Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدصادق معتمدیان روز سه‌شنبه در آیین کلنگ‌زنی پارک تفریحی «بند دره» بیرجند افزود: یکی از مطالبات مردم شهرستان بیرجند ایجاد تفرجگاه و فضای سبز در بند دره بود که با همت مجموعه استانی به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: با توجه به اقلیم خراسان جنوبی، کمبود سرانه فضای سبز و محدودیت‌های دیگر یکی از دغدغه‌های مسوولان در برنامه‌ریزی‌ها ایجاد پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و فضای سبز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مسائل مربوط به ایجاد نشاط و شادابی بارها در استان مطرح شده است اظهار داشت: یکی از نیازهای مردم خراسان جنوبی به ویژه مرکز استان با توجه به جمعیت آن، ایجاد تفرجگاه و فضای سبز است هرچند بسترهای بسیار خوبی برای ایجاد تفرجگاه در شهرستان وجود دارد اما بنا به دلایلی تاکنون اجرا نشده است.

وی گفت: تاکنون بخش‌های دولتی، خصوصی و سرمایه‌گذارانی برای ایجاد تفرجگاه در بند دره بیرجند طرح‌ها و برنامه‌هایی را ارائه داده‌اند که به دلایلی به نتیجه نرسیده است.

معتمدیان اضافه کرد: منظره و جاذبه طبیعی بند دره بیرجند همیشه مورد استقبال مردم بوده در حالیکه امکانات و زیرساخت‌ها در این منطقه صفر است.

وی گفت: بارها به این منطقه سفر کردیم و از اینکه مردم در تاریکی شب به سر می‌بردند، شرمنده می‌شدیم لذا تلاش کردیم با همه مشکلاتی که در استان و کشور در بحث تامین منابع وجود دارد اقدامی در شان و خور مردم انجام دهیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: بررسی‌های میدانی و کارشناسی برای ساماندهی بند دره بیرجند انجام و امروز عملیات اجرایی پارک و تفرجگاه بند دره آغاز شد.

وی افزود: تلاش داریم با ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذار بخش خصوصی و سایر بخش‌ها که علاقمند به توسعه استان در حوزه گردشگری، ایجاد تفرجگاه و فضاهای مفرح هستند قدمی برای مردم برداریم تا از این بن بست خارج شویم.

معتمدیان بیان کرد: تامین روشنایی مسیر بند دره، بازسازی و مرمت جاده منتهی به آن و انجام اقدامات رفاهی مورد نیاز مردم براساس تقسیم کاری که انجام شده، از اولویت‌های اجرای طرح است.

وی تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های خدمت‌رسان استان انگیزه لازم را برای اجرای این طرح دارند که با تمرکز معاونت عمرانی استانداری با محوریت شهرداری و اعضای شورای شهر کار فاخری در شان مردم انجام دهیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: برای اجرای این طرح بین دستگاه‌های اجرایی تقسیم کار شده است و اعتبار مورد نیاز برای تامین زیرساخت‌های لازم در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

وی افزود: اداره کل راهداری و حمل  نقل جاده‌ای، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، شهرداری بیرجند، شرکت آب و فاضلاب استان و شرکت توزیع نیروی برق نسبت به تامین زیرساخت‌های این منطقه اقدام خواهند کرد.

معتمدیان در هفتمین روز دهه فجر هنگام کلنگ‌زنی ۲ بوستان در مرکز استان قول داده بود که تفرجگاه بند دره به زودی ساخته می‌شود.

بند دره با موقعیت کوهستانی و بند آبی در شهر بیرجند یکی از مناطقی است که مردم برای گردش و گذران اوقات فراغت به آنجا می‌روند و بهسازی آن سال‌ها مورد مطالبه و انتظار مردم بوده است.

همچنین امروز همزمان با ۲۲ بهمن تقاطع غیر همسطح غربی شهر بیرجند و محور سرایان به نام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان استان به بهره‌برداری رسید.

پروژه تقاطع غیر همسطح غربی بیرجند یکی از این نقاط حادثه خیز و از جمله پروژه‌هایی بود که سال‌ها متوقف مانده اما طی یک سال گذشته با پیگیری مدیریت عالی استان و همت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای به چرخه کار بازگشت و تکمیل شد.

برچسب‌ها محمدصادق معتمدیان خراسان جنوبی شهرداری بیرجند دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خراسان جنوبی شهرداری بیرجند دهه فجر خراسان جنوبی شهرداری بیرجند دهه فجر استاندار خراسان جنوبی ایجاد تفرجگاه بند دره بیرجند بهره برداری زیرساخت ها فضای سبز اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۶۴۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه در سنندج

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان گفت: برای ساخت این مدرسه ۶ میلیارد تومان هزینه از آورده خانواده مرحوم حبیب اله شاه ویسی و اعتبارات نوسازی مدارس استان هزینه شده است.

ابراهیم مرادی گفت: مساحت این مدرسه ۴۲۰ متر مربع است.

وی افزود: با اضافه شدن این ۶ کلاس بخشی از نیاز دانش آموزان ابتدایی شهرک بهاران بر طرف شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • حمامی که کافه کتاب شد
  • ۸۰ هزار میلیارد ریال طرح عمرانی آماده بهره‌برداری در گناباد است
  • بهره برداری از فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه در سنندج
  • بهره‌برداری از ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی محلات در سال آینده
  • تلاش می‌کنیم ایستگاه دارک تا قدس در خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • تلاش می‌کنیم بخشی از خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • بهره‌برداری از فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان در اولویت است/بازار «زرین» گذشته را روایت می‌کند
  • استاندار اردبیل: راه‌آهن اردبیل امسال به بهره‌ برداری می‌رسد
  • بهره برداری از کانال آب‌رسانی در سپیدان