Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ حجت‌الاسلام علی ذوعلم معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ، در پاسخ به سوالی درباره حذف برخی مفاهیم درسی و اینکه آیا این حذفیات ادامه خواهد داشت؟ گفت: وقتی بحث تدوین دروس به صورت ملی مطرح می‌شود، برخی از مفاهیم خود به خود برای این که در نظام درسی قرار گیرند، اولویتی نخواهد داشت و نیاز‌های جدید در حوزه‌های تربیتی که مورد غفلت بوده، بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون وزیر آموزش و پرورش درباره لحاظ کردن برخی آموزش‌های مهارتی به جای دروس حذف شده، گفت: گاهی از ما سوال می‌شود، چرا دانش‌آموزان در مدرسه در مسائل بهداشتی، سلامت و مهارت‌های زندگی توانایی و مهارت کافی پیدا نمی‌کنند؟ به هر حال لازم است که برای فعالیت‌ها و مباحث پژوهشی جایی باز شود، اما متاسفانه در حال حاضر در مدارس و در مباحث درسی چنین موضوعاتی مطرح نیست. بیشتر بخوانید: دروس پیش‌نیاز در دبیرستان حذف شدوی اضافه کرد: البته این مساله دلیلی بر حذف یا اضافه کردن دروس و مباحث درسی نیست. این تغییرات طبق برنامه‌ریزی‌هایی بوده که سابق بر این و به تدریج طراحی، تدوین و تصویب شده است و اکنون در کنار دیگر برنامه‌های درسی اعمال می‌شود. کاری که در مورد انتگرال انجام شد، بر اساس مطالعاتی بود که از چند سال قبل شروع شده و در کتاب‌های درسی سال گذشته اولویت نداشت.

حجت‌الاسلام ذوعلم در خصوص نقش سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در زمینه پژوهش‌محور کردن برخی دروس و سوق دادن دانش‌آموزان به سمت پژوهش کردن گفت: در پروژه‌های کلانی که برای بازطراحی دوره‌ها داریم، یکی از رویکرد‌ها این است که پژوهش محوری در فرآیند یادگیری تقویت شود. ما این مساله را در طراحی‌های جدید و هچنین بازطراحی‌ها مدنظر داریم تا این کار انجام شود و قطعا با گذشت زمان خود را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: ورود پژوهش به برنامه‌های درسی تقریبا به این معناست که بعضی از مفاهیم درسی که دانش‌آموزان باید یاد بگیرند به جای این که کتاب و معلم به آن‌ها آموزش دهد، در یک فرایند قابل اجرا و متناسب با سطح دانش و شناخت دانش‌آموزان منابعی معرفی و تولید می‌شود تا خود دانش‌آموزان با پژوهش به آن مفاهیم برسند و در حقیقت خود آنان تولید کننده یک آورده علمی باشند که هدف آموزش فکورانه را فراهم سازد.

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در پاسخ به این سوال که آیا این ظرفیت و توانایی در میان دانش آموزان ما وجود دارد که بتوانند به آموزش فکورانه برسند؟ گفت: بله، اگر در آموزش و پرورش پایه این کار را محکم کنیم، برای دانشگاه هم این مبنا خود به خود محکم‌تر می‌شود. منبع: ایلنا لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000r4j خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۳۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نوآورانه و متفاوت در یک مرکز آموزشی قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در این طرح که جشنواره علمی و مهارتی شهید فخری زاده نامگذاری شده است،  65 نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه با حضور در کارگاه های آموزشی با رشته های مکانیک، پزشکی، علوم آزمایشگاهی، تأسیسات، برق، کامپیوتر، آشپزی و نجاری آشنا شدند.

قاسم فضل اللهی دبیر این جشنواره گفت: حضور دانش آموزان در این جشنواره نقش موثری در ارتقای نمرات مستمر آنها و کسب تجربه دانش آموزان برای حضور در رقابت های فنی و مهارتی کشوری دارد.

مرحله بعدی این جشنواره در تابستان امسال برگزار می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • طرح نوآورانه و متفاوت در یک مرکز آموزشی قم
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • توزیع کتب درسی براساس محل تحصیل دانش آموزان