Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@04:36:52 GMT

شکایت شهروندان لیبی از حفتر و امارات

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۶۳۶۶۰

شکایت شهروندان لیبی از حفتر و امارات

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خانواده‌های قربانیان حملات حفتر، از او و دولت امارات به دادگاه آمریکا شکایت کردند. پایگاه خبری عربی ۲۱ این خبر را به نقل از اتاق عملیات «آتش فشان غضب» وابسته به دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد.

جلسه آتی استماع سنای آمریکا درباره لیبی بعد از آن برگزار خواهد شد که برخی خانواه‌های قربانیان بمباران‌های حامیان حفتر، علیه او و نزدیکانش از جمله صقر الجروشی، محمود الورفلی، عارف النایض و دولت امارات اقامه دعوا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانواده‌های قربانیان، غرامت یک میلیارد دلاری را خواستار شدند و اعلام کردند آمریکا را برای اقامه دعوی انتخاب کرده اند، زیرا حفتر حدود ۲۰ سال در این کشور اقامت داشته است و در حال حاضر هم با وجود دست داشتن او در جنایت‌های جنگی همچنان اقامتش در آمریکا قانونی است.

در متن این شکایت آمده است: متهمان، به رفتار‌های مجرمانه که جنایت جنگی و مشخصا شکنجه به شمار می‌رود، تشویق می‌کردند یا دستور این رفتار‌ها را می‌دادند یا اینکه در آن‌ها شریک بودند. این رفتار غیرانسانی توافقنامه ژنو، منشور سازمان ملل، اعلامیه جهانی حقوق بشر و بند قانون ملت‌ها در قانون اساسی آمریکا را نقض می‌کند.

روزنامه‌های لیبی به نقل از دفتر وکالتی که این دعوا را ارائه داد، اعلام کردند اگر تشویق گسترده و حمایت مالی دولت امارات نبود، حفتر نمی‌توانست این ضرر را به ملت لیبی وارد کند. حملات هوایی نیرو‌های وابسته به حفتر، بیشتر غیرنظامیان، مناطق مسکونی، خودرو‌های اورژانس و بیمارستان‌های میدانی را هدف قرار می‌داد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهروندان لیبی دادگاه آمریکا درگیری لیبی دولت امارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۳۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جای خالی نام تراکتور در لیست قربانیان روزبه

به گزارش "ورزش سه"، بدون شک روزبه چشمی یکی از مهره‌های تأثیرگذار استقلال در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر بوده است. بازیکن باتجربه آبی‌ها که نقش مهم و کلیدی در خط دفاعی تیم داشته و در مسابقاتی که به عنوان هافبک دفاعی بازی کرده نیز نمره قبولی دریافت کرده است.

روزبه در این فصل یک گل سرنوشت ساز و سه امتیازی را در جدال برابر سپاهان وارد دروازه پیام نیازمند کرد. گلی که ممکن است سرنوشت قهرمان بیست و سومین دوره رقابت‌های لیگ برتر را تعیین کند و جام را به اردوی آبی‌های پایتخت بیاورد.

چشمی طی دوران حضور در استقلال که به بیش از 200 بازی رسیده، تنها هشت بار موفق به گلزنی شده است اما تیم‌هایی که این بازیکن برای گلزنی انتخاب کرده، جزو تیم‌های قدرتمند و مدعی هستند.

در لیگ برتر، او توانسته است مقابل پرسپولیس، سپاهان، ملوان (تیم‌های دوم تا چهارم جدول فعلی) فولاد، ذوب آهن و استقلال خوزستان گلزنی کند. این بازیکن در لیگ قهرمانان نیز دروازه الدحیل را گشوده تا در آسیا نیز موفق به گلزنی شود.

در میان فهرست قربانیان خاص و کم تعداد چشمی، قرار نگرفتن نام تراکتور نیز خودنمایی می‌کند. تیمی که روز چهارشنبه به مصاف استقلال می‌رود و باید دید که روزبه موفق به گلزنی خواهد شد و یا اینکه حداقل می‌تواند زمینه ساز پیروزی تیمش شود یا خیر.

دیگر خبرها

  • مدیرعامل سازمان پسماند: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش یافت/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • آیا رژیم صهیونیستی به رفح حمله می‌کند؟
  • لرستان یکی از استان‌های امن در کشور به شمار می‌آید
  • دانشگاه مشهد صحنه محکومیت خشونت آمریکا علیه حامیان فلسطین
  • رفتار پلیس با دانشجویان آمریکایی ادعای دروغین آزادی بیان در این کشور را نشان داد
  • جای خالی نام تراکتور در لیست قربانیان روزبه
  • افزایش شمار قربانیان سیل در کنیا
  • مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اُوهایو
  • حضور نیروی نظامی در دانشگاه و سرکوب دانشجویان پذیرفتنی نیست | رفتار آمریکا با دانشجویان معترض شرم‌آور است
  • خشن ترین تصاویر از رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان | نحوه برخورد با دختر دانشجو را ببینید