ها مورد نقد مردم قرار می‌گیرد.

شهرام دبیری روز شنبه، هشتم اردیبهشت ماه در همایش شوراها به مقام و جایگاه شورا در نظام مردم سالاری تاکید کرد و گفت: امام خمینی(ره) در جهت ارج نهادن به مردم سالاری به شورای انقلاب دستور تدوین آئین‌نامه تشکیل شوراها برای اداره شهر و روستا ها را دادند و در این راستا نیز یک فصل از قانون اساسی مربوط به شوراها است. 

وی تصریح کرد: شوراهای شهر و روستا به تمامی مشکلات، موانع و نارسایی‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مردم رسیدگی می‌کنند و مردم انتظارات زیادی از عملکرد صحیح و متعهدانه شوراهای اسلامی دارند.

وی بیشترین مشکل را خطاهای ناشی از عدم اشرافیت به قانون و مقررات اعضای شورا دانست و افزود: در شورای عالی استان طرحی برای آموزش تمامی اعضای شوراها و نظارت بر روند این دوره‌ها در دست بررسی است و در این راستا نیز از مجموعه و اعضای شورای فعال تقدیر و قدردانی کرده و از افرادی که در این حوزه کم‌کاری داشته‌اند مورد تذکر قرار می‌گیرند.

دبیری تصریح کرد: شوراهای عالی استان، شهر، بخش و روستا در اسرع وقت در صحنه‌های مختلف از جمله در سیل، زلزله و موارد بحرانی در کنار مردم حضور پیدا کرده و پیگیر حل مشکلات مردم از طریق شهرداری، فرمانداری و بنیاد مسکن هستند.

وی به نقش شوراهای روستا در حل مشکلات و اختلافات روستاییان تاکید کرد و افزود: در گذشته کدخدای روستا مشکلات و اختلافات را حل می‌کردند ولی امروزه شاهد تحقق این امر به وسیله‌های شوراهای روستا هستیم و همچنین شوراهای شهر نیز ۳۴ وظیفه از جمله انتخاب شهردار دارند.

رییس شورای شهر کلانشهر تبریز از نداشتن درآمد پایدار شهرداری‌ها ابراز گلایه‌مندی کرد و گفت: درآمد پایدار شهرداری‌ها حدود ۱۵ درصد است ولی در کل دنیا ۸۰ درصد درآمدهای پایدار شهرداری ها از طریق عوارض تامین می‌شود. 

وی تحقق شعار سال را وظیفه شوراها دانست و تصریح کرد: یکی از وظایف شوراها برنامه‌ریزی برای مشارکت مردم در امور اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی است که مطابقت کاملی با تحقق شعار سال دارد و در این راستا نیز باید قدم‌هایی خوبی در این زمینه برداریم.

دبیری تاکید کرد: در برخی از موارد ابزار های اجرایی شورای شهر تعیین نشده‌ است که از مجموعه دولت و استانداری خواستار همکاری و همیاری از طریق فرمانداری‌ها هستیم.

یحیی صدیق جهانی، نماینده شورای برتر استان در این همایش با اشاره به شعار های سالیان گذشته به نقش مردمی در پیشبرد اهداف نظام اسلامی تاکید کرد و افزود: اقتدار نظام جمهوری اسلامی همواره وابسته به حضور و نقش مردم در همه عرصه‌ها است.

وی اقدامات شورای اسلامی روستای علی بیگلو شبستر تشریح کرد و افزود: آسفالت ریزی، جدول‌گذاری، تجهیز معابر ورودی و خروجی روستا به دوربین‌های مداربسته در راستای افزایش امنیت اجتماعی روستاییان، احداث شهرک‌های صنفی و واحدهای کوچک صنفی، احداث بازارچه، احداث واحدهای مسکونی و واحدهای سازمانی برای اقشار نیازمند و محروم، انتقال دامداری‌ها داخل روستا به خارج محدوده طرح هادی روستایی و مدیریت فاضلاب روستا از جمله اقدامات شورای اسلامی با مشارکت مردمی است.

باقر فلاحی، نماینده شورای برتر استان به تعامل لازم میان اعضای شورا تاکید کرد و گفت: رضایتمندی، اعتماد و اطمینان مردم شهرستان عجبشیر نسبت به شورای شهر و شهرداری مثال زدنی است و این به عنوان سرمایه اجتماعی بزرگ برای ما محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد:  دولت باید موانع و مشکلات اداری را در راستای مشارکت مردم در جهش تولید را برطرف کنند. 

وی به تدوین طرح جامع هویت شهری تاکید کرد و افزود: ما در اکثر شهرها شاهد معضلاتی همچون ترافیک و سدمعبر هستیم که با اجرای این طرح می‌توانیم از اتلاف منابع بیت‌المال جلوگیری کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • بیمه و حقوق شوراهای اسلامی ازطرح‌های پیشنهادی به مجلس دوازدهم است
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • بارورسازی ابرهای کشورهای همسایه ربطی به بارش سیل‌آسای ایران ندارد
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در سازمان‌های دولتی
  • سال اول مجلس دوازدهم سال تعیین کننده‌ای  خواهد بود
  • مبنای انتصابات در دستگاه‌ها شایسته سالاری است
  • علمداران اجتماعی به‌دنبال گره گشایی مشکلات اجتماعی توسط مردم است