Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@22:42:32 GMT

جلوه‌هایی از راهپیمایی۲۲ بهمن قم

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۶۳۳۵۰

جلوه‌هایی از راهپیمایی۲۲ بهمن قم

امروز قم حال و هوای دیگری داشت و مردم همیشه در صحنه این شهر برغم سرمای شدید با حرکت از مسیرهای دهگانه و ورود به میدان آستانه و سپس عبور از پل معصومیه، میدان مطهری، خیابان اراک، پل حجتیه، چهار راه شهدا و خیابان آیت الله مرعشی نجفی وارد حرم حضرت معصومه (س) شده اجتماع شورانگیزی را برپا کردند.

 شهادت سردار سلیمانی راهپیمایی ۲۲ بهمن قم را متفاوت از سال های گذشته کرده بود و زن و مرد و پیر و جوان در کنار تمثال‌های  امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی ،‌تصاویری سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را  در دست داشتند، و سرودهای دلنشینی نیز در تجلیل و تکریم این شهید سرافراز اجرا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانواده معظم شهیدان بویژه شهدای مدافع حرم به همراه پرچم های مقدس جمهوری اسلامی و همچنین نمادها و بیرق های لشکر فاطمیون و سایر گروه‌های مقاومت حضور چشمگیری داشتند.

اقشار مختلف اجتماعی از گروه ها و طیف‌های گوناگون در طلیعه چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب متحد و یکصدا فریاد حمایت از رهبری و آرمان های بلند امام راحل و شهدا را سر دادند و بر پایبندی به ارزش های دینی تاکید کردند.

به رسم و سنت همه ساله پرچم‌های آمریکا و اسرائیل به نشانی خشم و انزجار مردم از استکبار و مزدوران خبیث و دست نشانده اش به آتش کشیده شد.

آدمک‌ها  و کاریکاتورهای مضحک ترامپ، نتانیاهو و سران مزدور و مرتجع منطقه در بین راهپیماییان قمی وفور به چشم میخورد.

مردم قم در راهپیمایی ۲۲ بهمن همنوا با مردم اقصی نقاط کشور و همچنین ملت های مسلمان و آزادیخواه جهان معامله وقیحانه و خائنانه قرن را محکوم کردند، و به همین مناسبت فریادهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس خشمگینانه تر و کوبنده تر از هر زمان دیگری شنیده می شد.

حضور نسل جدید و نوپای انقلاب از جلوه های بسیار زیبای این راهپیمایی بزرگ به شمار می آمد، و با در دست داشتن پرچم‌ های جمهوری اسلامی، بادکنک های رنگارنگ‌ منقش به شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و پیشانی بندهای مزین به اسامی متبرک اهل بیت (ع)شور و شوق مضاعفی را برای شرکت در این راهپیمایی از خود بروز می دادند.

گروهی از دختران جوان با در دست داشتن پلاکاردی با عنوان ما دختران حاج قاسم هستیم، به طرز با شکوهی چفیه و پرچم کشور را حمل می نمودند.

 امروز همچنین راهپیمایان قمی یکصدا خواستار ادامه یافتن انتقام سخت از آمریکای جنایتکار در تقاص خون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شدند.
چرخاندن آدمک ترامپ به همراه تشییع جنازه نمادین وی  و اعلام انزجار از جنایات سیاستمداران خبیث آمریکایی از دیگر جلوه‌های راهپیمایی22 بهمن در شهر قم بود.
بیان خاطرات دوران دفاع مقدس توسط اسرای جنگ تحمیلی از دیگر جلوه‌های مراسم امروز بود که در لحظاتی اشک را از دیدگان حاضران سرازیر ساخت.

گروه سرود انجمن های اسلامی دانش آموزان قم دو سرود جذاب را در وصف سردار سلیمانی و بیانیه گام دوم انقلاب رهبری اجرا کردند که جایگاه ویژه شهدا در بین نسل جدید و انس و الفت جوانان به رهبری را به نمایش گذاشت.

شیعیان دیگر کشورهای مقیم قم و طلبه ها و روحانیان جامعه المصطفی (ص) نیز دوشادوش مردم در این راهپیمایی حضور پیدا کرده بودند و بار دیگر اتحاد و همبستگی اسلامی در مواجه با دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی را به منصه ظهور گذاشتند.

۷۲ هیات مذهبی قم در این راهپیمایی حضور پرشور و حماسی داشتند و به صورت دسته جمعی سرود مرگ بر آمریکا را همخوانی نمودند.

جمعی از خادمان حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران با لباس های متحدالشکل و در قالب دسته ای مجزا در این راهپیمایی حضور یافته و به آن رنگ و بوی معنوی دادند.

در مسیر راهپیمایی ایستگاه های متعدد فرهنگی با عناوین مختلف از جمله حمایت از کالای ایرانی برپا شد، و در آن عبارت هایی با عنوان "تحریم جنس آمریکایی گامی به سوی خودکفایی" ، "نه به برند آمریکایی گامی به سوی خود کفایی" ، "نقطه ضعف اقتصاد ما واردات جنس از آمریکا" ، "انتقام خون سلیمانی تحریم اقتصاد شیطانی" ، "انتقام سخت اقتصادی تحریم کالای آمریکایی" ، "خرید اجناس آمریکایی و صهیونیستی پایمال کردن خون مظلومان جهان است" و "ما زنان اجناس آمریکایی را نمی خریم" نقش بسته بود.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا حرم حضرت معصومه خشم رهبر معظم انقلاب اسلامی قم مسجد انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی راهپیمایی حضور مرگ بر آمریکا حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۳۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آگاهی دانشجویان آمریکایی از استکبار جهانی به برکت انقلاب اسلامی

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در نشست ستاد گرامیداشت دهه کرامت، اظهار داشت: در دهه کرامت مناسبت سالروز ولادت سه تن از بزرگان دینی را داریم که پرداختن به شخصیت و زندگی آنها می‌تواند ما را در تبیین و تقویت معارف ولایی و دینی کمک بسزایی کند.

وی افزود: هر قدر بر معارف الهی و ولایی جامعه بیفزاییم به همان میزان جامعه را در برابر آسیب‌ها مصون نگه داشته‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه صدور انقلاب اسلامی ایران به جهان موفقیت‌آمیز بوده و امروز این معارف حتی در کشور‌های غربی نیز نفوذ کرده است، اضافه کرد: امروز شاهد هستیم که دانشجویان آمریکایی آگاه و بیدار شده و در برابر استکبار بلند شده‌اند که این حرکت‌ها آثار و برکات صدور انقلاب است.

بیشتر بخوانید

در جنگ روایت‌های دشمن باید هوشیار باشیم

وی بیان داشت: این در حالی است که باید در تقویت و تبیین معارف دینی و ولایی در داخل کشور اقدامات بیشتری انجام دهیم و از ظرفیت‌های موجود نهایت استفاده را ببریم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: معارف الهی در دل‌ها نفوذ پیدا می‌کند، چون با فطرت انسان‌ها و عقلانیت سازگار است و در همین راستا کسی نمی‌تواند جلوی نفوذ معارف ولایی انقلاب اسلامی ایران را بگیرد.

وی تصریح کرد: اسلام ناب غنی از اخلاق و معرفت است و در دین ما کمبودی وجود ندارد از همین رو باید از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود استفاده کرد و در تبیین معارف دین به ویژه برای نسل جوان کوتاهی نکنیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تاکید بر اینکه برنامه‌های دهه کرامت مبتنی بر تولید محتوا باشد، ادامه داد: فضاسازی مهم است، اما از آن مهمتر اجرای برنامه‌های تبیینی است.

گفتنی است؛ دهه کرامت ۱۴۰۳ از جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ و یکم ذی‌القعده ۱۴۴۵ شروع می‌شود و تا دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ و ۱۱ ذی‌القعده ۱۴۴۵ ادامه دارد.

دهه کرامت ۱۱ روز ابتدایی دهه اول ماه ذی‌القعده است که همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) در یکم ذی‌القعده آغاز و با ولادت برادرش امام رضا (ع) در ۱۱ ذی‌القعده پایان می‌یابد.

در دهه کرامت برنامه‌های جشن و شادی در ایران برگزار می‌شود و در تقویم جمهوری اسلامی ایران، روز‌های یکم ذی‌القعده به عنوان روز دختر، پنجم ذی‌القعده روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرک، ۶ ذی‌القعده روز بزرگداشت احمد بن موسی بن جعفر معروف به شاهچراغ و ۹ ذی القعده روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • حمایت از مردم غزه، راهی که همچنان ادامه دارد
  • ۱۴ اردیبهشت، استمرار راهپیمایی جمعه‌های خشم در برخی استان‌ها
  • ۱۴ اردیبهشت؛ استمرار راهپیمایی جمعه‌های خشم در برخی استان‌ها
  • آگاهی دانشجویان آمریکایی از استکبار جهانی به برکت انقلاب اسلامی
  • شهروندان تونسی و لبنانی در حمایت از غزه به خیابان‌ها آمدند
  • رفاقتی در میان راهپیمایی‌ها/ از تدریس برابر چشم ساواک تا تشکیل شبکه‌های زیرزمینی